Suosittele kirjaa, jonka ei tahtoisi ikinä loppuvan..
Olen lukenut elämäni aikana maksimissaan 10 kirjaa, lukuunottamatta oppikirjoja. Meinaan tällä hetkellä tulla hulluksi, olen niin ahdistunut ja stressaantunut kaikesta. Kerran lukiessa muistan uppoutuneeni täysin sen kirjan maailmaan, enkä halunnut sen kirjan loppuvan ollenkaan. Pohdin pitkään korkkaanko kuplivan, teenkö töitä 24/7, vai mitä ihmettä teen. Yhdestä topasta tuli mieleen kirjan lukeminen.
Suositelkaa kirjaa, joka löytyy lähes jokaisesta kirjastosta. Haluaisin kirjan, joka todella vetää mukaansa. En oikein osaa sanoa mistä pidän, mutta inhoan väkivaltaa ja pelkoa. Pelkoa niin paljon, että en pysty katsomaan edes salattuja elämiä (ei sillä, että pitäisin sarjasta.) Onko olemassa kirjaa joka vetää mukaansa, mutta ei sisällä väkivaltaa tai pelottavia tilanteita?
Kommentit (61)
Linnunradan käsikirja liftareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pauliina Rauhala: Taivaslaulu
Tämä on luettava kerralla, koska on niin ahdistava.
Minä taas olen ihmetellyt tämän kirjan hehkutusta. Myönnän, että ne kohdat joissa kuvattiin naisen sisäistä ahdistusta oli taiten kirjoitettu ja universaaleja. Uskon, että jokainen äiti kykenee samastumaan niihin tunteisiin. Mutta siis se kieli ja kökkö juoni. Ihan sietämätöntä paatosta, oli pakko hyppiä ronskisti yli joitakin kohtia. Ne pikkutyttöjen leikkejä kuvaavat väliluvut olivat järkyttävän huonoja ja epäuskottavasti kirjoitettuja. Samoin parisuhteen/avioliiton kuvaus oli höttöinen. En millään suosittele tätä kirjaa kenellekään. Toki aihe on tärkeä, mutta jotenkin senkin kirjailija onnistui vesittämään hokemalla, että kaikki on vain fiktiota eikä perustu yhtään hänen tai muiden lestadiolaisten kokemuksiin.
Pieni talo preerialla -sarja on ainakin turvallinen. Christina-sarja ihanan englantilainen ja jotenkin haikea, vaikka ei pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pauliina Rauhala: Taivaslaulu
Tämä on luettava kerralla, koska on niin ahdistava.
Minä taas olen ihmetellyt tämän kirjan hehkutusta. Myönnän, että ne kohdat joissa kuvattiin naisen sisäistä ahdistusta oli taiten kirjoitettu ja universaaleja. Uskon, että jokainen äiti kykenee samastumaan niihin tunteisiin. Mutta siis se kieli ja kökkö juoni. Ihan sietämätöntä paatosta, oli pakko hyppiä ronskisti yli joitakin kohtia. Ne pikkutyttöjen leikkejä kuvaavat väliluvut olivat järkyttävän huonoja ja epäuskottavasti kirjoitettuja. Samoin parisuhteen/avioliiton kuvaus oli höttöinen. En millään suosittele tätä kirjaa kenellekään. Toki aihe on tärkeä, mutta jotenkin senkin kirjailija onnistui vesittämään hokemalla, että kaikki on vain fiktiota eikä perustu yhtään hänen tai muiden lestadiolaisten kokemuksiin.
Edellinen kommentti liittyi siis Pauliina Rauhalan Taivaslaulu-kirjaan.
Aloittajalle suosittelen jotain Erlend Loen tuotannosta. Ei väkivaltaa, ei ahdistusta. Tosin eivät ehkä ole sellaisia kirjoja, joita ei malta laskea käsistään. Mukaansatempaava tarina kun on ainakin itselleni yleensä sellainen, missä on jännitystä tai jopa kauhua.
Kun kahvi kukkii
Kun kahvi kukkii on tositapahtumiin perustuva, kiihkeästi kerrottu kahden poikkeuksellisen ihmisen rakkaustarina. Se sijoittuu 1800-luvun trooppiseen Brasiliaan dramaattisen yhteiskunnallisen murroksen aikaan.
Ei ole jännä eikä ahdistava
Kepeää komediaa ovat Himoshoppaaja sarjan kirjat.
http://himolukija.vuodatus.net/lue/2012/06/sophie-kinsella-himoshoppaaj…
Walter Moers: Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää. Löytyy kirjastossa lasten puolelta, mutta on hauska ja omasta mielestä enemmän aikuisille suunnattu. Muutkin Moersin Zamonia sarjan kirjat loistavia, mutta raaempia ja pelottavampia.
Tove Janssonin kaikki muumi kirjat.
Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirjat
Vierailija kirjoitti:
Harry Potterit, just ahmin kaikki seitsemän noin miljoonasta kertaa!
13 v ?
Jojo Moyesin Kerro minulle jotakin hyvää. Koskettavasta aiheesta kirjoitettu, mutta ihanan humoristisesti ja maanläheisesti kirjoitettu. Tavallaan hömppää, mutta ihana lukea.
Himoshoppaaja- sarja. Kirjoittaja Sophie Kinsella.
Louisa M. Alcott: Pikku naisia - jopa Frendien Joey rakastui tähän kirjaan :D
John Boyne: Tarkoin vartioitu talo - ihanaihana ja jos et oo lukenu paljon niin myös todella helppolukuinen kirja
Charlotte Bronte: Kotiopettajatteren romaani
Näihin olen itse uppoutunut:
- Harry Potterit
- Tähtiin kirjoitettu virhe
- Bridget Jonesin päiväkirja -sarja
- Vettä elefanteille
- Ruusun aika (muistat varmaan sen tv-sarjan)
Joan Marble: Puutarha Italiassa
En yleensä viehäty tämän tyyppisistä kirjoista, mutta tämä on ihana. Viipyilevä, kaunis, rauhallinen, unelmien toteuttajan kertomus.
Aloita Karl Ove Knausgårdin -kirjasarja. Ei lopu ihan heti.
Henning Mankellin dekkarit, joissa Kurt Wallander