Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä ruokaa kissalle?

Vierailija
13.06.2016 |

Mulla on 3euroa tilillä rahaa ja sossu ei myönnä toimeentulotukea vaikka anoin. Vaativat tositteita jostain vanhasta tilistä mitä ei ole ollut edes olemassa enää ikuisuuksiin, eikä mulla ole siitä mitään tilinlopetustodistusta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrothan sitten Kun saat ongelman ratkaistuksi. En muuten saa unta :/ minäkin lahjottaisin ku tietäis vaan että minne..mut tuskinpa asut lähellä ku ite kotosin tällaisesta tuppulylästä. Mut nyt reippaasti jotain sille kisulle! Ja vähän ihmettelen Miksi oot ottanu kissan jos ei oo varaa sitä Hoitaa..mut kai sekin on positiivista et edes kysyt apua etkä vaa jätä kylmästi nälkiintymään..hanki pian! Kyllä joku lainaa jos oikeesti rahat menee kissan ruokaan eikä päihteisiin.

En mä taida kehdata mitään lahjoituksia alkaa hakea. Pitää katsella jotain tarjoustuotteita ja koittaa muutama euro jostain hommaa.

Vierailija
22/39 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahvinen paketti latzia maksaa n. 3 euroa... itse voit vaikka paastota tai käydä leipäjonossa.

En vaan voi ymmärtää ihmisiä jotka hankkii lemmikin vaikka ei ole varaa. Mitä jos kissa sairastuu? Aina pitäisi olla säästössä rahaa hätätilanteita varten, ikinä ei tiedä jos iskee jokin rahaa vievä sairaus ja jääkö se eläin sitten vaan kärsimään vai nirhaatko siltä hengen itse kun ei ole varaa viedä lääkärille?

Hommasin kissan jo 10vuotta sitten. En ole aina ollut samassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrothan sitten Kun saat ongelman ratkaistuksi. En muuten saa unta :/ minäkin lahjottaisin ku tietäis vaan että minne..mut tuskinpa asut lähellä ku ite kotosin tällaisesta tuppulylästä. Mut nyt reippaasti jotain sille kisulle! Ja vähän ihmettelen Miksi oot ottanu kissan jos ei oo varaa sitä Hoitaa..mut kai sekin on positiivista et edes kysyt apua etkä vaa jätä kylmästi nälkiintymään..hanki pian! Kyllä joku lainaa jos oikeesti rahat menee kissan ruokaan eikä päihteisiin.

En mä taida kehdata mitään lahjoituksia alkaa hakea. Pitää katsella jotain tarjoustuotteita ja koittaa muutama euro jostain hommaa.

Ens yön sit keräät pulloja että saat kisulle aamuks ruokaa. Kissa ei saa paastota. Max. 24h voi kissa olla ilman ruokaa, sen jälkee voi maksa ruveta sanoo itseään irti. 

Vierailija
24/39 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ap ottaa apu vastaan ku on oikeesti hyväsydämisiä ihmisiä paikalla. Kerro vaik sähköposti ja jotain todistus aineistoa ettei kukaan huijaa (En usko) mut varmuuden varalta. Kerrot jolleki sijainnin mistä tuut hakee. Omaa osoitetta ei kannata antaa mut joku paikka läheltä missä tapaat auttajia?

25/39 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

салатинлентыä

Kissa ei ole kasvissyöjä, joten salaatinlehdet eivät sovi.

26/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3euroa tilillä rahaa ja sossu ei myönnä toimeentulotukea vaikka anoin. Vaativat tositteita jostain vanhasta tilistä mitä ei ole ollut edes olemassa enää ikuisuuksiin, eikä mulla ole siitä mitään tilinlopetustodistusta.

Voit mennä kyseiseen pankkiin ja pyytää todistusta että sinulla ei ole enään tiliä heidän pankissaan. Kerrot että olet hukannut todistuksen tilin lopettamisesta.

Vierailija
27/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaivan tuosta perunapellon laiasta ain kastematosii kerra päiväs meiän kissalle. Siihe vähä ku laittaa suolaa sekaan niin kyllä kissa näyttää nauttivan ja sitten sillon tällön, kun käyn metsässä tuon käpyjä ja niita musertanut matojen sekaan ja ei että kun on mirri muuten kovassa kunnossa!!! suosittelen kyllä matojen keräämistä se on ilmaista ja kaiken lisäksi erittäin ravitsevaa sinun kissallesi. Näyttää kyllä olevan oikea luonnon kissa muutenkin tämä meidän mirri kun se ei oikeastaan juokkaan kun sadevettä.

28/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva matoja maasta, ja mene ongelle.

Vierailija
29/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle EI saa syöttää ihmiselle tarkoitettua tonnikalaa. Kissoille on eläinruokahyllyssä omansa.

Vierailija
30/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKKISONNINEN kirjoitti:

Tonnikalaa kaapistas. Kisu tykkää

-IISAK SONNI

Kissalle ei saa antaa ihmisten tonnikalaa, aiheuttaa keltarasvatautia. Eikä köyhällä ole varaa tonnikalaan muutenkaan.

Vierailija
31/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissasi ei ole tottunut syömään raakaa lihaa, en suosittele sitä tässä tilanteessa hankkimaan. Ei välttämättä suostu syömään, jolloin rahat ja vaiva menee hukkaan vaikka oisitkin saanut ilmaiseksi. Kissat kun eivät välttämättä koske epämieluisaan ruokaan vaikka olisivat kuinka nälissään. Koita etsiä jotain mahdollisimman halpaa, jonka koostumus on mahdollisimman lähellä sitä mitä kissa on tottunut syömään, esim. jos et tiedä tykkääkö pateesta, älä osta sitä. Tonnikalassa sama juttu, jos et ole ennen antanut, älä tuhlaa siihen rahaa.

Omat kissani ainakin suhtautuvat uuteen aika nihkeästi, joten käytä rahat siten ettet joudu ostamaan uutta sen takia ettei ostamasi ruoka kelvannutkaan. Ja muistutan vielä, että kissaa ei ehdottomasti saa pitää paastolla. Jo muutaman päivän paasto voi olla hengenvaarallinen tai aiheuttaa pysyvät vauriot elimistöön.

Vierailija
32/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä kissa ulos paitsi jos asut kaupungin keskustassa.

Vierailija
33/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet pankista todistuksen, että sulla sitä tiliä ei enää ole ja kiikutat sossuun. Kesällä tulee tölkkejä tosi paljon, ja vaikka itse yleensä pidän omt tölkkini, nii kyllä mä kissanruokaan antaisin omani pois.

Itse nykyään ostan zooplussalta kerralla ison satsin. Tulee säästöä, laatu markettikamaa parempaa ja kannetaan kotiin. Toki tällä tavalla pitää sitten säästää joka kk, että ei kirpaise parin sadan ostokset, kun ostaa ruokaa. Toki tohon hintaan tulee kaksi isoa koiranruokasäkkiä, 24tlk märkää, 30kg kissanhiekkaa ja viljattomia kuivaraksuja kissalle. Kestää n. 4kk. Suosittelen jatkossa tätä tapaa.

Vierailija
34/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että sinulla oli tämä tili OP:ssa. Menet tänään OP:n konttoriin, sanot että tahtoisit todistuksen, ettei sinulla ole tiliä x enää täällä, meni hukkaan tai silppuriin vahingossa tmv. Saat sieltä todistuksen, viet sosiaalitoimistoon, enää heillä ei ole valittamista tähän liittyen. Jos valittavat vieläkin jotain, siinä kohtaa sosiaaliasiamieheltä neuvoja miten eteenpäin. 

Ja kai nyt olet saanut jo sille kissalle ruokaa? Ja suosittelisin vastaamaan tämän ketjun auttaja ehdokkaille, mihin voisivat jättää kissalle ruokaa. Sovitte vaikka jonkun postilaatikon vierustan, mihin jättää niin ei tarvitse edes kohdata ihmisiä jos niin hävettää. Tärkeintä on nyt saada kissalle ruokaa. Ja jos et pärjää sossun tätien kanssa jatkossa (jos siis tarvetta on) niin soita rohkeasti sosiaaliasiamiehelle ja pyydä neuvomaan, hän on sitä varten työssään.

Vierailija
35/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo 3e teille molemmille? Milloin saat rahaa seuraavan kerran?

Latzin pieni pahvipurkki nappuloita maksaa alle 2e. Kissa pärjää sillä muutaman päivän.

Vierailija
36/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräät pulloja tai kysyt suoraan apua fb:stä?ite ainakin lahjottaisin kissan ruoat. Kisu ei saa jäädä nälkiintymään joten siitä pitää pitää huoli vaik se ois viimeinen teko. Prismasta saa muuten rainbown tonnikalaa vedessä 0,69€. Eli ei paha. Toivottavasti saat kissan syötettyä. Eläinsuojelusta voi kysyä kanssa.

Kissoille ei saa antaa ihmisten tonnikalaa, ja on han tuo muutenkin järkyttävän kallista. Pieni purkki tonnikalaa maksaa tuon 0,69 euroa, mutta kissanruokaa saa 400 grammaa samalla rahalla, tai lidlistä jopa halvemmalla.

Vierailija
37/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Vastaa!!! Oletko saanut kissallesi ruokaa? Otatko apua vastaan? Olen huolissani sun kissasta (ja vähän sustakin, voisin kissanruuan lisäksi kaivella kaapeista sullekin jotain syötävää.) 

Vierailija
38/39 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/39 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi