Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja olisi varma ammatti mutta ne hoitotoimenpiteet...

Vierailija
14.06.2016 |

niin, ällöttävät. Jos muuten sopii hoitoalalle, mutta esim, haavat ällöttävät tai katetrointi pelottaa,alapesut oksettavat (laatta lentää jo oman lapsen kakan hajusta), kannattaako edes hakea? Jos suuntautuisin esim. kuntoutukseen, olisi toimenpiteitä vähemmän.

Aikoinani jätin sh- opinnot kesken juuri samoista sysitä, myös lääkelaskut olivat hankalia. Nyt toinen ammatti ja olen työtön, joten ajattelin josko opiskelisin lähäriksi. Voiko noihin toimenpiteisiin tottua, kun niitä vain tekee?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakan käsittely muodossa jos toisessa on hoitotyössä lähärin keskeisimpiä työtehtäviä. Ehkä eri juttu jos erikoistumisalue jokin muu kuin sahu tai vanhustyö.

Vierailija
2/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea. Kyllä haavat ja alapesut ja erilaiset hoitotoimenpiteet on aika iso osa sitä työtä, ainakin itsellä, olen töissä sairaalassa. Tietysti jossain päiväkodissa tmv ei ole niin, mutta ne harjoittelujaksot on silti käytävä ja et sinä hoidon ja huolenpidon jaksoa läpi pääse jos kakka niin pahasti ällöttää. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mahdat olla? Ikuinen prinsessa?

Vierailija
4/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelujaksot on käytävä kuitenkin vaikka en työssäni niitä tee

Vierailija
5/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin ajattelenkin. Myös veren näkemine jne ällöttää. Vähän ikävää, kun työkkäri suorastaan painostaa tuohon koulutukseen, kun sh opinnot jätin aikoinani ja se on siellä tiedossa. Omalla alalla ei ole töitä... se vaan, että vaikka muuten (sosiaaliset taidot, empatia) sovin hoitoalalle, käytännön toimenpiteet eivät minulta tulisi luonnostaan, enkä ole mikään näppärä muutenkaan. Enemmän teoreettinen kuin käytännön ihminen.

En tiedä, mitä sanoa tai tehdä, jos lh pääsykokeisiin joudun, ts. joudun hakemaan työkkärin mieliksi. Ja kyllähän sillä itsensä elättäisi, mutta mutta, onko sellainen hoitaja hyvä joka pyörtyy verta nähdessään?

Vierailija
6/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työkenttä on laaja. Itse en tee työtä haavanhoidon, vaipanvaihdon tms. parissa laisinkaan, vaan olen yksityisellä sosiaalipuolella. Mutta asenteen tulisi kuitenkin olla se, että ihmiselle annetaan se apu, jonka hän kulloinkin tarvitsee. Ei kannata hakea kouluun, jos et tunne vahvaa, kaikenylittävää auttamisenhalua toista ihmistä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mahdat olla? Ikuinen prinsessa?

Olen jo yli 38 vuotias. Tuolla periaatteella myös isäni, 65 v, on ikuinen prinsessa, häntä kaikki toisten hoitotoimenpiteet inhottavat ja veren näkeminen ällöttää. Auton korjaaminen ja remppahommat sen sijaan onnistuvat hienosti :)

Vierailija
8/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia kirjoitti:

Lähihoitajan työkenttä on laaja. Itse en tee työtä haavanhoidon, vaipanvaihdon tms. parissa laisinkaan, vaan olen yksityisellä sosiaalipuolella. Mutta asenteen tulisi kuitenkin olla se, että ihmiselle annetaan se apu, jonka hän kulloinkin tarvitsee. Ei kannata hakea kouluun, jos et tunne vahvaa, kaikenylittävää auttamisenhalua toista ihmistä kohtaan.

Olen tehnyt pitkiä, monen vuoden mittaisia sijaisuuksia lastensuojelun puolella laitoksissa (johtuen toisista opinnoistani), eikä sekään työ kyllä kiinnosta. Enemmän kuntoutuksen puoli vaikka yksityisessä hoitokodissa tai kylpylässä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, kaikenylittävä auttamisen halu. Mä oon lähihoitaja vain palkan takia, en ole ikinä tuntenut halua auttaa ketään.

Vierailija
10/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei sitten joku toimintaterapeutin tai fysioterapeutin koulutus? Työkkäri varmasti lh:ksi painostaa mutta eikö se riitä kun kerrot että sh-koulu on siksi jäänyt kesken kun et kestä verta jne? Jos ei työkkärille riitä vaan pääsykokeisiin joudut niin kerro se siellä, luulisi riittävän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin joskus, että päiväkodissa olisi kiva olla töissä. Nyt kun on oma lapsi, jota käytän päiväkodissa, olen tullut siihen tulokseen, etten millään kestäisi sitä paskan hajua, joka  tulvii ulko-ovella vastaan. Siellä on iso vessa eteisaulassa, ja siellä tuntuu aina olevan mukuloita pottaringissä. Ovi on auki, ja paska haisee. Lastenhoitajille pitäisi maksaa tuntuva paskalisä, kun jaksavat 40 vuotta sen hajun keskellä olla.

Vierailija
12/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh, kaikenylittävä auttamisen halu. Mä oon lähihoitaja vain palkan takia, en ole ikinä tuntenut halua auttaa ketään.

Minä olen opettaja vain pitkän kesäloman takia. Ei se silti sitä tarkoita, etten tekisi työtäni hyvin tai pitäisi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei sitten joku toimintaterapeutin tai fysioterapeutin koulutus? Työkkäri varmasti lh:ksi painostaa mutta eikö se riitä kun kerrot että sh-koulu on siksi jäänyt kesken kun et kestä verta jne? Jos ei työkkärille riitä vaan pääsykokeisiin joudut niin kerro se siellä, luulisi riittävän. 

En usko että nekään sopisivat mulle, en ole luova enkä osaa askarrella. Kerta kaikkiaan sorminäppäryys puuttuu... muistan kun olin sh opinnoissa leikkaussaliharjoittelussa, jo se käsien pesu ennen leikkaussaliin menoa oli haastavaa :) No joo, oikeasti, en ole käytännön ihminen (mikä on sääli sillä hoitoala tosiaan työllistäisi).

Vierailija
14/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi lähihoitaja kotihoidossa ei joudu olemaan paskan kanssa tekemisissä koko ajan. Monelle asiakkaalle käynti on vain lääkkeiden antamista ja ruuan lämmittämistä mutta kyllähän siinäkin on päivittäin ainakin jonkin verran eritteiden ja vessa-asioiden kanssa tekemisissä joten jos se on ehdoton no no, niin sitten ei kannata harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen sosionomiksi ja olen toiminut lähihoitajaa vastaavissa tehtävissä, vaikka oikeassa elämässä olen oikea hienohelma :D kun mulle töissä sanottiin, että mee auttaa häntä vessassa jne niin menin ja unohdin henk.kohtaset mielipiteeni ja aina teen myös työn likaset puolet kunnialla.vapaa-ajalla sitten hienostelen eli kyllä varmaan onnistuu?

Vierailija
16/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erilaisia aistiyliherkkyyksiä, ei sille mitään mahda oli prinsessa tai ei. Itse olen yrittänyt oppia sietämään eritteitä, mutta hajut käy niin pahasti päähän että olen luovuttanut. 

Vierailija
17/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kakkaa on kuntoutuspuolellakin :) löydät kyllä lähärinä paikan missä sitä ei niin tarvitse siivota, mutta harkat pitää tosiaan suorittaa.

Vierailija
18/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen tottunut. Ekassa hyve:n harkassa kun tajusin mitä työn todellisuus on meinasi leuka pudota lattiaan😅😂

 

Vierailija
19/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap se oman vauvan hoito onnistui? Oksentelit ympäriinsä kuukaudesta toiseen? 

Vierailija
20/23 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ryhdy vaikka fysioterapeutiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi