Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihat näyttävät kaikissa vaatteissa paremmalta? Miten ei-laihan pitäisi pukeutua?

Vierailija
03.05.2025 |

Huom: aiheena ei ole hoikat vs. lihavat, vaan laihat vs. muodokkaammat hoikat, joten turha spämmätä ketjuun mitään laihdutusvinkkejä.

Äitini oli nuorempana hyvin laiha - sellainen "kulmikkaan" laiha kuin muotinäytösten mallit, joskin lyhyempi - ja hänen päällään kaikki omituisetkin vaatteet näyttivät upealta. Aihe tuli mieleen, kun näin tänään samalla tavalla laihan nuoren naisen, jolla oli päällään hyvin kummallinen telttamainen asu - ja silti hän näytti tyylikkäältä.

Minä olen perinyt jostain hyvin erilaisen ruumiinrakenteen kuin äitini. Olen kyllä hoikka, mutta minulla on isot rinnat ja takapuoli. Enkä ole tähän päivään mennessä keksinyt vaatteita, joissa näyttäisin tyylikkäältä.

Löysissä vaatteissa näytän pullukalta joka yrittää peitellä tukevuuttaan, ja ihonmyötäisissä vaatteissa näytän aina tyrkyltä, vaikka ihoa ei olisi esillä senttiäkään. Ja perinteisiä pukeutumisneuvoja en ole ikinä pitänyt hyvinä, esim. rintaville aina suositeltavat kietaisumekot ja -topit saavat minusta nuorenkin naisen näyttämään täti-ihmiseltä. (Itse en voi niitä käyttää siksikään, että rintani eivät pysy kietaisupääntien sisällä!)

En tajua, miten ei-laihan olisi tarkoitus pukeutua. Onko mitään ideoita? Olen oikeastaan jo tottunut siihen, että näytän tynnyriltä jättineulepuseroissani yms., mutta joskus elämässäni olisi kiva pukeutua nätistikin. Jos vain tietäisi, miten se tehdään!!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on laiha ja näyttää hengarilta.

Vierailija
2/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan näytä. Väljissä vaatteissa näytän ihan ryysyläiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttamaiset vaatteet voi sopia laihoille, tuo ikäänkuin runsautta.

Sitten taas esim kellohameet, vyötäröhameet ym on selvästi esim tiimalaseilla parhaan näkösiä. Myös topit ym.

Eli olen eri mieltä kanssasi.

Vierailija
4/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parivuoteen lakanaan reikä keskelle päätä varten ja kappas, ilmava kesämekko on valmis.

Vierailija
5/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monet vaatteet näyttää paremmalta kun ei ole langanlaiha, nykyään on niin monen mallisia vaatteita saatavilla, kaikki vaatteet ei käy hyvin laihoille. 

Vierailija
6/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen syynsä on miksi vaatemailat on pitkiä ja laihoja. 

Ja isot rinnat saattavat toki miellyttää osaa miehistä mutta pukeutumisen kannalta ongelmalliset todella. Saa näyttämään kömpelöltä. 

olen itse laiha lauta mutta näen kyllä tosiaan helppona pukeutua kauniisti kun voin tekaista vyötärön esim pienellä paidalla ja leveällä hameella ja rinnatkin kohtuullisesti topatuilla liiveillä yms. 

Eli on se helpompaa - ei siitä pääse yli eikä ympäri. 

Vierailija
7/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla kerran on pulleat rinnat ja takamus, mutta ei vatsa, niin kai se on selvä, että vyötäröä kannattaa korostaa. Siis esim ei telttamainen mekko, vaan vyö.

Vierailija
8/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telttamaiset vaatteet voi sopia laihoille, tuo ikäänkuin runsautta.

Sitten taas esim kellohameet, vyötäröhameet ym on selvästi esim tiimalaseilla parhaan näkösiä. Myös topit ym.

Eli olen eri mieltä kanssasi.

Pitäisikö siis arjessakin ruveta pukeutumaan vintage-tyylisiin kellohameisiin?

Toki juhliin voi pukeutua kellomalliseen mekkoon, olen samaa mieltä että se näyttää hyvältä. Mutta aloituksessa ajattelin ehkä enemmänkin arkista pukeutumista. En totta puhuakseni osaa tälläytyä ja pukeutua kovin naisellisesti hameisiin ja mekkoihin. Mutta ongelmani on, että ihan jo ihonmyötäisessä topissa näyttää siltä, että tyrkytän rintoja esille.

Vierailija
9/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiovarusteesta saa neljän hengen telttoja. Sovita. Jos liian pieni niin osta kuuden hengen teltta. Sopii sinulle. 

Vierailija
10/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Bianca Sencorin tyyliä.

Vierailija
11/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat, siis oikeasti laihat, nimenomaan ei näytä paremmalta yhtään missään vaatteissa. Parhaalta näyttää kun on peppua, tissiä, reidet jne. Sulla on syömishäiriö, siinä kaikki. 

Vierailija
12/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim itselle ei sovi farkut. Käytän sitten legginsejä, tosin en tyrkysti eli pitkän topin tms kanssa. Mielestäni lähes jokaisesta joka käyttää legginsejä tulee vähän tyrkkymäinen olo oli sitten laihempi tai lihavampi.

Vierailija
13/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha pienillä muodoilla näyttää hyvältä löysissä vaatteissa, koska muodot "ei työnnä" vaatteita joka suuntaan. Jos taas on hoikka tiimalasi -vartalotyypiltään niin näyttää hyvältä vaatteissa, jotka korostavat vyötäröä.

Vierailija
14/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat mallit näyttää samoilta kuin henkarit eli vaateripustimet. 

Ei ole pullohartiaisia laihat mallit kuitenkaan, vaan vaateripustimia kuten kaupoissa.

Vierailija
15/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihat mallit näyttää samoilta kuin henkarit eli vaateripustimet. 

Ei ole pullohartiaisia laihat mallit kuitenkaan, vaan vaateripustimia kuten kaupoissa.

Vaateteollisuuden tarkoitus on myydä. Kaupoissa. 

Vierailija
16/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet mallien roolia, miksi kaikki näyttävät heidän päällä hyvältä ja taviksen päällä melko vaatimattomalta.

Vierailija
17/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos laiha on rintava ja persevä. Harva nainen on.

Vierailija
18/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...jos on laiha JA pitkä. Jos on laiha ja lyhyt, kuten mä niin kaikki vaatteet näyttää kamalalta. Housut roikkuu, paidat roikkuu, mikään ei istu ilman kuromista.

Vierailija
19/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät näytä.

t. laiha

Vierailija
20/58 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun pitää vaan hyväksyä oma ruumiinrakenteesi, ja pukeutua sitten niin kuin haluat. 

Haluatko miellyttää itseäsi vai muita? Kirjoituksesi perusteella haet näyttävyyttä, ei niinkään mukavuutta. Tuolla keholla et voi näyttää samalta kuin ne lautamaiset mallilaiheliinit. Turha yrittää omia sitä tyyliä.

Voisin nähdä sinulle sopivina vaatteina istuvat, vyötäröä korostavat mekot ja leveälahkeiset housut yhdistettynä lyhyeen toppimaiseen yläosaan. 

Koska pelkäät tyrkky-lookia, käytä tosiaan peittäviä vaatteita. Lyhyt yläosa voi olla myös vyötäröltä alas laajeneva laajeneva peplum. Suosi laskeutuvia materiaaleja, ei mitään tönkköä marimekkoa. Vartalonmyötäisen asun tyrkkymäisyyttä voi myös lieventää käyttämällä yläosan päällä ohutta (neule)liiviä tai esim. lyhyttä farkkutakkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän