Pitäisikö minun kertoa tyttöystävälle vasektomiasta?
Minulle on siis tehty vasektomia pari vuotta sitten kun ajattelin, etten koskaan halua lapsia. Enkä oikeastaan haluakaan.
Löysin sitten kivan tyttöystävän, joka on muutaman vuoden minua nuorempi ja ollaan nyt oltu yhdessä kymmenisen kuukautta, asutaankin jo yhdessä. Ollaan puhuttu naimisiin menosta ja tyttöystävä on alkanut puhua useammankin kerran lapsista, miten olis kiva aika tehdä lapsi aika pikaisestikin. En sanonut siihen oikein juuta enkä jaata. Mutta vähän huono omatunto, kun en oo kertonut että en voi tehdä lapsia. Enkä oikein haluais kertoakaan vasektomiastani, kun pelottaa jos tyttöystävä suuttuu ja häippäisee.
Kommentit (38)
Luultavasti ei ole hyvä teet mitä tahansa. Yksi tuttu mies ei kertonut vasektomiastaan avovaimolle joka sitten epäili olevansa kykenemätön saamaan lapsia, miehellä kun oli edellisestä liitosta yksi lapsi. Oli siinä ihmettä kun erosivat ja tuo ex-avovaimo tulikin raskaaksi seuraavan miehen kanssa :D ei sille kukaan raaskinut kertoa oikeaa syytä lapsettomuuteen.
30 vuotta pitää olla ikää, että Suomessa voidaan panna putket poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi taas on edes muutettu yhteen, jos tuollaista perusasiaa ei ole selvitetty kuin että haluaako lapsia vai ei?
Sen vasektomian voi toki purkaa tai neulalla kaivaa siittiöitä, ei se siitä kiinni jää, mutta sen sijaan se, että jättää kertomatta noin isosta erosta tulevaisuudensuunnitelmissa, se voi kyllä jäädä kiinni.
Ei kai tuommoista asiaa "selvitellä"? Aikaan itselleni ei tule mieleenkään udella joltain haluatko lapsia vai et. Ja jos molemmat tykkää toisistaan niin yhteenmuutto on luonnollista.
ap
Ei tuu mieleen "udella" haluaako puolisosi lapsia vai ei? Oikeasti? Ihan oikeasti? ootko 16 vee?
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla tarpeeksi vanha että saisit vasektomian Suomessa.
30v tai 5 lasta raja suomessa.
itsellä molemmat kriteerit täytty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia et kertonut tuota jo heti kättelyssä? Uskomattoman alhaista. Kerro nyt vielä, että olet jo naimisissa etkä aio koskaan erota. Mahtaakohan avovaimollasi olla pieniä salaisuuksia, joita ei ole sinulle sanonut.
En oo naimisissa enkä ole koskaan ollut. Mutta kerran sattui sellainen tapaus, että yksi tyttö väitti ehkäisynsä olevan kunnossa, joten en käyttänyt kumia. Se tuli sitten raskaaksi ja olin aivan tolaltani monta viikkoa. Sain sen sitten suostuteltua aborttiin loppujen lopuksi.
Tämän vasektomian tein osaksi just sen takia, ettei tuollaista tapahtuisi uudestaan.
ap
Eli olet ihan samalla tasolla kuin ehkäisystä valehdellut eksäsi. Mikä siinä on niin vaikeaa, että et saa sanottua asiaa tyttöystävällesi? Jos hän haluaa lapsia, niin hän vain tuhlaa elämänsä kanssasi. Mutta sinua se ei taida vaivata, pääasia, että sinulla on kaikki hyvin, vai?
En ole kertonut vasektomiasta. Olen sanonut etten missään nimessä halua nyt tai tulevaisuudessa lapsia.
Eikös vasektomoidun miehen sperma maistu hieman erilaiselta? Siis en kysy ap:lta, vaan asiaa tuntevilta naisilta.
Itse en ole hankkimassa lapsia kenenkään kanssa, mutta on jännä että mies ei tuntuisi niin mieheltä, jos hänelle olisi tehty vasektomia. Siis jos tietäisin siitä. En varmaan haluaisi häntä seksuaalisesti kuten lisääntymiskykyistä miestä. Tosi outoa, sillä en tosiaan ole lapsia hankkimassa!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus onkin palstamamman provo, niin miehenä olisi kaikkien pilleritpetti-isien puolesta asiasta täysin hiljaa ja nauttisin tilanteesta itsekseni.
Kostaisit rakkaalle ihmiselle sen, johon hän on täysin syytön? Onpa reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla tar
peeksi vanha että saisit vasektomian Suomessa.
väärin meni, 30 vuotta tai 3 lasta. Muistakin syistä saa kuten esim. vakava sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla tarpeeksi vanha että saisit vasektomian Suomessa.
3 lasta riittää.
No voihan tämä avokki hakea siitospalvelun muualta vaikka asuisikin kanssasi, ei se siitä kiinni ole. Lähtee vaikka tyttöjen kanssa risteilylle tjn.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertonut vasektomiasta. Olen sanonut etten missään nimessä halua nyt tai tulevaisuudessa lapsia.
No tuohan riittää. Ja sitäkin mielenkiintoisempaa mikäli tyttiksen ehkäisy sattuukin sitten tulevaisuudessa "pettämään"... mutta älä ylläty jos noin käy.
Onneksi vasektomiakaan ei ole 100% varma ehkäisy ;)
Vierailija kirjoitti:
No voihan tämä avokki hakea siitospalvelun muualta vaikka asuisikin kanssasi, ei se siitä kiinni ole. Lähtee vaikka tyttöjen kanssa risteilylle tjn.
No se ajatus mulla kävi mielessä, jos tilanne oikein eskaloituu. Että jos tyttöystävä oikein kovasti haluaa lasta (ja jos saa minun pääni käännettyä, että minäkin alan haluta) niin pyytäisin joltakin kaveriltani spermaa, jolla saataisiin siitos tehtyä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös vasektomoidun miehen sperma maistu hieman erilaiselta? Siis en kysy ap:lta, vaan asiaa tuntevilta naisilta.
Itse en ole hankkimassa lapsia kenenkään kanssa, mutta on jännä että mies ei tuntuisi niin mieheltä, jos hänelle olisi tehty vasektomia. Siis jos tietäisin siitä. En varmaan haluaisi häntä seksuaalisesti kuten lisääntymiskykyistä miestä. Tosi outoa, sillä en tosiaan ole lapsia hankkimassa!
No ei maistu. Eikä muutenkaan koostumuksessa ole paljaalla silmällä havaittavaa eroa.
Itsehän tuon sanoit, mies ei ole jännä, jos ei ole riskiä, että voisi tulla raskaaksi. On jännää pelata varmoilla päivillä ja tulla sitten "vahingossa" raskaaksi. Meillä lapset tosin tehtiin yhteisymmärryksessä ja suunnitellusti, eikä miehen vasektomia poista mun silmissä miehisyyttä tai haluttavuutta, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ajatus mulla kävi mielessä, jos tilanne oikein eskaloituu. Että jos tyttöystävä oikein kovasti haluaa lasta (ja jos saa minun pääni käännettyä, että minäkin alan haluta) niin pyytäisin joltakin kaveriltani spermaa, jolla saataisiin siitos tehtyä.
ap
Ei hemmetti *huutonaurua*
Mahtaa siinä kaveri olla ihmeissään, kun pyydät lupaa lypsämiseen. No, voihan sen noinkin itselleen selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et kai nyt tosissasi selitä, että oot niin selkärangaton, että nainen vaan saa sun pään käännettyä ja alat sitten yhtäkkiä haluta lasta?
Ärsyttää, että ärsyynnyn näin tyhmästä provota..mutta menköön.
Ehdottomasti kerrot ja myös kannastasi omien lasten hankkimiseen. Teillä on varmasti paljon muutakin keskusteltavaa, jos lähes vuoden seurustelun ja yhteenmuuton jälkeen tyttöystäväsi tietää sinusta noin vähän. On suunnattoman epäreilua pitää häntä epätietoisuudessa. Entä sitten, kun hän haluaa hakeutua lapsettomuushoitoihin?