Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako tienvarsilta kerätä itselleen eläinten raatoja?

Vierailija
14.06.2016 |

Olen monesti nähnyt ihan ehjän näköisiä kuolleita eläimiä tien vieressä, esim kettuja, jäniksiä yms. Ei siis mitenkään verisiä ja litistyneitä. Tuntuu hukkaan heittämiseltä että saavat mädäntyä siinä ja lopulta muut eläimet syö tai kerätään roskiin.

Voisinko itse pysähtyä ja kerätä näitä raatoja, ja teettää niistä vaikka turkiksia? Jonkun oikein söpön voisi vaikka täyttääkin koristeeksi mökille. Onko joku laki joka kieltää moisen?
Pataa niistä en sentään tekisi, kun ei voi kuitenkaan tietää kuinka kauan ovat siinä maannet vaikka näkyvästi eivät mädäntyneitä olisikaan...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden miehen keränneen aamulla töihin mennessään yöllä yliajettuja jäniksiä autonsa takakontiin. Sitten ne oli olleet siellä kontissa päivän ja kotiin tultuaan mies oli siivonnut ne ja tehnyt niistä ruokaa. On se vielä hengissä, eli mikä ettei?

Vierailija
2/7 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Ne omistaa valtio.

Itse en tosin näkisi tuota kamalana rikoksena ja kiinnijäämisriskikin aika minimaalinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmolelu on paljon söpömpi kuin eläimen raato nurkassa.

Mutta ei ne raadot kai kellekään kuulu. Lähinnä muut eläimet taitavat niistä hyötyä kun saavat helposti ruokaa.

Vierailija
4/7 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pehmolelu on paljon söpömpi kuin eläimen raato nurkassa.

Mutta ei ne raadot kai kellekään kuulu. Lähinnä muut eläimet taitavat niistä hyötyä kun saavat helposti ruokaa.

No lähinnä ajattelinkin että niistä saisi "eettisesti" tuotetun turkin tai turkispeiton tai mitä vaan turkistavaraa.

Ap

Vierailija
5/7 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapsuudessani poimittiin tieltä auton alle jäänyt fasaani ja tehtiin siitä ruokaa.

Vierailija
6/7 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta uhanalaisia ei kannata ottaa, ainakaan jos aikoo turkistaan tms. näyttää muille.

Vierailija
7/7 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa. Ne omistaa valtio.

Itse en tosin näkisi tuota kamalana rikoksena ja kiinnijäämisriskikin aika minimaalinen.

Juuri näin, ovat tosiaan valtion omaisuutta. MUTTA, jos pysähdyt tien varteen ja nakkaat supikoiran takakonttiin niin kuten edellinen jo sanoi, kiinnijäämisen riski on todella pieni. Joten siitä vaan. Suomessahan on jo yksi turkistaiteilija joka tekee roadkilleistä turkisvaatteita ja hyvä niin. Pitäisi olla enemmän tällaista turkistuotantoa, eikä enää yhtään sitä tehotuotettua ja häpeällistä eläinrääkkäyspaskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi