Vauvan nimeksi Jax
En pidä nimestä yhtään, mutta sellaisen karalahdet valitsivat. Kuulostaa väkisin keksityltä erikoisuuden tavoittelulta, jonka lopputuloksena ruma nimi, josta lapsi tulee kärsimään.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001201297.html
Kommentit (85)
Itse olen ajatellut antaa tulevalle lapselleni nimeksi Spartacus - ihan sama onko tyttö vai poika.
Spartacus Mähönen.
Ei tule varmaan ihan joka mutkassa kaimoja vastaan. Mulle tuli mieleen ekana vähän yleisempi pojan nimi Max. Ja sitten se siivousainemerkki Ajax... Mutta ei tuo pahin kuulemani nimi ole ollenkaan!
Poliisikoira Rex on ensimmäinen mielleyhtymä. Mutta: maailmaan mahtuu. Vaikka Yax.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Luulin otsikon perusteella tätä vitsiksi. Olisivat vaan mieluummin laittaneet sen Jack, kun kuitenkin näköjään mieli teki. Se olis sentään ollut ihan oikea nimi.
Apua niin - olisin toivonut, että tämä on vitsi! Että eihän kukaan voi tosissaan tuollaista Suomessa lapselleen antaa... jenkeissä varmaan ok. Kyllähän tuo väännökseltä siitä Jeren suosikkinimestä vaikuttaa. OIen myös ihan samaa mieltä, että olisi ollut parempi se Jack. Ihmettelen, että on mennyt läpi. Omaan korvaan kuulostaa joltain jenginimeltä, jolla tavoitellaan katu-uskottavuutta.
Joillakin vanhemmilla ei ole antaa lapselleen muuta kuin kummallinen nimi. Ei sivistystä, ei kouluttautumisen perinnettä, ei rahataitoja, ei ehkä edes ehjää kotia. No mutta, ainakin lapsella on vänkä nimi. Ilmainenkin vielä.
Vela - 72 kirjoitti:
Ei tule varmaan ihan joka mutkassa kaimoja vastaan. Mulle tuli mieleen ekana vähän yleisempi pojan nimi Max. Ja sitten se siivousainemerkki Ajax... Mutta ei tuo pahin kuulemani nimi ole ollenkaan!
Mikä on pahin kuulemasi nimi?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin vanhemmilla ei ole antaa lapselleen muuta kuin kummallinen nimi. Ei sivistystä, ei kouluttautumisen perinnettä, ei rahataitoja, ei ehkä edes ehjää kotia. No mutta, ainakin lapsella on vänkä nimi. Ilmainenkin vielä.
Ja monta erikoisen nimistä sisarusta eri isiltä seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monta erikoisen nimistä sisarusta eri isiltä seuraksi.
Luonnollisesti.
Eihän toi ole yhtään pahempi kuin Max.
Itse asiassa toi on ihan kiva nimi.
Pahimpia on nää kuuvalot, ilvekset, myrskyt, merikarhut ja mitkälie pimpinellat.
Brangelinalla on Pax. Se sit Karalahtien seuraavan lapsen nimeksi. Jax ja Pax, vähän kuin Tatu ja Patu.
Englanniksi lausuttuna musta ihan kiva nimi, mutta jos meinaavat vielä Ruotsissa asua, voi ääntämys tuottaa ongelmia. Ruotsalaisethan ei jostain syystä englantia puhuessaan lausu j:tä z:n tapaisesti, joten "Zäk" olisikin lähinnä Jäk...
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on kyllä ihan kamala... elämäänsä kyllästyneitä, katkeria ämmiä täynnä :D
Jaxuhalit <3
Ihan sama mitä jotkut valitsee vauvansa nimeksi. Mulle tuli mieleen ekana Jax Teller. Vai oliko se edes Jax siinä sarjassa.
Jokatapauksessa, ei vippaa mun elämää suuntaan tai toiseen.
Tämmösestä sitten saa jauhaa sivutolkulla mutta ei saa keskustella Orlandon ampumavälikohtauksesta muutama päivä sitten.
Hahahah, eli se Oksana puhui totta. Siitä edellisestä lapsesta toivottiin poikaa ja nimikin oli valmiina: JackKaralahti.
Olisivat nyt sitten antaneet nimeksi sen jakkaran kun siitä niin pitkään on unelmoitu. Tuo on melkein sama, mutta yrittävät hämätä ihmisiä erikoisella kirjoitusasulla unohtaen sen, että kaikki eivät ole yhtä yksinkertaisia kuin tämä pariskunta. Noloa!
Jackson Teller