Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako tuntia otat päivässä aurinkoa? Vain auringonpalvojille, kalkkilaivan kapteenin vastauksia ei kaivata!:)

Vierailija
15.06.2016 |

🌞💕🌻

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Inhoan aurinkoa. Pysyn varjossa tai sisätiloissa aina, kun siihen on mahdollisuus.

t. Kalkkilaivan konemestari

Nauti liikkumattomuudestasi johtuvista terveysongelmista. Vai oletko niitä mammoja jotka tanssivat kotona olohuoneessa hiki hatussa ja ovat siksi hyvässä kunnossa?

Sisätiloissa voi tehdä kaikenlaista ja ulkotilojen kautta siirtyä seuraaviin sisätiloihin hattu päässä ja hihat paidassa. Ja kuulaasta, valkoisesta, rypyttömästä ihostani nautin kesät ja talvet. :)

t. Kalkkilaivan konemestari

Näinpä. Arkipäivät olen toimistossa sisätiloissa, ja silloinkin naamassa aina 30-suojakerroin BB-voidetta. Jos käyn arkisin ulkona liikkumassa, tapahtuu se siis aina klo 16 jälkeen ja silloinkin suojakerroin naamassa. Muuta kroppaa suojaa pitkät hihat/lahkeet, hattu + aurinkolasit (palelen helposti, joten vuodessa ei ole montaa päivää että esim. tarkenisin pyöräillä topissa). Viikonloppuisin liikun myös joko sisätiloissa (=salilla), reilusti iltapäivän puolella, tai jos käyn lenkillä keskellä päivää, laitan BB-voiteen lisäksi SK50 suojaa.

Ei täällä Suomessa montaa päivää vuodessa ole kun aurinkovoiteen kanssa joutuu liikunnan takia läträämään - on aika harvinaista että päällekkäin sattuu sekä vapaapäivä + liikunnan ajoittuminen keskelle päivää + aurinkoinen ja lämmin sää. Tälle vuotta tällaisia päiviä on ollut tasan yksi, että ei ihon suojaamista nyt kovin työlääksikään voi sanoa. Meikkivoidetta taas käyttäisin naamassa joka tapauksessa, joten sen on sama olla suojallista.

T. Toisen laivan kapteeni

Vierailija
22/27 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tuntia päivässä, nyt kun olen lomalla. Muuten jää vähemmälle. Etelän lomalla sitt3n grillataan kunnolla. Aurinkorasvat on käytössä ja johonkin täällä kuollaa kuitenkin. Mieluummin elän elämän siitä nauttien!

Täytyy sanoa tähän, että kun keski-ikäisenä perheenäitinä minulla todettiin melanooma, niin en kyllä ajatellut, että kappas, johonkin täällä kuollaan kuitenkin, niin miksei nyt samantien..:( Jos itse saisit diagnoosin huomenna, niin olisitko oikeasti valmis?

Joo, ja ei se "kerrankos tässä eletään joten eletään sitten kunnolla"-asenne kuitenkaan estä näitä huonoelintapaisia ottamasta vastaan helkkarin kalliita hoitoja sairauksiinsa. Ennen kuin auringonpalvonnalla hankittuun melanoomaan kuolee, on henkilö yleensä halukas hoidattamaan sitä sairauttaan kaikin mahdollisin keinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin otin paljon aurinkoa vielä muutama vuosi sitten, sittemmin olen kyllä tullut järkiini sen suhteen, rusketus on ihana mutta onko se jonkun syövän arvoista... Saati täysryppyisen ihon. Isäni on ollut auringonpalvoja ja on nyt 60- ihan ryppyinen kauttaaltaan. Järkyttävää. Siis semmonen että ruskea iho vaan roikkuu ryppyisenä. Nykyään oleskelen ulkona ja auringossa sen verran kun teen pihahommia ja liikun. Ja on  se aika rasittavaa maata siinä auringossa mitään tekemättä, ei minulla edes olisi aikaa.

Vierailija
24/27 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään melanoomapotilas ei ole enää sairastuttuaan sitä mieltä, että rusketus olisi sen kärsimyksen arvoista. Fakta on että auringonotto lisää syövän riskiä, ei se ole mikään mielipidekysymys, joten ei kannata vähätellä auringon vaaroista varoittelua.

Sitä paitsi rusketus alkaa jo olla pois muodista.

Vierailija
25/27 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näen itsensä mustaksi ruskettaneen ihmisen, tulee mieleen että se ihminen ei voi olla kovin fiksu. Toki jotkut ruskettuvat ilman auringonottoakin, mutta tarkoitan näitä jotka tarkoituksella paahtavat itseään auringossa. Tai mikä hölmöintä, vielä maksavat solariumissa siitä, että saavat käydä lisäämässä ihosyöpäriskiään.

Vierailija
26/27 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne auringonotosta tulevat ikääntymisen merkit ilmaantuvat usein ihan yhtäkkiä, aika monella viimeistään kolme-nelikymppisenä alkaa olla syviä ryppyjä, veltostunut iho, pigmenttiläiskiä yms, mutta näitä näkee jo joillain kaksikymppisillä, jotka ovat tykänneet paahtaa itseään auringossa paljon. Se ihan oikeasti ikäännyttää ihoa. Rusketus haihtuu viikossa parissa, mutta vauriot ovat naamassa loppuelämän.

Vierailija
27/27 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 2 tuntia sitä vaakatasossa makaamista. Sen jälkeen ohuet pitkähihaiset/-lahkeiset ja hattu jos on tarkoitus vielä suorassa auringossa olla. Käytän aina vähintään spf 50-kertoimellista aurinkosuojaa. Hyvän värin olen tällä rutiinilla saanut ihan täällä Vantaan auringossa 🌞

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi