Paljon teille on tullut laskua synnytyksestä?
Eli mikä sairaala?kauan olit sairaalassa ja paljon tuli laskua? Entä kauan kesti että lasku tuli?
Kommentit (106)
Opin tänään jotain uutta! En tiennyt että synnyttämisestä pitää maksaa.
))))Maksukaton täytyttyä
asiakas saa maksukaton piiriin kuuluvat palvelut pääsääntöisesti maksutta.
lyhytaikaisesta laitoshoidosta peritään enintään 22,80 euron hoitopäivämaksu (2016).
Miten on toimittava, kun maksukatto täyttyy?
Terveyspalvelujen käyttäjän on itse seurattava maksukaton täyttymistä.
Maksetut maksut merkitään terveyskeskuksesta saatavaan seurantakorttiin.
Alkuperäiset maksukuitit on kuitenkin säilytettävä, ja ne on esitettävä tarvittaessa.
Todistuksen maksukaton täyttymisestä antaa terveyskeskus tai muu julkinen terveydenhuolto. ((((
Eli vaik maksukatto on täyn niin silti voidaan periä tuo 22€ päivämaksu. Ja on itse pidettävä huoli et saa palvelut halvemmal.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siitä tarvitsekaan, siitä vaan synnyttämään ihan omin voimin kotona. Sairaalahoidosta sen sijaan pitää maksaa, niin kuin aina.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaista terveydenhoitoa se on kuin muutkin sairaalapalvelut.
Tyks. Ja en muista tarkkaan mutta oli yli 200. Kävin torstaina kasvuarviossa, jossa sanottiin että käynnistetään, mutta koska synnäri oli täysi, siirrettiin pe aamulle. Vauva synty lauantaina ja pääsin kotiin maanantaina aamulla niin maksoin siis to-ma. Lisäksi edellisellä viikolla olin käynyt jo synnärillä, koska supistelut 2min välein tunteja, mutta loppuivat synnärillä. Siitä lisälasku. Lisäksi neuvolatädin lähetteellä käynti kun huolestui kun oli kipeä. Siitä lisälasku. Lisäksi vielä kontrollikäynti, josta lasku.Nää siis viimisen kolmen viikon sisään. Suoraansanottuna kyrpi kun oli noita ns turhia käyntejä ja maksuja vielä mut pakko oli käydä kun vauvasta kyse.
Yhteensä laskin kaikkineen kolmen kk käynnit niin tuli jotain lähemmäs 500 :( mut mul oli jotenkin hankala tää kolmas raskaus.
Edellisissä raskauksissa kunta maksoi kolme päivää sairaalassa niin ei tullu mitään laskua
V.2011 Savonlinnan keskussairaala 32e/vkr olin 10vkr eli 320e
V.2015 Lappeenrannan keskussairaala 38e/vkr 3vkr eli 114e
Itse menossa pian synnyttään. Onko kellään tietoo paljon taysissa maksaa vuorokausi osastolla lapsen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siitä tarvitsekaan, siitä vaan synnyttämään ihan omin voimin kotona. Sairaalahoidosta sen sijaan pitää maksaa, niin kuin aina.
Siitä vasta meteli nousee, kun ilmoittaa synnyttävänsä kotona.
Se ei käy, koska ihmisiltä pitää repiä hintaa ja päästä laittamaan äitiin ja vauvaan haitallisia aineita. Tahdoton karja mikä sidotaan sänkyyn selälleen huutamaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei käy, koska ihmisiltä pitää repiä hintaa ja päästä laittamaan äitiin ja vauvaan haitallisia aineita. Tahdoton karja mikä sidotaan sänkyyn selälleen huutamaan :(
Niin totta.
Uskomatonta vinkumista.
turhaa paskaa
Miks teette lapsia jos ette oo valmiita maksaa sairaala olosta? Miten teillä on varaa hankkia lapsia jos muutaman sadan sairaala maksut on jotenkin ylitsepääsemätön asia?
N. 360e oli esikoisesta 2010 ja vajaa 100e kuopuksesta 2013. Esikoisen kanssa oltiin useampi päivä ja perhehuoneessa jolloin menee maksua kahdesta henkilöstä.
Sinä Taysiin menevä. Taysin sivuilla hinnasto.
Vierailija kirjoitti:
Sinä Taysiin menevä. Taysin sivuilla hinnasto.
Mulle on neuvolasta sanottu eri hinta kun tayssin sivuilla.
Varmaan kätilöt ja lähärit tekee työnsä ihmisrakkaudesta.
Lähes 500e. Lisäksi vauvasta tuli oma lasku, oliko se nyt 70e.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kätilöt ja lähärit tekee työnsä ihmisrakkaudesta.
Luuletko että ne palkkansa saa suoraan synnyttäjiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paranoid much? :D Juu ei sairaalasynnytyksillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hengenvaarallisesta jutusta siinä on kysymys (sekä äidille että lapselle), ihan vaan halutaan pumpata haitallisia aineita ja saavat vielä sadistista nautintoa siitä huutamisesta. Otapa lääkkeet. Tai et tietenkään ota, niissä on varmaan joku valvontasiru mukana.
Kaksi ämmää kärhämöivät keskenään. Viimeisenä valttikorttinaan toinen ämmä sanoi, että minä pystyn saamaan lapsia, mutta sinä et.