Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa tyhmälle työkkärin työtarjouksista;

XOnXO
14.06.2016 |

Eli työkkärin sivuilla mainitaan, että voivat _lähettää_ minulle työtarjouksia. Olen ilmeisesti äärettömän tomppeli, koska tuo ei juuri sano minulle mitään. Tulevatko työtarjoukset postissa vai pitääkö tässä alkaa kytätä sähköpostia noiden varalta? Vai tuleeko tarjoukset suoraan vaan sinne työkkärin nettipalveluun missä voi omia tietojaan selata?
Ja eihän siellä nettipalvelun oikeassa laidassa oleva lista ole näitä tarjouksia?

Hitto että on tyhmä olo, mutta edellisestä työttömyysjaksosta on yli 6 vuotta joten kaikki tuntuu heprealta ja pelottaa, että ymmärrän jotain väärin ja kohta karenssia pukkaa... :(

Kiitos jo etukäteen niille, jotka jaksavat vastata asiallisesti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työtarjoukset näkyy siellä Omat tehtävät -osastolla, jos oikein muistan. Ei niitä yleensä kai heti ensimmäisenä työpäivänä lähetetä.

Vierailija
2/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muut pitää hakea ja kuitata palvelussa hakeneensa ja kertoa mitä vastasivat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitäisi tulla postissa mutta kun posti kulkee silloin kun kustia sattuu nappaamaan polkeminen niin riskinä on että nämä menevät yli hakuajan. Sitten paukkuu karenssit. Tuo järjestelmä ei mitenkään ilmoita esim. tekstiviestillä tai sähköpostilla että siellä on uutta informaatiota ja esim. vuoden työttömänä ollut ei taatusti käy sitä sivua kurkkimassa päivittäin.

Vierailija
4/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjoukset tulevat myös postitse, mutta usein tosi myöhäisessä vaiheessa viimeiseen hakupäivään nähden. Itse olen saanut yhden ainoan työtarjouksen yli kahden vuoden työttömyyden aikana.

Vierailija
5/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin tuli myös postissa, mutta aikaisemmin ne taitaa tulla sinne omille sivuille. Niissä oli muuten aika pian jo se hakuaika menossa umpeen, sitä vähän ihmettelin.

Vierailija
6/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Netposti käytössä, joten työtarjoukset tulevat sinne. Yhdestä sain jopa tekstiviestin, että huomaa että lyhyt hakuaika. Ja kun työpaikkaa on hakenut, pitää se kuitata sinne Omille sivuille sekä haun jälkeen että sen jälkeen, kun olet saanu päätöksen valinnasta (no, omalla kohdallani monesta ei kiitos -valinnasta) Itse olen ollut vuoden työttömänä ja noita tarjouksia on tainnut tulla neljä.

Vierailija
7/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kaikille vastauksista! :)

Vielä väännän rauralangasta, että nämä paikat listattuna "Sopivia työpaikkoja" otsikon alle eivät ole pakollisia haettavia?!

Moneen olen toki hakenutkin, mutta osa tosiaan on sellaisen matkan päässä että autottomana en kykenisi kulkea kun bussitkaan ei kulje työaikojen puitteissa. :/

Vierailija
8/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

XOnXO kirjoitti:

Kiitos kovasti kaikille vastauksista! :)

Vielä väännän rauralangasta, että nämä paikat listattuna "Sopivia työpaikkoja" otsikon alle eivät ole pakollisia haettavia?!

Moneen olen toki hakenutkin, mutta osa tosiaan on sellaisen matkan päässä että autottomana en kykenisi kulkea kun bussitkaan ei kulje työaikojen puitteissa. :/

Sittenpä karenssi heilahtaa, kun kyseisenlainen työtarjous kopsahtaa.

Vierailija
9/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ne ei ole niitä mitä sun olisi pakko hakea

Vierailija
10/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole "sopivia työpaikkoja " pakollisia haettavia! Ei työkkäri sentään niin ihan täydellisen idiootti ole, että niin sopimattomiin pitäisi hakea. Ne kun voivat olla esimerkiksi historianopettajalle ( joita on muuten työttömänä paljon!) esimerkiksi matematiikan tai kieltenopettajien paikkoja.

Kannattaa joka viikko tarkistaa niistä omista tiedoista, onko jotain tehtäviä. Pienimmän riesan tie on laittaa hakemus, olipa paikka kuinka naurettava tahansa, paitsi jos on jotain oikeasti moraalitonta tai mitätön osa-aikatyö.

Vierailija
11/11 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, mietin itekkin samaa tässä pari päivää sitte.  Mol.fin omilla sivuilla sivun kulmassa vilahti joku kaupan kassan paikka sopivana. Mitään en oo kohta 40 vuoden ikään päästyäni myynyt.. Paitsi anteeksi, MeNaiset lehteä muutaman päivän, tienasin 20 euroa myymällä sen parille kaverille, annoin työnantajan pitää senkin rahan :) No, eipä niilläkään kiirettä ole omassa lausunnossaan. Selvityspyyntöä sai oottaa kuukauden, sen lähettämisestä lähti taas niiden 30 päivän käsittelyaika juoksemaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme