Yksinhuoltajuus ja asuntolaina, mahdotontako?
Olen eroamassa aviomiehestäni ja muuttamassa lapsen kanssa pois. Asumme pk-seudulla ja su toon menisi rahaa noin 200000€. Sääsöjä minulla on 35000€. Tällä hetkellä olen kotihoidontuella, eli tulot todella pienet. Mitään mahdollisuutta saada noin 170000€ lainaa? Mies tod.näk maksaisi elatusapua noin 500€/kk. Vuokrallekin tuntuisi tylsältä muuttaa.
Kommentit (49)
Riippuu varmaan sun työtuloistasi. Onko vakiotyöpaikkaa, johon aikanaan palaat? Reaalivakuutta?
Jos on hyvät takaajat/vakuudet.
Mutta epäilen että pankki ei myönnä vielä kun tuloina pelkkä tuki.
Palaako vanhaan työhösi vielä?
Melkein viisainta sun olisi hakea aso-numero. En usko, että pankki antaa sulle lainaa tuossa tilanteessa.
Olen vakinaisessa työsuhteessa, bruttopalkka 2600€/kk. Palaan töihin 1,5v. päästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vakinaisessa työsuhteessa, bruttopalkka 2600€/kk. Palaan töihin 1,5v. päästä.
Pieni palkka. Ja miten elät sen 1,5 v?
No, kai se on sitten jäätävä tähän vielä hetkeksi...
Rahan takia.
Ap
Älä täältä saatujen kommenttien mukaan vielä mitään päätä. Käy kysymässä muutamasta pankista.
Tuossa elämäntilanteessa unohtaisin kotihoidontuen ja menisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä täältä saatujen kommenttien mukaan vielä mitään päätä. Käy kysymässä muutamasta pankista.
Tottakai ihminen saa asuntolainaa, kun tulot on 1000 kuussa, sisältää elarit ja lapsilisät
Kai itsekin ymmärrät, että se vaatii töihin paluun?
Luulo ei vielä takaa 500e elatuksia. Jos isä rupeaa hankalaksi se on kallis ja pitkä prosessi oikeudessa, jonka aikana et saa senttiäkään. Tukien varaan ei pidä ikinä laskea mitään!
Oletko suojannut säästösi avioehdolla?
Kannattaa kysyä pankista ja vähän vetkuttaa eroa. Saat varmasti lainan kun olet töissä. Ainakin itselleni tarjottiin mielestäni hövelisti liian suurta lainaa.
Huoltajuusmuodolla ei ole mitään tekemistä lainan saamisen kannalta. Samoja ehtoja yksinhuoltajiin soveletaan, kuin muihinkin.
Jos olet suojannut säästösi avioedolla niin reippaasti vain lainaa kysymään pankista.
Tai täytä nordean sivuilla lainahakemus.
Luulen, että saat lainaa erittäin pieneen asuntoon. Ostat joskus isomman ja laitat pienen asunnon vuokralle.
Oleleelista on, että ostat oman, et maksa vuokraa. Maksat itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet suojannut säästösi avioedolla niin reippaasti vain lainaa kysymään pankista.
Tai täytä nordean sivuilla lainahakemus.
Luulen, että saat lainaa erittäin pieneen asuntoon. Ostat joskus isomman ja laitat pienen asunnon vuokralle.
Oleleelista on, että ostat oman, et maksa vuokraa. Maksat itsellesi.
Miten 1000 e kk tuloilla (tai alle) maksaa pienenkään asunnon lainaa ja elättää lapsia?
Miksi Nordean sivuilta?
Ei taida olla tarjolla mitään säälipykälää, joka löysentäisi lainan saannin ehtoja. Omarahoitusosuus, sterssitesti(esim. kestääkö talous huomattavan koron nousun), työsuhteen laatu, yms kiristyneet vaatimukset.
Lainalaskuriin tulot ja menot.
Miltä näyttää?
Nää on hauskoja. Voiko olla ihminen näin tietämätön tuloista ja menoista?
Onko mies hoitanut raha-asiat?
Itse kärvistelen 4500 bruttotulojen kanssa. Enkä ottaisi enää lainaa. Hyvä että selviän velattomassa asunnossa. Käteen jää 2700 plus lapsilisät. Ei paljoa juhlita, kun maksaa kaikki menot
En osaa kommentoida itse kysymystä, mutta olen itsekin yh ja haluaisin kovasti omistaa asunnon. Itselläni se ei harmi kyllä onnistunut, ja nyt asun kivassa stadin vuokra-asunnossa. Tsemppiä!