Ibs potilaat hoi! Oletteko kokeilleet tätä tuotetta?
http://www.valioravinto.fi/artikkelit/sunwic-ibs-kliininen-ravintovalmi…
Kokemuksia peräänkuulutan. Itsellä nyt hankala vaihe meneillään ja mietin hankkisinko tuota. Itselläni ripulipainotteinen ibs.
Kommentit (36)
Minulla auttaa ummetukseen hyvin Sunwick ja seitsemän liotettua luumua.
Suosittelen kokeilemaan jos ummetus vaivaa.
Mulla toimii maitohappobakteerit (teho 10mrd) 2xpäivässä. Gastrobene valmiste taas ulosteen koostumukseen.
Kyllä kannattaa kokeilla tuota sunwicia, mutta kannattaa huomata, että sitä pitää käyttää noin kuukausi ennen kuin voi sanoa tehosta varmasti, sillä vaikutus perustuu bakteeriflooran muuttumiseen, ja siinä kestää aika kauan aikaa. Toki se toimii myös kuituna. Liukoisilla kuiduilla on hyviä vaikutuksia myös verensokeriin ja kolesteroliin, että monelta kantilta varmasti hyvä tuote kokeilla.
Mulla on toiminut parhaiten xylo-oligisakkaridi. Liukoinen kuitu jota ei tartte ottaa päivässä kuin ihan tosi pieni määrä!
https://gutguide.com/kauppa/maitohappobakteerituotteet-kuituvalmisteet/…
Minulla on ummetusvaiva. Laxoberonilla vatsa toimii joka toinen päivä. Sunwickin 3 päivän käytön jälkeen ei vatsa ole toiminut kertaakaan edes Laxoberonilla. Hyödytön tuote.
Ei toimi muu kun visiblin joka aamu, gefilustabletti ja zolt joka ilta. Hyvin sulava tarkka ruokavalio, riittävästi vettä, ei stressiä, ulkoilua ja unta. Sekä säännöllinen elämänrytmi. Lisäksi lääkkeet vaihdettiin vatsaystävällisiksi. Onnekseni mulla oli ibs :ää tunteva lääkäri..
Vierailija kirjoitti:
Toimii, jo yhden päivän jälkeen, turvotus ja kurina on poissa.
mulla ibs oireet kestää maksimissaan 1 päivän.
Hyviä kokemuksia Sunwicistä on omalla kohdalla ainakin.
- IBS potilas
mulla on oireita noin kerran-2 krt kuukaudessa ja otan yhden imodiumin ja johan loppuu!
Olikohan se Siliceageeli tai jotain? Auttaa ripuliin.
Käytän mieluummin psylliumia (sitäkin maltillisesti). Hiivaa, laktoosia ja kuitupitoisia ruokia välttelen, koska ne aiheuttavat ihan järkyttävät turvotukset ja kivut. Peruna on kans kieltolistalla.
Ummetukseen paras lääke on tähän mennessä ollut sokeriton kokis ja ripuliin+kipuihin/turvotukseen piparminttutee tai inkivääri.
Minulla on myös ollut pahana vatsan hitaus ja ummetus ongelma sekä närästys. Apua tähän sain pätkäpaastosta, suosittelen kokeilemaan. Vähensin hieman myös maidon kulutusta (jogurtti jäi) sekä viljatuotteita (ei silti kokonaan pois mutta esim aamupalan poisjätöllä jo jättää viljatuotteita hyvin pois). Lisäksi lisäsin nyt viimeisimmäksi ruoan kanssa omatekoista smoothieta juomaksi, jossa on kasvis/marja/soija tuotteita.
Tuotteeseen kantaa ottamatta, omaan korvaan "potilas" sanan käyttö IBS:stä puhuttaessa kalskahtaa kovasti.IBS ei ole sairaus, se on oire tai ominaisuus. Terveydenhuollossa toki puhutaan usein potilaasta oli vaiva tai ongelma mikä vaan tai vaikkei sitä olisi, mutta en itseäni koe IBS potilaaksi, vaikka oireilua onkin.
Minulla sama oirwkuvaus ja Sunwick on toiminut tosi hyvin. Ainoa ongelma on vaaleaa viljaa sisältävä leipä tai sämpylä. Ne tukkivat suolen tosi tukalasti.
Olen käyttänyt 2 viikkoa suosittelen lämpimästi.mulla vatsa oireet lähes loppuneet.
Minulla IBS aiheuttaa niin ilmavaivoja, kouristuksia ja ripulia.... ostin tätä ja probiootteja ja syönyt vasta muutaman päivän tuntuu että homma on lähtenyt vaaan pahemmin käsistä....