Onko tämä ihan normaali nykyilmiö että raskaana olevat röökaavat?
Näin eilen arviolta noin 25v naisen joka seisoi raskausvatsa pystyssä kadun kulmalla (vatsan mallista ei siis voinut erehtyä tiukan paidan kera) ja veti röökiä antaumuksella! Sellainen kovis-ilme naamalla.
Ohi kulki miehiä ja tämä kiskoi heti hamettaan ylöspäin paljastaen enemmän reittä.
Olin järkyttynyt ja olen vieläkin, sillä en ole koskaan nähnyt kenenkään tutun tai tuntemattoman röökaavaan raskaana ollessaan :(
Onko tämä joku uusi muoti?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
On. Se on välittömästi uusi muoti, kun näet yhden tekevän jotain, mitä et ole koskaan nähnyt kenenkään vielä tekevän!
Hienosti ylivedetty vielä tuolla "tämä kiskoi hametta ylemmäs paljastaakseen reittään" -vedolla.
Lisäksi tuo korosti vaan sitä vatsaa entisestään koska hametta ei pystynyt vetää ylöspäin vatsan päälle vaan se jäi hassusti pussille, siksi se kiinnitti huomion kun näytti siltä että sillä on epämukava olo vaatteissaan. Ne miehetkin katsoivat tätä jotenkin säälivästi, ei todellakaan ihailevasti vaikka tämä saattoi kuvitella niin.
Ehkä se oli päihdeäiti, joka on onnistunut lopettamaan muut päihteensä paitsi tupakan.
Vierailija kirjoitti:
Siis se hameen kiskominen siinä ylöspäin teki koko tilanteesta vielä "wt-tyylisemmän", ja säälin syntymätöntä lasta.
Toivoin ensin että tämä vaan pitelee siinä jonkun toisen röökiä mutta kyllä se sitä itse veti :(
Tämä siis Helsingissä.
Helsingissä polttaa raskaanaolevista yleensä vain teiniäidit sekä mt- ja päihdeongelmaiset eli ne, joilla elämänhallinta ei ole millään lailla kunnossa. En liiemmälti ihmettele heidän polttamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se hameen kiskominen siinä ylöspäin teki koko tilanteesta vielä "wt-tyylisemmän", ja säälin syntymätöntä lasta.
Toivoin ensin että tämä vaan pitelee siinä jonkun toisen röökiä mutta kyllä se sitä itse veti :(
Tämä siis Helsingissä.
Helsingissä polttaa raskaanaolevista yleensä vain teiniäidit sekä mt- ja päihdeongelmaiset eli ne, joilla elämänhallinta ei ole millään lailla kunnossa. En liiemmälti ihmettele heidän polttamistaan.
Onko tilanne erilainen muualla? Mihin perustat tietosi?
Vierailija kirjoitti:
Minä näin eilen spurgun! Miksi spurgut ovat nyt muotia??
Kaikki WeeTee on nyt muotia! Täällä palstallakin ihannoidaan avoimestio kaikkea rupusakkia, ja halveksitaan porvarielististejä!
Vain roskaväki ylipäätään tupakoi ja täytyy olla todella pro wt jotta tupakoi jopa raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alpo Ruuthin kirjassa Kotimaa on tästä aiheesta osuva kuvaus. Leila odottaa ensimmäistä lastaan. Kun ensimmäinen poltto sitten tulee, Leila miettii että joko pitäisi lähteä laitokselle. Hän polttaa vielä kuitenkin yhden röökin ja lähtee vasta sitten. Eikä Leila ollut mikään ongelmatapaus vaan kunnon duunari. Kirja kertoo 1960-luvun alusta, jolloin monista asioista ajateltiin kovin eri tavalla kuin tänään.
Ajateltiin, koska ei tiedetty että rööki vahingoittaa.
Olen syntynyt -71 ja äitini tupakoi vieä odotusaika, lopetti synnytykseen. Hän on kertonut että joutuin usein sulkemaan radion ja telkkarin, koska siellä paasattiin tupakoinnin haitoista ja varsinkin raskausajan tupakoinnista. Ainakin 70-luvun alussa tupakkavalistus on ollut jo kaikkien tiedossa.
Mäkin tiedän yhen teini-äidin, joka sai ensimmäisen lapsensa 15-vuotiaana, poltti koko raskauden ajan. Nyt 20-vuotiaana odottaa toista lasta ja sama meno jatkuu. Ällöttävää.
Itsekin sain esikoisen 20-vuotiaana, poltin ennen raskautta mutta raskaana en yhtäkään. Retkahdin uudestaan kun lapsi oli liki 2-vuotias, imetyksen olin lopettanut lapsen ollessa 1v6kk. Lopetin uudelleen kun aloin odottaa kuopusta, sama juttu hänen kohdallaan.
Vaikka tupakoin nykyään, olen hyvin tarkka siitä, missä ja milloin se tapahtuu. Mulla menee yksi normiaski viikossa (28 savuketta), eli en ole mikään ketjussa polttava kuitenkaan, jos nyt vähän voi puolustautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis Helsingissä.
Onko tilanne erilainen muualla? Mihin perustat tietosi?
http://www.hs.fi/kaupunki/a1460771046064
täältä löydät tilastoa, Helsingissä poltetaan raskaana selvästi vähemmän kuin muualla Suomessa.
Raskaana olevista teineistä noin puolet tupakoi joten ainakin niiden kohdalla voidaan puhua "muoti-ilmiöstä". Aikuisista en sit tiedä.
http://yle.fi/uutiset/tupakoivat_teiniaidit_huolestuttavat_neuvoloissa/…
"Kovis-ilme", kiskoi röökiä, ja veti hametta ylös paljastaakseen reittä miehille...
Olis vielä jotenkin voinut mennä läpi ilman tuota reisijuttua. Olikohan mahdollisesti verkkosukat jalassa ja halpaa hajuvettä? Oikein klassinen paheellinen nainen...
Eräs raskaanaoleva tuttavani siinä röökiä vetäen päivitteli, että kamalan näköistä kun pidetään vauvaa sylissä ja vedetään samalla röökiä, olin ihan :O
Kukaan normaali äiti jka on raskaana ei tupakoi. Valistus on tehnyt tehtävänsä. Mitä lie 60-70 luvulle.
Tämä siis Helsingissä.