Israeliin lomalle? Lapset 12v kaksoset ja 14v esikoinen
Ei olla uskovaisia mutta lyhyt lento ja lämpö houkuttelee. Onko kokemuksia Israelin matkasta? Se uskonnollisuus jäisi meiltä kyllä sivuun ja keskityttäisiin uimiseen, ehkä ostosten tekemiseen, syömiseen, lämpöön.. Mikä kohde tuolla olisi näillä tiedoilla hyvä?
Kommentit (18)
Eikös Tel Avivissa ollut muutama viikko sitten joku terrori-isku? Tai joku muu asejupakka...
Vierailija kirjoitti:
Eikös Tel Avivissa ollut muutama viikko sitten joku terrori-isku? Tai joku muu asejupakka...
Olikin tällä viikolla! :O itse skippaisin ja menisin mielummin vaikka Kyprokselle
Abu Dhabiinkin on lyhyt lento ja siellä on paljon turvallisempaa kuin konflikti-Israelissa.
Maa on niin pieni, että ehtii moneen. Jerusalem, Kuollutmeri,pyhät paikat.. Olen itse ateisti, mutta maasta tykkään.
Free Palestine! En ikinä voisi kunnioittaa israelilaisia.
Israelissa saat olla uskonnolta ihan rauhassa:)). Täysin maallista meininkiä turistialueilla ainakin. Ja siellä on todella turvallista yleisesti ottaen.
Meidän tuttu israelilainen perhe (asumme siis molemmat perheet ulkomailla) ei ole moneen vuoteen käynyt Israelissa, koska eivät koe kotimaataan turvalliseksi. Siis mitään paikkaa siellä.
Voi olla hätävarjelun liioitteluakin, mutta en itsekään matkustaisi Israeliin ellei olisi joku pakollinen työmatka tms.
Israel on upea maa, suosittelen. Eilat varmaan lasten kanssa paras kohde ja sieltä kannattaa retkeillä muualle Israeliin.
Noita konflikteja en Israelissa pelkää. Johan niitä tapahtuu muutenkin jo ihan Euroopan kohteissakin tietyn ääriryhmän toimesta. Eilatia mietittiin itsekin. Ap
ei israel sen vaarallisempi paikka oo matkustaa, kun esim eurooppan isot metropolit. Terrorismi on uhka joka paikassa. Terrosrismia lukuunottamatta israel on turvalinnen maa. Puhdasta, ihmiset ystävällisiä ja hyvää ruokaa. Ei se uskonto siellä niin näy edes kun jerusalemissa. Tietysty sappatti vaikuttaa aukioloihin mut siinäpä se. Itse menisin mielumin tel aviviin. Iso hieno ranta ja paljon tekemistä.
Jos kesällä menette, ei ainakaan Israelin kuumimpaan Eilatiin tai kuolleelle merelle kannata suunnitella reissua. Tiberias tai missä tahansa jossa on vähän enemmän varjoa. Merenranta ei varmasti ole ihanteellisin niissä lämmöissä.
Historia siellä on todella rikas, joten sellaisia kohteita voi ajatella, mutta vierailut käyntikohteisiin lämmön vuoksi kannattaa suunnitella illalle. Syyskuukin on vielä hyvin lämmintä kautta, mutta silloin pääsee kokemaan lehtimajajuhlaa, Yom kippuria ja muita sikäläisiä jokapuolella näkyviä juhliakin.
Jos kesällä olette menossa, kannattaa valita hyvin ilmastoitu hotelli ja varautua, että varsinkin loppukesästä suihkussakäyntiä ja muuta ylimääräistä veden kulutusta säännellään viiden tähden hotelleissakin.
Mitä mitä mitä? Siellähän on nousemassa jälleen uusi konflikti. En menis. Uusi sota on ovella.
Tuohon miksi merenrantoja en suosittele niissä lämmöissä: varjot vähissä, merivesi sen verran lämmintä, ettei se juuri jäähdytä ja hiekka aivan polttavan kuumaa, kun aurinko kuumentaa sitä aamusta lähtien.
Tippukiviluolat, Salomonin kaivaukset, Herodiumin linnan käytävät ja vastaavat, jossa pääsee maan alle viileämpään. Daavidin lähteille voi päästä vilvoittelemaan vähän. Metsät, kasvillisuus ja muutenkin luonto on kesällä melko kuivaa ja likaisen oloista, kun sade ei ole kuukausiin huuhtonut sitä, eikä puista saa paljoa sen enempää suojaa kuin Joonakaan sai. Kaduillakaan vettä ei käytetä puhtaanapitoon, koska sitä säännöstellään kuivana kautena.
En lähtisi. Liian ristiriitainen maa. Ja sitä paitsi Palestiinan puolesta olen.
Haifaan kannattaa mennä :) t.puoliks sieltä
Israelissa Eilat on ainakin ihan turvallinen matkakohde, lämpöä ja merta riittää. Toki on vain "turistirysä", mutta jos lämpö ja aurinko ovat kriteerit, niin nämä sitten täyttyvät.