Vierailija

Tuossapa tuo jo tuli, olisko nopeita keinoja saada nesteet kiertoon?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No pitääpäs kipaista ostamaan tuoretta ananasta ja mansikoita. Entäpä lisääkö esim. kävelylenkki nesteitä vai poistaako, tänään voisi ehtiä puolen tunnin kävelylle -  huomenna olisi kiva olla jo vähän timmimmässä kunnossa.

ap

Vierailija

Menet lenkille ja saunaan ja juot vettä sekä syöt vaikka ananasta.. Kyllä pissattaa sen jälkeen..kahvi käy myös nesteenpoistajaksi. Saunassa hiki lentää kun otat hyvät löylyt :)

Vierailija

Reipas lenkki auttaa. Pelkkää ananasta paremmin toimii ainakin mulla salaatti, jossa on kaalia ohuina suikaleina, porkkanaraastetta ja sitä ananasta lisänä. On vielä pirun hyvääkin, raikasta ja mehukasta.

Vierailija

Oikeasti paras keino on että jätät hiilihydraatit ihan minimiin näiksi pariksi päiväksi. Näin maksan ja lihasten hiilarivarastot tyhjenevät, ja niihin sitoutunut neste poistuu myös. Jos todella syöt hiilareita ihan tosi vähän, niin ehtii lähteä 2-4 kg parissa päivässä, jos siis turvotusta on ennestään ollut. Kevyt kestävyysliikunta esim. kävely edesauttaa varastojen loppuun kulutusta ja sitä kautta nesteenpoistoa.

Vierailija

Itse söin eilen tuoreita kirsikoita ja ramppasin koko yön vessassa. Tehokkaampia minulle kuin ananas tai mansikat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnistaa nesteturvotuksen?

Useimmiten ihan siitä, että on tullut yhtäkkiä painoa lisää merkittävästi, vaikkei mikään syöminen selitä sitä. Oikeastihan ihminen ei voi lihoa vaikka 2-3 kiloa päivässä tai parissa, joten tällainen "lihominen" on turvotusta. Monella naisella hormonikierron mukaankin tulee noita.

Oikein pahan nesteturvotuksen näkee kyllä kropasta muutenkin: naama on turpean näköinen, sukkien reunat voivat painaa turvonneisiin nilkkoihin syvät kuopat, vatsa pullottaa. Mutta se vaihtelee tosi paljon että kuinka paljon turvotus näkyy päälle. Itselläni voi olla hyvin 3 kiloakin nesteturvotusta PMS-vaivojen aikaan, mutta ei sitä näe kuin vaa'alla kun jakautuu niin tasaisesti. Joillain toisilla taas menee heti esim. naamaan tai nilkkoihin ja silloin turvotuksen huomaa heti.

Vierailija

Hiilihydraatit minimiin! Tällä saa todella nopeasti turvotuksen pois, teen itse tämän tempun 3-5 pv ennen tärkeitä juhlia ja 2-4kg nestettä lähtee hujauksessa. Esim. 20-50g hh päivässä toimii mulla. Ja tilalle rasvaa, ei niinkään ylenpalttisesti proteiinia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.