Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmiset mieti pätkääkään sitä, sopiiko etunimet ja sukunimi yhteen??

Vierailija
15.06.2016 |

Ihanku se sukunimi ei jotenki olis nimi ollenkaan, tai että se ei kuuluisi ollenkaan siihen kokonaisuuteen. Sukunimi on todella oleellinen osa nimeä, paljon oleellisempi kuin esimerkiksi toinen (ja mahdollisesti kolmas) etunimi. Silti ei yhtään voida miettiä sopiiko ne etunimet siihen sukunimeen????!!! Kastetaan sitten Anastasia Felicia Virtasia ja Jennifer Jessica Maryah Möttösiä. Siis oikeesti, muuten muiden nimet ei tietenkään todellakaan mulle kuulu eikä mua kiinnosta onko jonkun nimi Jorma vai Jessica MUTTA miksei voida ajatella sitä sopiiko etunimet sukunimeen??? Oi miksi???!! Todella usein huomaa että etunimiä miettiessä unohdetaan oma sukunimi kokonaan, sitten se vaan heitetään sinne loppuun viimeisenä, oli etunimi mitä hyvänsä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap on lähes seitsemässä vuodessa päässyt yli tuosta toisten nimien miettimisestä...

Vierailija
62/66 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan olla juntti tai nimikorvaton tai jotain, mutta kyllä mun mielestä melkein mikä vaan yhdistelmä sopii yhteen. Sointi voi muuttua ja yhdistelmä olla erikoinen, mutta ei mun korvaan joku Cecilia Virtanen särähdä lainkaan pahasti!

Omat lapset on sitten ihan vaan tyyliä Aino Maria Suomalainen, koska satuin pitämään perinteisistä etunimistä. Ei kuitenkaan haittaa Jennefer Möttöset. Kait olen sitten poikkeus?

Samaa mieltä, ei haittaa mikään nimiyhdistelmä. Päinvastoin herättää uteliaisuutta miksi on valittu kyseinen nimi. Etunimillä ja sukunimillä on usein mielenkiintoisia tarinoita takana. Niitä on kiva aina kuulla ja miksi se on tärkeä kenellekin. Oman lapseni etunimi on isoäitini isän lempinimi. Isoäiti puhui aina lämmöllä isästään ja siitä miten ahkera ja huumorintajuinen mies hän oli. Suurin osa suomalaisista varmasti tuomitsee nimen naurettavaksi vaikka se on ihan perinteinen vanha nimi. Nimi on tärkeä minulle ja suvun historialle muistoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas uskon, että ihmiset miettii, miten etunimet ja sukunimi sopivat yhteen. Jokaisella vain on oma käsityksensä siitä mikä sopii yhteen.

Vierailija
64/66 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas uskon, että ihmiset miettii, miten etunimet ja sukunimi sopivat yhteen. Jokaisella vain on oma käsityksensä siitä mikä sopii yhteen.

Ei kyllä eri tyyliset sovi yhteen. Se on kuin laittaa kekseihin sinappia.

Vierailija
65/66 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jazminye Rosenlew

Minttu von Rettig

Nico Donner

Jesse Ehrnroot

Vierailija
66/66 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat voineet antaa työlleen vaikka kuinka mätsäävän etu-sukunimikombon, mutta jossain vaiheessa elämää nimi mitä todennäköisemmin vaihtuu. Ensimmäiset parikymmentä vuotta ollaan Sindy Stubbeja, loput 60 v eletään Sindy Virtasina.

Meidän suvussa isoäidin sukunimi on jo vitsi, avioliittoja on ollut muutamat eikä kukaan pysy kunnolla perässä millä nimellä mennään. Itsekin kamppailen tällähetkellä nimiasian kanssa; naimisiin pitäisi mennä ja harvinainen sukunimi (kuolemassa sukupuuttoon jo muutenkin) pitäisi vaihtaa luokkaan Nieminen/Mäkinen.. Yhdistelmäsukunimi olisi taas liian pitkä.

Poikien kohdalla kannattaakin sitten olla jo astetta tarkempi, he kantavat todennäköisesti (mutta ei varmasti) saman nimen hautaan saakka.

Millä vuosituhannella sut on kasvatettu, jos ajattelet, että sun pitäisi muuttaa nimesi? Idiootti.