Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kauanko käytit väitöskirjan tekemiseen aikaa?
Teitkö kokopäivätoimisesti vai muun työn ohessa?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon kotoutumisen mahdollisuudesta  kun ne terroristit usein ovat niitä maassa syntyneitä jo kuulemma kotiutettuja. Tästäkö ei voi jotain jopa oppia?

Hmm...en nyt ihan ymmärtänyt vaikka olen väitöskirjan tehnyt...

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon kotoutumisen mahdollisuudesta  kun ne terroristit usein ovat niitä maassa syntyneitä jo kuulemma kotiutettuja. Tästäkö ei voi jotain jopa oppia?

Täh?

Vierailija

Tein aluksi työn ohessa, sitten vanhempainvapailla, 2 v päätoimisesti, ja esitarkastuksen aikana olin taas muualla päätoimisesti töissä. Kuusi vuotta meni koko hommaan, sinä aikana syntyi kaksi lasta.

Vierailija

Kuusi vuotta meni, 1,5 vuotta päätoimisesti pätkissä ja loppuaika työn ohessa ja äitiyslomalla. Aloitin jatko-opinnot heti maisteriksi valmistumisen jälkeen.

Vierailija

4,5 vuotta päätoimisesti, josta 9 kk tarkastusprosessi. Jatko-opintoja olin aloittanut jo aiemmin, joten kursseista oli tuossa vaiheessa jo puolet suoritettu.

Vierailija

Itse en ole väitöskirjaa väkertänyt, mutta kurjia teoksia suurin osa. Kontribuutio tiedeyhteisöön jää usein kyseenalaiseksi. Olen ottanut yhteyttä tutkijoihin ympäri maailmaa, ja kuuluisatkin tutkijat ovat varsin kutikutoisia ja sisäänpäinlämpiäviä aiheineen.

Jos nyt post-docceja kritisoidaan, niin siinä oli muutama kerta niin että olin ehdottanut jonkun idean tutkimuskohteeksi, joka tuntui naurettavalta, ja eikös yksi tutkija tätäkin asiaa jo vuosia sitten ollut ruotinut maineikkaassa julkaisussa. Idea oli tietysti jo syntyessään kuollut, mutta niin vain se tutkija kollegoineen oli siitä väkertänyt paperin, ja teki hienon taustatyön, mitä en itse olisi pystynyt. Kyseinen aihe oli selitys siihen miksi maapallon happipitoisuus oli nousemassa noin 600 miljoonaa vuotta sitten, ja lumipallomaasta. Siinä oli joku mantle redox homma, jota en itsekään enää muista. Mutta humppaa varmasti oli - nimittäin selvää on se, että nämä syy-yhteydet on nähtävä, eikä mitään teoretisointia geokemiasta. Ja yksinkertaista se onkin - muuta syytä ei voi oikeastaan olla kuin että maapallon tulivuoritoiminta on jossakin vaiheessa ruvennut vähenemään dramaattisesti, mahdollistaen korkeammat happipitoisuudet stepwise-periaatteella, ja se liittyy mannerlaattojen liikkeisiin ja supermantereisiin ja niiden pirstaloitumiseen.

Vierailija

5 vuotta täysipäiväisellä rahoituksella. Olisin pystynyt nykyiseen 4 vuoden ihanteeseenkin, mutta silloin ei ollut niin kiirus. Tuli opetettua, matkusteltua ja muutakin siinä sivussa.