Vierailija

Ihmetyttää kun täällä kysellään esim. "Päästäisitkö miehesi polttareihin, jos siellä on strippari?" "Saako kumppanisi viettää aikaa samassa porukassa jossa exä?" Mitä vittua!? Kai ymmärrätte että jos kyse on pettämispelosta, niin kontrollointi vaan pahentaa. Se tapahtuu jos tapahtuu ja jos ainoa syy miksi kumppanisi ei petä, on se että yrität "estää" sen niin eikö se ole jo lähes yhtä paha? Itse en ainakaan haluaisi olla sellaisen miehen kanssa. No kaikki suhteet on erilaisia omilla "säännöillä" Ihmetyttää vaan... Vai mistä moinen kontrollointi/pelko johtuu? Mun mies saa viettää aikaa kenen kanssa haluu eikä se mulle kuulu. (Tosin meillä yhteiset kaverit ja vietetään yleensä vapaa-aika yhessä) ja jos mies joskus pettäis niin en mä asialle mitään voisi. Se on hänen valinta.

• ylös 10
  • alas 1

Kommentit (7)

Vierailija

En kontrolloikaan, mutta joudun usein tekemään työtä sen eteen, että en vahingossakaan kontrolloi. Miksikö? Koska olen vanha läheisriippuvainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kontrolloikaan, mutta joudun usein tekemään työtä sen eteen, että en vahingossakaan kontrolloi. Miksikö? Koska olen vanha läheisriippuvainen.

Uskon että voi olla hankalaa sinulle, mutta hyvä että tiedostat asian. Tsemppiä.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En enää kontrolloikaan, mutta valitettavasti nuorempana olen ainakin kovasti koittanut. Kai se on ollut jotain omaa epävarmuutta ja huonoa itsetuntoa. Jotenkin tuntui että kaikki on minulta pois. Eihän tätä kiva ole myöntää, mutta onneksi olen siitä kypsynyt ja nyt uskon todellakin siihen kliseeseen, että "if you love them, set them free". Kumppanilla on (luonnollisesti, siinä kuin itsellänikin!) rajoittamaton itsemääräämisoikeus, tekee mitä haluaa ja menee minne haluaa, koska haluaa. Ja mikä hienointa, hyvin usein valitsee olla minun seurassani. :) Ja osaa arvostaa tätä vapautta ja sitä, että saa aina palata tyytyväisen naisen luo, joka ottaa avosylin vastaan. Minä olen valinnut luottaa, jos hän valitsee käyttää luottamustani väärin, se ei tee siitä minun virhettäni.

N39

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En enää kontrolloikaan, mutta valitettavasti nuorempana olen ainakin kovasti koittanut. Kai se on ollut jotain omaa epävarmuutta ja huonoa itsetuntoa. Jotenkin tuntui että kaikki on minulta pois. Eihän tätä kiva ole myöntää, mutta onneksi olen siitä kypsynyt ja nyt uskon todellakin siihen kliseeseen, että "if you love them, set them free". Kumppanilla on (luonnollisesti, siinä kuin itsellänikin!) rajoittamaton itsemääräämisoikeus, tekee mitä haluaa ja menee minne haluaa, koska haluaa. Ja mikä hienointa, hyvin usein valitsee olla minun seurassani. :) Ja osaa arvostaa tätä vapautta ja sitä, että saa aina palata tyytyväisen naisen luo, joka ottaa avosylin vastaan. Minä olen valinnut luottaa, jos hän valitsee käyttää luottamustani väärin, se ei tee siitä minun virhettäni.

N39

Juuri näin, hienosti sanottu. Kuulostaa onnelliselta ja terveeltä suhteelta :)

Ap

Vierailija

Olet aivan oikeassa. En tiedä, yrittäisinkö kontrolloida miestäni jos tollasia "vaarallisia" (?) tilanteita tulisi kovinkin eteen, nyt ei nimittäin tule. Mutta sen kyllä tiedostan ja olen samaa mieltä siitä, että jos on niin idiootti että pettää, niin sitten pettää. Sille ei toinen mitään voi, on vain hyvä että sellainen puoli toisesta sitten tulee esiin. 

Jos tolla tavalla kontrolloi, niin järkihän siinä menee itseltäänkin. Ei toisen perään voi koko elämäänsä olla katsomassa. Siinä on myös jo oletus, että nyt se ehkä pettää jos tapaa stripparin, jolloin epäilee kumppaniaan koko ajan - ja se kyllä jo itsessään vahingoittaa suhdetta.

Jos mua kytättäisiin ja kontrolloitaisiin noin, ottaisin sen loukkauksena, ettei minuun ja kykyyni kontrolloida itseäni, luoteta. Ois ihan perseestä. Parisuhteessa olevan ihmisen täytyy itse tietää rajansa ja pysytellä poissa sellasista tilanteista, joissa tietää halunsa pettämiseen kasvavan. Esimerkiksi siis sellaisessa tilanteessa, jos parisuhde voi huonosti ja joku toinen ihminen kiinnostaa, antaa oikeanlaista tukea jne. ja tiedostaa itse, että saattaisi pettää tässä tilanteessa helposti.

Vierailija

Kontrolloin puolisoani sikäli, että jos en pitäisi jöötä, olisimme koko ajan pers auki ja asuisimme läävässä.

Mitä pettämiseen tulee, kun mies lähtee joskus harvoin kylille/laivalle, lyön kortsupaketin käteen ja käsken pitää hauskaa, jos haluttaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.