Laitatteko munakkaan sekaan ruokakermaa?
Itse teen kasvisten kanssa niin että sekoitan munat sekaan ja kaadan vähän ruokakermaa mukaan. On hyvää!
Kommentit (21)
Jos sattuu jääkaapissa avoinna olemaan, niin lorautan siitä sitten.
Kuohukermaa, ja niissäkin on eroja.
Joskus sitäkin välillä kermaa tai maitoa tai vettä.
Ruokalusikallinen vettä/kananmuna.
No en missään nimessä. Miksi ihmeessä pilaisin munakkaan vesi-lisäainelitkulla?
Ruokakerma ei kuulu minun jääkaappiini. Mihin sellaista muka tarvitsee? Kerma on kermaa, maito maitoa, ja mausteet on keksitty.
Ruokakermaa ei tarvita yhtään mihinkään. Jos kuohukermaa ei satu olemaan, punainen maito käy moneen ruokaan aivan hyvin. Eikä siinä ole lisäaineita kuten ruokakermassa.
En. Tänään tein uunimunakkaan, johon tuli perunaa, sipulia, pinaattia, kirsikkatomaatteja, fetajuustoa ja kananmunaa. Mausteiksi suolaa ja mustapippuria.
Laittaisin jos jostain syystä sellaisen jämä olisi jääkaapissa. Muuten en. Mulle munakas on sellainen mihin laitan kaikkea kohta vanhaksi menevää tai nahistuneita kasviksia tai mitä nyt mieleen tulee.
Ja nykyään teen munakkaan uunissa ja ison satsin.
Vierailija kirjoitti:
En. Tänään tein uunimunakkaan, johon tuli perunaa, sipulia, pinaattia, kirsikkatomaatteja, fetajuustoa ja kananmunaa. Mausteiksi suolaa ja mustapippuria.
Nyt tuli vesi kielelle. Itse en tuosta pinaatista niin piittaisi muta sekin kyllä menisi. Ja kyytipojaksi kylmää valkkaria!
Ei koskaan ruokakermaa mihinkään. Vain kuohu.
Mitä mä sellaista moskaa kaupasta kantaisin?
Jos haluan sekoittaa kermaan vettä ja suurustetta, otan vettä hanasta ja suurustetta kaapista.
Vissyä kun laittaa, niin tulee kuohkeaa. Ruokakermoja ei meidän taloudessa käytetä. Ruoka on ruokaa, ei lisäainelitkuja.
Vettä laitan hieman. En osta koskaan ruokakermaa.
Vettä ja oliiviöljyä esim. Kerma pilaa hyvän ruoan.
En pilaa mitään ruokia ruokakermalla.
Niitä ostavat kai ainoastaan ne, jotka valmistavat jonkun ruokalajin Valion reseptin mukaan. Ja tämähän on tietenkin Valion toivekin.
En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka ostavat maustettuja oliiviöljyjä, mutta se asia ei tähän ketjuun kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Nam! 😋 Viitsisitkö kertoa reseptin (määrät, uunin lämpö ja taso, kypsennyksen kesto)?
En käytä missään ruokakermaa.
Munakkaaseen kuuluu vesi ja kokkeliin maito.