Palkankorotus - 1000€/kk lisää. Nettona...
Töissä sain tarjouksen uudesta tehtävästä, jossa vastuu kasvaa huimasti ja päivät tulee olemaan pidempiä. Lapset jo onneksi 9 ja 6v. Palkka siis nousi bruttona 1000e, mutta nyt laskin uuden verokortin ja käteen jää vain 455e!!!
Olisiko pitänyt jättää uusi tehtävä väliin? Tuntuu pahalle että korvaus tulee olemaankin noin pieni lisävastuusta...
Kommentit (42)
Olisin iloinen jo 45,5 euron korotuksestakin.. Saati sitten noin suuresta.
Jollei 455e ole "mitään" niin paljonko alkuperäinen palkkasi olikaan?
Tyypillistä Suomessa. Jos sinulla olisivat vielä lapset päivähoidossa ja saisit esimerkiksi asumistukea, saattaisit jäädä tappiollekin.
Vierailija kirjoitti:
Jollei 455e ole "mitään" niin paljonko alkuperäinen palkkasi olikaan?
Ei se välttämättä ole rahamäärä vaan vastuu ja työmäärän lisääntyminen josta käteen jäävä korvaus on suhteessa pieni.
Ap vastaa. 6000 -> 7000 nousee. Vastuulle tulee lisää n. 50 alaista ja tulosvastuu ruotsiin tulosyksikön johtajalle.
Minä laskin, että 500 € korotuksella veroprosenttini nousisi vain 1,5 %.
No voi voi jos ei tuollaiset tulot riitä. Kehtaatkin valittaa. Saisi verottaa vielä kovempaa, kun ei osaa ihminen tyytyä onneensa.
Mamma123 kirjoitti:
Ap vastaa. 6000 -> 7000 nousee. Vastuulle tulee lisää n. 50 alaista ja tulosvastuu ruotsiin tulosyksikön johtajalle.
Järkyttävää ylipalkkaa sait jo ennestäänkin..
Kyllä varmaan joudut noilla tuloilla pyytämään sossusta ruokarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mamma123 kirjoitti:
Järkyttävää ylipalkkaa sait jo ennestäänkin..
Ja sinähän tiedät mikä ap:n työnkuva on tähän asti ollut?
Mamma123 kirjoitti:
Töissä sain tarjouksen uudesta tehtävästä, jossa vastuu kasvaa huimasti ja päivät tulee olemaan pidempiä. Lapset jo onneksi 9 ja 6v. Palkka siis nousi bruttona 1000e, mutta nyt laskin uuden verokortin ja käteen jää vain 455e!!!
Olisiko pitänyt jättää uusi tehtävä väliin? Tuntuu pahalle että korvaus tulee olemaankin noin pieni lisävastuusta...
Odotas kun näet miten päivähoitomaksut nousevat. Ja ylinopeussakkojen saamista kannattaa nyt varoa.
Laskin verolaskurilla ja järkyttävää veroa ap on ainakin maksanut. Aika monen av-luuserin elämän kustantaa jos oli tosijuttu.
No jos haluat edelleen edetä niin kannattaa ottaa vastaan. Jos tyydyt nykyiseen työhösi, älä ota. Mieti myös tarvitsetko sen 455€ vai et. Itse ottaisin kiljuen vastaan noin ison korotuksen. Palkka nyt itsellä 4200€ ja käteen jää 2700€. Minulle tuo yli 3000€/kk käteen olisi iso summa.
Vierailija kirjoitti:
Mamma123 kirjoitti:
Odotas kun näet miten päivähoitomaksut nousevat. Ja ylinopeussakkojen saamista kannattaa nyt varoa.
Niin, tätä ennenhän AP on mielellään maksanut ylinopeussakot, ihan siitä ilosta, että saa ajaa ylinopeutta?
Vierailija kirjoitti:
Laskin verolaskurilla ja järkyttävää veroa ap on ainakin maksanut. Aika monen av-luuserin elämän kustantaa jos oli tosijuttu.
Tätähän se on, että suurituloiset pääsevät nauttimaan erityisesti verojen maksamisesta.
Kannustaisin kaikkia naisia hakeutumaan hyvätuloisiin töihin. Useammankin tutun naisen jutuista päätellen moni saa pientä palkkaa, mutta ei kuitenkaan hakeudu tehtäviin, joista maksettaisiin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi samasta korotuksesta 300€, 700€ menee verottajalle(lue sossupummien ja partalapsien taskuun)
Onko maksamasi verot korvamerkitty juuri noihin kohteisiin? Outoa.
Mamma123 kirjoitti:
Huh, itse en kyllä tekisi tuolla liksalla tuollaista hommaa. Mikä olet ap koulutukseltasi? Urasi alussa varmaan vasta? T. KTM, ei alaisia, ei tulosvastuuta, ylitöitä max 20 h/kk, brutto 6900.
Ap: DI tutalta. 10v. uraa takana eli ei ihan alkuvaiheissa ...
Minulla tippui bruttotulot 900 €, nettotulot tippuivat vain 300 €.
Kovasti etukäteen pelkäsin tulojen romahtavan, mutta eihän siinä niin käynytkään. Verotus vaan muuttui sen verran että vaikutus nettotuloihin jää pieneksi.
Plussana vielä lisääntynyt vapaa-aika.
Tulot siis tippuivat koska lyhensin työaikaani. Siirryin kokopäivätyöstä osa-aikaiseksi.
No kuinka se vastuu nyt konkreettisesti taas kasvaa? Vastuu on sellainen termi jota viljellään monesti melko kevyin perustein.