Vierailija

Vai teettekö samaa kuten kaikki tavallisetkin miehet eli katsovat tv:stä jalkapalloa, grillaavat, katselevat autolehtiä silmät kiiluen jne?

Eräällä ystävälläni on tuollainen mies. Ulkopuolisen silmin näyttää siltä, ettei hänen kanssaan voi tehdä mitään, kun hän aina lukee jotain, on katselemassa lintuja jossain rämeikköpolulla tai sieniä keräämässä.

Tuntuu siltä, että boring! Valaiskaa asiaa.

• ylös 5
  • alas 14

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Autolehtiä lukeva ja jalkapalloa katsova kuulostaa tylsemmältä kuin rämeiköissä rämpivä. 

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Mieheni on ammatiltaan orkesterimuusikko ja kiinnostuksen kohteet pitkälti klassisessa musiikissa ja muussa korkeakulttuurissa eli varmaan jonkun mielestä hän on "yläluokkainen". Mitä teemme yhdessä? Olemme molemmat kiinnostuneita ruoasta, käymme paljon ulkona syömässä ja käytämme aikaa aterioiden valmistukseen myös arkena. Isännöimme mielellämme illanistujaisia ystäville ja sukulaisille. Käymme erilaisissa tapahtumissa, kuten messuilla (esimerkiksi kirja-, ruoka-, viini- ja matkailumessuilla), sekä konserteissa ja museoissa. Tämän lisäksi mieheni on kyllä kiinnostunut myös esimerkiksi moottoriurheilusta. Hänellä on oma moottoripyörä. Urheilua hän ei juuri seuraa. Välillä hän saattaa lähteä johonkin otteluun kaverin seuraksi, mutta säännöllisesti hän ei seuraa mitään lajia. Varmaan hän on jonkun mielestä sitten nössykkä tylsimys, mutta minulle mitä parhain kumppani.

• ylös 10
  • alas 5
Vierailija

Ajattelin ensin, että täällä keskusteltaisiin oikeasti jostain yläluokkaisista miehistä (Vauva-palstalla ha!), mutta miten paljon lukeminen on yläluokkaista? Mitä voit tehdä sellaisen keskiluokkaisen miehen kanssa, joka vaan katselee jalkapalloa, grillaa ja katselee silmät kiiluen autolehtiä?

Ilmeisesti oma mieheni on lukemisen perusteella yläluokkainen ja meillä on vaikka mitä puuhaa. Itsekin luen paljon, joten se ei ole ongelma. Matkustelemme ja mieheni osaa tehdä mielettömän hyvää ruokaa. Katselemme hauskoja videoita youtubesta. Ja tietenkin harrastamme hyvää seksiä. ;)

Vierailija

Itselläni ei ole yläluokkaista miestä, mutta kuvittelisin, että yläluokkaisen miehen kanssa kävisimme oopperassa ja klassisen musiikin konserteissa, runoilloissa, harrastaisimme ruoanlaittoa ja maistelisimme viinejä. Purjehtisimme kesäisin välimerellä ja asuisimme Eirassa tai Ullanlinnassa.

Vierailija

Seksi, matkustelu, kotona nyhväys, elokuvien katselu, ruoanlaitto, ulkona syöminen, konsertit, kaikkea kivaa tehdään.

Vierailija

Lääkäri ja lääketieteen professori: kuunnellaan musiikkia (70-2000-luvun rokkia), katsotaan leffoja (kauhuleffoja, Disneytä ja kaikkea mahdollista siltä väliltä) ja pääasiassa aasialaisia tv-sarjoja, tehdään ruokaa, puuhastellaan pihalla (mies on viherpeukalo, minä en), pelataan pleikalla, luetaan ei-niin-akateemisia kirjoja, ei ryypätä eikä röökätä eikä muutakaan sauhutella koska kumpikaan ei tykkää, katsotaan ja harrastetaan autourheilua, matkustellaan, telttaillaan jne. Ei ole tylsää eikä mies ole mikään ylikorrekti ja ylisivistynyt hienohelma, kuten eivät useimmat työkaverinsakaan (joiden puolisoissa tosin näitä riittää).

Vierailija

Mieheni lienee yläluokkainen. Hyvästä suvusta, perinyt paljon metsää ja kiinteistöjä. Yliopistotutkinto, lukee paljon, ei katso tv:tä ei juo kaljaa, ei syö makkaraa.
No me grillaamme, katsomme joitakin brittisarjoja, matkustelemme etupäässä kaupunkilomilla. Muutaman kerran vuodessa pääsen hänen kanssaan konferenssimatkoille eri puolille maailmaa huippuhotelleihin. Mutta valtaosa viikonlopuita menee maalla toisessa asunnossamme. Siellä hän hoitaa metsää moottori- ja raivaussahalla. Sienestämme, marjastamne ja kalastamme paljon. Hän myös saa paljon hirvenlihaa, kun metsästää. Täytyy olla pari extrapakastinta. Vietämme maalaislaatuaikaa. Iltaisin saunomme, savustamme ja luemme. Voimme katsella myös videolta elokuvia. Melko arkista, mutta lapsemme ovat jo omissaan. Käyvät mielellään meillä kyllässä. Unohdin ihan. Liikumme paljon. Hän juoksee ja hiihtää. Harrastaa triatlonia. Molemmat käymme yhdessä kuntosalilla talvella. Kyllä yläluokkainen mieskin voi olla tavallinen, minä itse olen keskiluokkaa, tai ehkä alaluokkaa, sillä olen sotaorpo, jonka äiti oli hautausmaatyöntekijä.

Vierailija

Varmaan molemmat olemme yläluokkaa ammattiemme ja koulutuksemme perusteella. Ihan tavallista elämää. Tosin siihen ei kuulu kapakoissa istuminen tai bilettäminen. Aika vähän jaksamme missään tilaisuuksissakaan kulkea vapaa-aikana, niitä vastaavia saa tehdä työn puolesta ihan tarpeeksi. Puutarhanhoitoa, kalastusta, metsästystä, talon ja pihan korjailua ihan itse ja osittain ammattilaisia hyödyntäen. Ja keväällä myös niitä lintujen muuttamisia käymme katsomassa, kesäisin ihailemme omat talon ja mökin linnustoa. Ulkomaan matkoja sekä työn puolesta että lomaillen. Luulen, että osa pitää elämäntyyliä hirveän tylsänä, toiset taas kivana. Eikä tuo suhtautuminen taida olla kiinni Suomen kaltaisessa maassa niinkään ihmisen luokkataustasta vaan persoonasta.

Vierailija

En sanoisi miestäni yläluokkaiseksi, mutta arvelinkin otsikon perusteella että tämä keskustelu käsittelisi poikkeavia kiinnostuksen kohteita.

Me nimenomaan tehdään yhdessä niitä "tylsiä" juttuja - samoillaan metsissä, luetaan ja keskustellaan lukemastamme. Telkkaria emme omista, eikä miestä kiinnosta penkkiurheilu pätkääkään, mutta katsomme kyllä  ihan laidasta laitaan elokuvia ja tv-sarjoja netistä. Myös Batmania.

Grillaaminen ei ole oikein meidän juttumme kun ei grilliruoasta tykätä, mutta laitetaan ruokaa yhdessä ja säännöllisesti myös isommalla kaveriporukalla. Autotkaan ei kiinnosta, on enemmän pakollinen paha.

Vierailija

Järjestämme kutsuja joihin tulee mm. Ruotsin kuningas, suomen suurimpien ilotulistusten järkkäämisessäkin on oma hommansa, joskus ukko kiillottaa bentleyta ja minä katselen hikistä seksikästä miestä miästen hommissa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Järjestämme kutsuja joihin tulee mm. Ruotsin kuningas, suomen suurimpien ilotulistusten järkkäämisessäkin on oma hommansa, joskus ukko kiillottaa bentleyta ja minä katselen hikistä seksikästä miestä miästen hommissa...

Oletko Nallen vaimo?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.