Tuttava ei vie kissaansa lääkäriin vaikka se on kipeä :(
Kissa oksentanut ja ripuloinut kaksi päivää, tänään maannut haluttomana,ei ole syönyt tai juonut mitään tai käynyt laatikolla. Yrittänyt pissiä mutta kiljahtanut. :(( Apua mitä voin tehdä?
Kommentit (35)
Mulla on löytökissa, pentu. Siihen on kolmen viikon aikana hupsahtanut 250€ eläinlääkärimaksuja. Arvatkaa vit**taako :D Mutta, kun kissan otin, niin sen myös hoidan.
Mutta myönnän, että toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että olisivat ainoat eläinlääkärireissut seuraavaan vuosikymmeneen..
Kyllä näihin on puututtava, jos ei omistaja ole kykenevä huolehtimaan, kissa on otettava pois.
Valitettavasti se on usein niin, että jos ei ole rahaa pitää lemmikkiä, sitä ei kannata miettiä, koska eläin ei voi valita omistajaansa.
Jos ei ole rahaa jätät eläimen hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näihin on puututtava, jos ei omistaja ole kykenevä huolehtimaan, kissa on otettava pois.
Valitettavasti se on usein niin, että jos ei ole rahaa pitää lemmikkiä, sitä ei kannata miettiä, koska eläin ei voi valita omistajaansa.
Jos ei ole rahaa jätät eläimen hankkimatta.
10-20 vuoden aikana tilanteet voivat muuttua, lemmikkiä ottaessa on saattanut olla ihan hyvä taloudellinen tilanne ja myöhemmin ei. Eivät kaikki tiukilla olevat lemmikinomistajat ole olleet ajattelemattomia tai vastuuttomia ottaessaan lemmikin.
Mutta aina pitää olla keinot hoitaa lemmikki hyvin, olipa kuinka tiukkaa tahansa. Itse kehtaisin pyytää apua jos vastaava tilanne eteen tulisi.
Ja auttaisin itse ilman muuta muiden ihmisten eläinten hoitoon pääsyssä/ruoan hankkimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on löytökissa, pentu. Siihen on kolmen viikon aikana hupsahtanut 250€ eläinlääkärimaksuja. Arvatkaa vit**taako :D Mutta, kun kissan otin, niin sen myös hoidan.
Mutta myönnän, että toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että olisivat ainoat eläinlääkärireissut seuraavaan vuosikymmeneen..
Toivotaan. Useinhan nuo löytöeläimet ovat tavalla tai toisella huonossa kunnossa ja alussa tosiaan uppoaa rahaa mutta se helpottuu aika piankin kun alkavat toipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan. Useinhan nuo löytöeläimet ovat tavalla tai toisella huonossa kunnossa ja alussa tosiaan uppoaa rahaa mutta se helpottuu aika piankin kun alkavat toipua.
Meidän misuun on uponnut noin 300 euroa eläinlääkäriin, eikä ole edes vuotta vanha :D Tosin suurinosa ovat olleet ihan vaan tavallisia rutiinikäyntejä, rokotukset, siru ja leikkaus. Kerran mentiin kiireellisenä kun hengitys alkoi vinkumaan/rohisemaan ja näytti kipeältä/oli poissaoleva. Onneksi oli vain kissaflunssaa, sai rokotteen antamaan vastustuskykyä ja saatiin kotihoito-ohjeet, joilla kisun olo parani parissa päivässä.
Tuohon yllättävään käyntiin jouduttiin lainaamaan rahaa anopilta, sillä siihen aikaan toinen oli työtön ja toinen opiskelija eikä ollut varaa 50 euron ellukäyntiin. Muihin käynteihin oltiin säästetty ja laskelmoitu ajankohdan mukaan. Onneksi nykyään on säännölliset (palkka)tulot eikä yllätyskäynti aiheuttaisi konkurssia. Meillä meni köyhinä aikoina aina kissa edelle, kissan ruoat ja muut ostettiin ennen meidän ruokia. Onneksi molemmilla vanhemmat vieläkin hössöttävät ja auttavat, joten saatiin tohon yllärikäyntiin rahat. Rahatilanne voi kummasti muuttua moneen kertaan vuoden sisällä, kun päätimme kissan pitää (oli meillä kotihoidossa, löytökissa) oli rahatilanne ok, sitten se huononi yhtäkkiä. Nyt on paras rahatilanne aikoihin ja laitetaan reilusti sivuun tulevia yllätysmenoja varten. Jos ei oltais anopilta saatu apua, niin oltais etsitty ellu josta saa laskun.
Onko jo tietoa, ap, miten tässä kävi?
No, itse otin vanhemman löytökoiran. Ehti olla minulla puolisen vuotta, kun meni aivan veltoksi ilman mitään näkyvää syytä, tietysti sunnuntai-iltana, joten ei muuta kuin taksilla eläinlääkäripäivystykseen, siellä koitettiin tutkia ja hoitaa eri keinoin, mutta lopulta oli pakko lopettaa koira kun meni vaan huonompaan kuntoon. :( Taksikyyteineen, tutkimuksineen, hoitoineen ja lopetuksineen semmoiset 1000 euroa... (siihen päälle sitten tietysti vielä tuhkauskulut ). Mutta en kertaakaan miettinyt, niin kauan kuin vielä jotain näytti olevan tehtävissä, että hoidetaanko vai lopetanko, vaikka tiesin että kalliiksi tulee. Visa vaan vinkumaan, mutta valitettavasti menetin sen kuitenkin. Jännästi sitä ehtii kiintyä niinkin nopeasti. Toinen oli niin onnellinen elämänsä viimeiset kuukaudet... <3 Kunhan vaan oppi luottamaan, että tämä käsi ei lyö.
Toivottavasti kissa pelastuu!
Minulla on ase. Jos on maalla ja lähellä, voin tulla ampumaan sen.
Kiitos ap kun toimit kisun parhaaksi <3 toivottavasti kisu pääsee nyt lääkäriin. Olet ihana ihminen.
Onko uutta tietoa miten kisu voi?
Vierailija kirjoitti:
Tekee pahaa lukea, että joku ei käytä lemmikkiään eläinlääkärin tarkastuksessa muulloin kuin "hätä tapauksissa". Itse käyn näyttämässä koiraani vuoden välein, koska siinä ajassa ehtii syntymään vaikka mitä vaivoja varsinkin seniori iässä olevilla. Esim hampaat, lonkat nivelet.
Kiva sitten kun 10vuoden päästä viet kissasi lääkäriin ja saat kehotuksen poistattaa monta mätää hammasta ja ison laskun kaupan päälle. lisäksi eläin on varmasti kärsinyt kivuista jonkin aikaa. Siinä sitten taas idiootit av lla pohtivat pitäisikö rakas kissa viedä piikille kun ei ole varaa maksaa eläinlääkäri laskua... Saakeli kun ottaa päähän ihmiset jotka ei pidä huolta eläimistään.
Hyvä ap!