Onko väärin laittaa työpaikalla omaan maitopurkkiin laksatiiveja?
Menee hermo maitovarkaisiin. Mulla siis töissä oma rasvaton EiLa-maito, josta muut työntekijät ottavat kahviinsa maitoa, vaikka siinä lukee selkeästi minun nimeni ja vielä teksti "Ei kahvimaitoa!". Parhaimmillaan mulle on litran purkista jäänyt puoli lasillista juotavaksi.
Nyt mietin, että jos ostaisin töihin purkin, johon kirjoitan samat tekstit kuin ennenkin, mutta myös tekstin "Juomalla tätä maitoa hyväksyn, että saan mahdollisesti vatsanväänteitä".
Kommentit (287)
Miten kuppanen pitää firman olla, että asiakas tai muu vierailija viedään työntekijöiden taukotiloihin kahville? Saati että vierailija joutuisi itse noutamaan kahvimaidot jääkaapista?? Ei herrajumala sentään...
Ihan vaan vinkiksi kaikille neropateille, jotka kestitsevät vieraitaan firmansa taukotiloissa:
Antaa pikkuisen paremman kuvan yrityksestä, kun ne kahvit tarjotaan valmiiksi katettuina neuvotteluhuoneen pöydän ääressä tai vaikkapa kahviossa.
En laita edes kotiini vierailulle tulevia ystäviä hakemaan kahvimaitoaan itse jääkaapista, vaan kaadan heille kahvit kuppiin ja tuon maidon tarjolle valmiiksi. Ihan vain, koska se on ystävällistä ja kohteliasta. Miten ihmeessä kellekään tulee siis mieleen toimia yrityselämässä niin???
Olen oikeasti järkyttynyt ihmisten junttiudesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten kuppanen pitää firman olla, että asiakas tai muu vierailija viedään työntekijöiden taukotiloihin kahville? Saati että vierailija joutuisi itse noutamaan kahvimaidot jääkaapista?? Ei herrajumala sentään...
Ihan vaan vinkiksi kaikille neropateille, jotka kestitsevät vieraitaan firmansa taukotiloissa:
Antaa pikkuisen paremman kuvan yrityksestä, kun ne kahvit tarjotaan valmiiksi katettuina neuvotteluhuoneen pöydän ääressä tai vaikkapa kahviossa.
En laita edes kotiini vierailulle tulevia ystäviä hakemaan kahvimaitoaan itse jääkaapista, vaan kaadan heille kahvit kuppiin ja tuon maidon tarjolle valmiiksi. Ihan vain, koska se on ystävällistä ja kohteliasta. Miten ihmeessä kellekään tulee siis mieleen toimia yrityselämässä niin???
Olen oikeasti järkyttynyt ihmisten junttiudesta.
Jep. Olisi kyllä tosi vaivaannuttavaa, jos olisin asiakkaana jossain firmassa, ja pitäisi ottaa kahvimaito purkista jossa lukee jonkun työntekijän nimi ja "ei kahvimaito". Aika paljon arvostaisivat ilmeisesti minua asiakkaana, kun eivät edes kahvimaitoa ole hankkineet.
Vierailija kirjoitti:
Toteuttikohan joku tämän? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001215088.html
LOL :D
toivottavasti!
Osta vain pikkupurkki eila -maitoa itsellesi. Eivät ilkeä siitä ehkä ottaa. Nimi tussilla valkoiseen korkkiin, että ei ainakaan kukaan voi sanoa että ei huomannut.
Mullekin tuli heti mieleen tämä ketju tuosta Postin sairastumisjutusta :D
Vierailija kirjoitti:
Toteuttikohan joku tämän? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001215088.html
Hahaha :D
Vaan nyt on siellä ehkä joku varkaita vastaan taisteleva pulassa, koska "poliisi tutkii".
Vierailija kirjoitti:
Nyt se sitten tapahtui :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja taas mitä draamaa yhdestä maidosta, joka maksaa halvimmillaa 60sent :D
Että sen takia pitää mennä myrkyttämään työkaverit, juuh.
Halvimmillaan maksaa 60c ja kuitenkin olet niin köyhä, että pitää toisten maidot varastaa....
Ihan niin, tulisko mieleen, että suurin on se vaiva että tuo ITSELLEEN maitoa kotoa.
Ehdotus: Laita maito kotona muoviseen läpinäkymättömään pieneen (mehu)purkkiin. Siitä ei erota että se on maitoa jos ei joku ole niin röyhkeä että avaa purkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei omiin eväisiin saa laittaa mitä tahansa ansaksi varkaalle. Se on rikos. Tässä tapauksessa ei varmaan kovin vakava, kun ei tollasella määrällä tulisi olemaan mitään vaikutusta.
Itse tekisin siten, että ensin kuvaisin jääkaapin sisällön ettei siellä ole esim toista samanlaista maitopurkkia tai toista maitopurkkia ollenkaan. Ottaisin sitten kupin kahvia ja jäisin odottelemaan muita. Kun joku tulee sisään niin kuvaisin jos se ottaa mun maitoani jääkaapista. Laittaisin nimet ylös ja antaisin sen pomolle sanoen, että noi varastaa multa joka päivä, että hoida homma. Jos varkaat väittävät erehtyneensä purkista, niin sulla on kuvamateriaalia siitä että jääkaapissa ei ollut toista purkkia. ja sama jos ne kiistää varastamisen.
"Hoida homma" Oi Luoja, sinä tampioko oikeasti kuvittelet että pomo rupeaa selvittämään jotain tuollaista maitotilkka -casea? Eiköhän se käske sinua painumaan takaisin töihinsä ja sanomaan ihan itse sille työkaverille, että maito on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli heti mieleen tämä ketju tuosta Postin sairastumisjutusta :D
Sama, mietinkin jo että nostaisi ketjun kun huomasin, että joku ehti ensin :D
Aluksihan vain kerrottiin, että postin porukkaa sairastunut, syytä tutkitaan. Sitten kun tuli tuo että kahvinjuonnin jälkeen, niin välähti, että taisi AP olla Savonlinnan postissa töissä. Tai sitten joku joka on tuolla töissä, ja jolla oli samoja ongelmia, oli lukenut ketjun...
Ja tosiaan oireet ovat tulleet aika pian kahvinjuonnin jälkeen, joten ei ole noro tai salmonella, vaan pilaantunut kahvi/maito/puhdistamatta jäänyt kahvipannu tai joku tunkenut jotain oksetusjuurta tai vastaavaa maitoon/kahvin sekaan.
Laitetaan tännekin uusin tieto, jotain kahvissa:
"
Oireet olivat niin voimakkaita, että Leinonen lähtee siitä ajatuksesta, että joku on laittanut kahviin vierasta ainetta.
– En usko vahinkoon. En ole kuullut, että kahviin olisi joutunut jotain valmistusprosessin aikana.
Savonlinnan sairaala teki postilaisille seulontatestejä, minkälaisia huumeita he ovat mahdollisesti nauttineet.
– Amfetamiinista ja kokaiinista tuli negatiivinen tulos. Yleiset katukauppahuumeet ovat poissa laskuista, Leinonen kertoo.
LSD:tä, myrkkyjä ja erilaisia muuntohuumeita sairaala ei pysty seulonnoissaan selvittämään. Savonlinnassa käytetty aine selviää Leinosen mukaan myöhemmin poliisitutkinnoissa. Näytteet on lähetetty keskusrikospoliisille. Alustavat tulokset ovat luvassa ensi viikolla.
Poliisi on tehnyt Savonlinnan postin tiloissa teknistä tutkintaa. Selvitettävänä, miten vieras aine on joutunut kahviin, kuka on sen laittanut kahviin ja miksi."
Lähde: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001216015.html
Pitäis vissiin vinkata tää ketju krp:lle :)
Laitoit sitten huumetta sinne...
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja taas mitä draamaa yhdestä maidosta, joka maksaa halvimmillaa 60sent :D
Että sen takia pitää mennä myrkyttämään työkaverit, juuh.
Laskepa paljonko maksaa jos vuoden aikana tekee ~40 viikkoa töitä, vie 1-2 tölkkiä maitoa töihin/vko etkä tiedä riittääkö itse ostetusta kahvista enää itselle. Menee 20-40 euroa varkaitten kahveihin! Eihän se vuositasolla tuhoa kenenkään taloutta, mutta miksi niillä urpoilla ei ole itsellään varaa maitoihinsa?!
AP tässä. Hauska huomata, että vanha ketju on nostettu esiin. Voin kertoa, etten ole Savonlinnan postissa töissä ja ei, en loppujen lopuksi laittanut omaan maitooni mitään, vaan aloin säilömään sitä läpinäkymättömässä juomapullossa. :D
Vierailija kirjoitti:
AP tässä. Hauska huomata, että vanha ketju on nostettu esiin. Voin kertoa, etten ole Savonlinnan postissa töissä ja ei, en loppujen lopuksi laittanut omaan maitooni mitään, vaan aloin säilömään sitä läpinäkymättömässä juomapullossa. :D
Ahaa! Kiitos tiedosta ap, tätä onkin jännätty :D
Vierailija kirjoitti:
Kävin Thaimaassa eräässä maalaiskauungissa apteekissa. Halusin ostaa jotain lääkettä. Myyjä ei osannut sanaakaan mitään ulkomaankieltä, joten hän latasi hyllystä vaan lääkepakkauksia tiskiin, että ota siitä mitä haluat.
Oli aika mielenkiintoista kun myyntiin tuli skitsofrenia lääkkeitä ja muita aika vahvoja coctailileja. Ajattelin että pitäiskö ostaa maholliseen tulevaan käyttöön. Entä jos laittais jotain psykoosilääkeitä maitoon ja kattois mitä sitten tapahtuu?
Oletko kenties Savonlinnassa töissä?
Miten sinä pystyisit olemaan koko päivän kahvihuoneessa? Eikö esimies puutu siihen, jos et tee töitäsi koko päivänä ollenkaan?