Kakkumestarin sivut sai uuden otsikon
Nykyään ne on Millan elämää leivonnan ja muun parissa :)
Aivan ihana taustakuva, suloinen kissa.
Ei puhuta enää tilauskakuista, toiminta taisi jo loppua :)
Siellä lukee että "Teen kakkuja harrastuksena. Voin tehdä kakkuja myös muille."
Firmamaisuus on selvästi vähentynyt, ehkä kakut saa enää vain käteismaksulla ovelta... Ettei jää jälkiä verottajalle :)
Kommentit (46)
Rohkeaa toimintaa, viranomaiset eivät tunnu kakkutehtaan väkeä pelottavan.
Mikä tää kakkujuttu on ihan lyhyesti kerrottuna? Työkaverit puhuivat jotain jostain sairaasta kakkuja leipovasta josta noussut kauhee haloo ja on ollut näitä ketjujakin mutta en jaksanut kahlata sitä läpi?
Se on yksi 17-vuotias sairas helsinkiläistyttö joka tehtailee niska limassa kakkuja äitinsä kanssa. Ilmeisesti myös poikaystävä, naapuri ja veli auttavat.
Kakuista ei makseta veroja ja pöydillä hyppii kissa.
Tiskikone on vessassa.
Jääkaappiin mahtuu vain neljä kakkua kun perheen omat ruoat ottaa pois. Mihin ne viikonlopun aikana tehdyt 30 kakkua mahtuu? Mihin mahtuu kylmätarvikkeet kuten kerma, maito, voi?
Maksu mieluiten käteisellä ettei verottaja huomaa.
Terveystarkastaja kiinnostui tapauksesta ja sen viesti katosi Millan FB-sivulta.
Ilmoituksia on tehty useampi verottajalle sekä ympäristökeskukseen.
Milla sanoo että kerää rahaa apuvälineisiin mutta ne saa ilmaiseksi valtiolta. Hän ei vain halua rumanvärisiä apuvälineitä joten sanoo että ei saa niitä ja "on pakko" ostaa itse. Ostaa sitten violetteja ym lempivärisiä kakkurahoilla.
Milla mollaa muita sairaita. Aava-lääkärikeskus lupasi Millalle ilmaisen kuvauksen ja teki sen. Ei löytynyt mitään vikaa. Milla haukkuu siellä että on kaikista sairain ja muita ei saa tutkia ilmaiseksi kun ei niitä voi auttaa. Vain hän on sairas.
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi 17-vuotias sairas helsinkiläistyttö joka tehtailee niska limassa kakkuja äitinsä kanssa. Ilmeisesti myös poikaystävä, naapuri ja veli auttavat.
Kakuista ei makseta veroja ja pöydillä hyppii kissa.
Tiskikone on vessassa.
Jääkaappiin mahtuu vain neljä kakkua kun perheen omat ruoat ottaa pois. Mihin ne viikonlopun aikana tehdyt 30 kakkua mahtuu? Mihin mahtuu kylmätarvikkeet kuten kerma, maito, voi?
Maksu mieluiten käteisellä ettei verottaja huomaa.
Terveystarkastaja kiinnostui tapauksesta ja sen viesti katosi Millan FB-sivulta.
Ilmoituksia on tehty useampi verottajalle sekä ympäristökeskukseen.
Milla sanoo että kerää rahaa apuvälineisiin mutta ne saa ilmaiseksi valtiolta. Hän ei vain halua rumanvärisiä apuvälineitä joten sanoo että ei saa niitä ja "on pakko" ostaa itse. Ostaa sitten violetteja ym lempivärisiä kakkurahoilla.
Milla mollaa muita sairaita. Aava-lääkärikeskus lupasi Millalle ilmaisen kuvauksen ja teki sen. Ei löytynyt mitään vikaa. Milla haukkuu siellä että on kaikista sairain ja muita ei saa tutkia ilmaiseksi kun ei niitä voi auttaa. Vain hän on sairas.
No johan on soppa :D
Nyt siellä mainostetaan taas ihan reilusti että TILAUSkakkuja :) Paras alkaa maksamaan niitä veroja ja hoitaa hygienia kuntoon...
Eikö röyhkeydellä ole mitään rajaa? Kehtaa kirjoittaa siellä seinällä, että Nuppu kissa ei tule keittiöön kun leipoo ja blaablaa. Kai nyt sadat ihmiset ovat nähneet sen äitinsä julkaiseman kuvan ja tietää sen aivan hyvin! Ei röyhkeydellä ole rajaa ei. Ja niin nokkavasti kirjoittaa siellä seinällä. No, toivottavasti tyttö aikuistuu tuosta hieman, voi muuten tulla kuin märkä tiskirätti päin naamaa todellisuus kun muuttaa pois kotoa ja pitää olla aikuinen. Se on aika karua, jos paapotaan tuohon tahtiin ja vielä jos aikoo käyttäytyä noin silloinkin. Kyllä hyvin äkkiä tulee joku vastaan, joka ei kuuntelekaan tuollaista ja sitten on ongelmissa.
Nythän hän on virallisesti yrittäjä on Y-tunnus. Ilmeisesti verottaja oli hereillä kuin myös elintarvikeviranomainenkin, tosin moni auttoi näitä tahoja.
Oikeasti tilanne on se, ettei enää harrasta vaan tekee työkseen.
https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Liikkeen_ja_ammati…
Tässä tapauksessa on toimittu takaperoisesti, yrittäjä oli sitä mieltä ettei hän tarvitse mitään lupia eikä mene verojakaan.
Elintarvikehuoneistoksi ilmoittaminenkin olisi pitänyt tehdä ennen toiminnan aloittamista.
Yrittäjä osasi mielestään itse hoitaa asiansa ja Leivotaan foorumilla ei pitänyt siitä kun alan ammattilaiset häntä ohjeistivat toimimaan oikein. Melkoinen soppa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö röyhkeydellä ole mitään rajaa? Kehtaa kirjoittaa siellä seinällä, että Nuppu kissa ei tule keittiöön kun leipoo ja blaablaa. Kai nyt sadat ihmiset ovat nähneet sen äitinsä julkaiseman kuvan ja tietää sen aivan hyvin! Ei röyhkeydellä ole rajaa ei. Ja niin nokkavasti kirjoittaa siellä seinällä. No, toivottavasti tyttö aikuistuu tuosta hieman, voi muuten tulla kuin märkä tiskirätti päin naamaa todellisuus kun muuttaa pois kotoa ja pitää olla aikuinen. Se on aika karua, jos paapotaan tuohon tahtiin ja vielä jos aikoo käyttäytyä noin silloinkin. Kyllä hyvin äkkiä tulee joku vastaan, joka ei kuuntelekaan tuollaista ja sitten on ongelmissa.
No jos hän tarkoittaa, että Nuppu-kissa ei enää tule keittiöön. Eli olisi siis ottanut vaarin saamastaan palautteesta. Samasta syystä varmaan mainostaa taas tilauskakkuja - on selvittänyt vero- ja lupa-asiat viranomaisten kanssa?
Ja voihan olla, että aiemminkaan kissa ei ole ollut keittiössä siellä leivottaessa, mutta että toimittaja on jättänyt kuvauspäivänä oven auki tai ihastellut ja silitellyt kissaa, joka on sitten seurannut keittiöön. Kuvaustilanteesta ei ilmeisesti kyseinen toimittaja tai kuvaaja ole omaa kantaansa julkisuudessa kertonut?
Yleensä eläimet eivät pidä kovaäänisistä laitteista, kuten imurista, monitoimikoneesta tai vatkaimesta, vaan pysyvät etäällä kun ne ovat käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö röyhkeydellä ole mitään rajaa? Kehtaa kirjoittaa siellä seinällä, että Nuppu kissa ei tule keittiöön kun leipoo ja blaablaa. Kai nyt sadat ihmiset ovat nähneet sen äitinsä julkaiseman kuvan ja tietää sen aivan hyvin! Ei röyhkeydellä ole rajaa ei. Ja niin nokkavasti kirjoittaa siellä seinällä. No, toivottavasti tyttö aikuistuu tuosta hieman, voi muuten tulla kuin märkä tiskirätti päin naamaa todellisuus kun muuttaa pois kotoa ja pitää olla aikuinen. Se on aika karua, jos paapotaan tuohon tahtiin ja vielä jos aikoo käyttäytyä noin silloinkin. Kyllä hyvin äkkiä tulee joku vastaan, joka ei kuuntelekaan tuollaista ja sitten on ongelmissa.
No jos hän tarkoittaa, että Nuppu-kissa ei enää tule keittiöön. Eli olisi siis ottanut vaarin saamastaan palautteesta. Samasta syystä varmaan mainostaa taas tilauskakkuja - on selvittänyt vero- ja lupa-asiat viranomaisten kanssa?
Ja voihan olla, että aiemminkaan kissa ei ole ollut keittiössä siellä leivottaessa, mutta että toimittaja on jättänyt kuvauspäivänä oven auki tai ihastellut ja silitellyt kissaa, joka on sitten seurannut keittiöön. Kuvaustilanteesta ei ilmeisesti kyseinen toimittaja tai kuvaaja ole omaa kantaansa julkisuudessa kertonut?
Yleensä eläimet eivät pidä kovaäänisistä laitteista, kuten imurista, monitoimikoneesta tai vatkaimesta, vaan pysyvät etäällä kun ne ovat käynnissä.
Puhe ei nyt ollut toimittajan laittamasta kuvasta, vaan tytön oman äidin julkaisemasta kuvasta.
Kuvatekstissä oli että kissa ihmetteli sokerimassan kaulintaa tms. ja kissa oli vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö röyhkeydellä ole mitään rajaa? Kehtaa kirjoittaa siellä seinällä, että Nuppu kissa ei tule keittiöön kun leipoo ja blaablaa. Kai nyt sadat ihmiset ovat nähneet sen äitinsä julkaiseman kuvan ja tietää sen aivan hyvin! Ei röyhkeydellä ole rajaa ei. Ja niin nokkavasti kirjoittaa siellä seinällä. No, toivottavasti tyttö aikuistuu tuosta hieman, voi muuten tulla kuin märkä tiskirätti päin naamaa todellisuus kun muuttaa pois kotoa ja pitää olla aikuinen. Se on aika karua, jos paapotaan tuohon tahtiin ja vielä jos aikoo käyttäytyä noin silloinkin. Kyllä hyvin äkkiä tulee joku vastaan, joka ei kuuntelekaan tuollaista ja sitten on ongelmissa.
No jos hän tarkoittaa, että Nuppu-kissa ei enää tule keittiöön. Eli olisi siis ottanut vaarin saamastaan palautteesta. Samasta syystä varmaan mainostaa taas tilauskakkuja - on selvittänyt vero- ja lupa-asiat viranomaisten kanssa?
Ja voihan olla, että aiemminkaan kissa ei ole ollut keittiössä siellä leivottaessa, mutta että toimittaja on jättänyt kuvauspäivänä oven auki tai ihastellut ja silitellyt kissaa, joka on sitten seurannut keittiöön. Kuvaustilanteesta ei ilmeisesti kyseinen toimittaja tai kuvaaja ole omaa kantaansa julkisuudessa kertonut?
Yleensä eläimet eivät pidä kovaäänisistä laitteista, kuten imurista, monitoimikoneesta tai vatkaimesta, vaan pysyvät etäällä kun ne ovat käynnissä.
Puhe ei nyt ollut toimittajan laittamasta kuvasta, vaan tytön oman äidin julkaisemasta kuvasta.
Vaikutat aika katkeralta ihmiseltä. Puhutaan alaikäisestä, krooniseen vaikeaan sairauteen sairastuneesta tytöstä. Aina jankutetaan kun nuoret laiskoja eivätkä tee mitään. Jos et halua kakkua, tee itse kakkus. Suomi on byrokratian ihmemaa ja täällä ei käsillä osaavat ihmiset menesty juuri tuon bytokratiaviidakon ja paperisodan takia. Mikäli sulla ei pahempia ongelmia ole ku sairaan tytön kakun teko, kannattaa alkaa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aika katkeralta ihmiseltä. Puhutaan alaikäisestä, krooniseen vaikeaan sairauteen sairastuneesta tytöstä. Aina jankutetaan kun nuoret laiskoja eivätkä tee mitään. Jos et halua kakkua, tee itse kakkus. Suomi on byrokratian ihmemaa ja täällä ei käsillä osaavat ihmiset menesty juuri tuon bytokratiaviidakon ja paperisodan takia. Mikäli sulla ei pahempia ongelmia ole ku sairaan tytön kakun teko, kannattaa alkaa elämään.
Katkeruus on AV-palstan yleinen henki. Pitää etsimällä etsien löytää joku, jota voi osoitella sormella ja pilkata, että on katkeralla palstalaisella edes vähän parempi mieli taas hetken.
Kirjoitteleeko terveystarkastajat muka facebookissa?
Onkohan tuosta terveystarkastajan tekstistä jotain screenshottia olemassa? Kuulostaa vaan jotenkin niin uskomattomalta, että noinkin virallinen taho kirjoittaisi facebookissa seinälle eikä yksityisviestinä?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuosta terveystarkastajan tekstistä jotain screenshottia olemassa? Kuulostaa vaan jotenkin niin uskomattomalta, että noinkin virallinen taho kirjoittaisi facebookissa seinälle eikä yksityisviestinä?
http://aijaa.com/YkHo2y
En ymmärrä miksi kuulostaa uskomattomalta. Kaikki on nykyään somessa, niin yksityiset kuin virallusetkin toimijat. Tuossa viestissäkin vain pyydetään yhteydenottoa.
Kyllä mulla meni maku koko hommaan kun luin itse yrittäjän viestejä siskolleen. Oli sen verran *** settiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuosta terveystarkastajan tekstistä jotain screenshottia olemassa? Kuulostaa vaan jotenkin niin uskomattomalta, että noinkin virallinen taho kirjoittaisi facebookissa seinälle eikä yksityisviestinä?
http://aijaa.com/YkHo2y
En ymmärrä miksi kuulostaa uskomattomalta. Kaikki on nykyään somessa, niin yksityiset kuin virallusetkin toimijat. Tuossa viestissäkin vain pyydetään yhteydenottoa.
Ohhoh, no nyt on pakko uskoa! Ihmettelen kyllä edelleenkin, miksi eivät vaan laittaneet Millalle yksityisviestiä.
Terveystarkastajan viesti on poistettu ;)