Millainen kassamyyjätär ärsyttää?
Kommentit (40)
Työhönsä ja elämään tympääntynyt.
Negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä välttelen kahta myyjää, jos vain mahdollista. Toinen on nainen, joka ottaa katsekontaktin sekä tervehtiessään että antaessaan kuitin, mutta tuijottaa muutaman sekunnin kuin kuollut kala. Etenkin kuittia antaessaan hän pokerinaamoineen näyttää siltä kuin lukisi juuri mielessään loitsuja asiakkaan pään menoksi. On hassua, että muutaman sekunnin tavanomaista pitemmällä, intensiivisen ilmeettömällä katseella voi tehdä mieleenpainuvan vaikutuksen.
Toinen välttelemäni myyjä on mies, jonka aggressiivisesta käytöksestä annoin kirjallista palautetta. Sain kohteliaan vastauksen, jossa kerrottiin, että ongelma on kyllä tiedossa ja sitä on yritetty ratkaista. Tästä on kolmisen vuotta, mutta siellä se mies yhä paiskoo kuitteja ja irvistelee asiakkaille.
Kiinnostaa, missä kaupungissa tuo vihainen kassamies vaikuttaa.
Olen törmännyt tuollaiseen miesmyyjään, Prismassa, ei Helsingissä.
Ensimmäinen kerta kun kassamyyjästä tuli aggressiivinen viba, vaikutti olemukseltaan vihamieliseltä, paiskoi tavaroita, ei tervehtinyt kunnolla. Ei pyytänyt, vaan komensi vihaisella äänensävyllä.
Olisi pitänyt antaa palautetta, mutta tilanne oli niin absurdi että minua rupesi naurattamaan ja sitten hävetti oma käytös kun nauroin toiselle.
Eikö teitä muita ala jo pikkuhiljaa vituttamaan tämä miesasiamies, joka floodaa näitä samoja viestejä kymmeniä ketjuun?
Sellainen joka paiskoo ostoksiani niin, että jogurttipurkit rikkoontuvat ja kananmunien puolesta saa pelätä.
Toinen on eräs h-i-d-a-s ja samalla ihmeellisesti säheltävä myyjä. En voi käsittää miten se on ollut meidän lähimarketissa töissä jo kolme vuotta ja edelleen sama meininki jatkuu. Viimeaikoina olen alkanut välttelemään tätä myyjää jos vain on mahdollisuus. Alkuun yritin olla ymmärtäväinen, mutta ei nyt voi olla todellista ettei homma ole yhtään muuttunut kolmessa _vuodessa_ :"D
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä muita ala jo pikkuhiljaa vituttamaan tämä miesasiamies, joka floodaa näitä samoja viestejä kymmeniä ketjuun?
Öö siis luuletko että täällä yks ja sama kirjoittelee aina? Voin kertoa että olen itse nainen ja mua naurattaa todella paljon loukkaantuminen jostain sanasta myyjätär.. Ja että se on seksististä. Voi hyvä luoja sentään millaisten ihmisten kanssa palstailen
Kassatyöntekijä on kassassa ja myyjät ovat erikseen. Nykyisin puhutaan myös liikeväestä.tai markettityöntekijöistä.(-tar,-tär päätteistä on luovuttu ja ne kuuluvat jo historiaan) Ovat kuuluneet jo pitkään.
Sellainen joka riitelee kassalla ollessaan olkansa yli veikkauspisteessä häärivän myyjän kanssa - tiuskien toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö siis luuletko että täällä yks ja sama kirjoittelee aina? Voin kertoa että olen itse nainen ja mua naurattaa todella paljon loukkaantuminen jostain sanasta myyjätär.. Ja että se on seksististä. Voi hyvä luoja sentään millaisten ihmisten kanssa palstailen
Sun mielestä esim. tämä on ihan ok? Mun mielestä törkeää ja lapsellista, joka kaipaa "kurinpalautusta" muilta keskustelijoilta.
"Vittu et sulla viiraa päässä? Mitä seksististä on sanassa myyjätär? Voi kauheaa, femakko meinasi saada slaagin! Suomessa ei tarvita enää feminismiä. Lähtisit vaikka syyriaan siitä läskimahoinesi"
Tuollaista perseilyä ei pidä katsoa palstallakaan, vaan olisi hyvä mainita että jos ei osaa keskustella asiallisesti, niin voi painua muualle.
Ärsyttää pienen, kahden kassan kaupan myyjä. Ensin sanotaan hei! Sitten piipataan viivakoodit. Laitan kortin laitteeseen, hän kysyy Kuittia? - aina!! Sanon, "en tarvi, kiitos!" Pakkaan tavarat, hänellä jo toisen asiakkaan palvelu kesken, kun lähden. Ja sitten se tulee, kun olen jo kävelemässä ulos ovesta. Aina samalla kiekuvalla äänellä, samat sanat: "Kiitti heeiii!" Järki lähtee Minusta riittää, että sanon kauniisti ja painokkaasti sen "kiitos". Hän voisi siihen sanoa kiitosheihein. Mutta ei, vielä pitää muistaa kiekua takaisin sieltä kymmenen metrin päästä ovelta, ettei ole epäkohtelias, vaikka ajatukset ovat jo ihan muissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei tervehdi, ei vastaa minun tervehdykseen ja sanoo pelkän hinnan lopuksi. Ei kiitosta ei olehyvää. Näyttää vihaiselta tai kyllästyneeltä. Puhuu muille silloin kun palvelee minua on myös tosi paha.
Kaikista pahin on sellainen joka tuhahtelee asiakkakkaille.
Myös ärsyttää ne jotka eivät osaa tehdä jotain ja sitten odotellaan esimiestä kasalle pari minuuttia ja jono alkaa tuhahdella takana. Vaikka ei varmasti olekaan heidän vika kun ovat uusia eikä ole vielä näytetty miten tehdään. Enemmän treeniä kassoille, eikä siinä myyntitilanteessa heti vaan voisivat harjotella aluksi ilman asiakkaita. Tuntuu että ruokakaupoissa laitetaan kassalle heti ekana päivänä uusi tyyppi ja sitten hän on ihan puolipaniikissa ja nolona siinä asiakkaiden edessä kun ei vielä tiedä miten toimitaan.
Kaikkia asioita ei pysty opettelemaan ilman oikeata ostostilannetta. Ja ihan kaikkia mahdollisia juttuja ei välttämättä tule mieleen, missä voi tulla ongelmia. Ja sitten on vielä ihmisten eri tavat oppia asioita, minä esimerkiksi voin lukea kaikki mahdolliset ohjelaput ja älytä miten suurinpiirtein asia hoidetaan, mutta käytännössä se painuu mieleen vasta kun sen on oikeasti tehnyt.
Eli kyllä se uusi sinne kassalle on laitettava hyvissä ajoin, loppupelissä ihan se käytännön tekeminen on paras tapa oppia. Turha sitä on nillittää ja itkeä, ei kukaan ole joka asiassa seppä syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä esim. tämä on ihan ok? Mun mielestä törkeää ja lapsellista, joka kaipaa "kurinpalautusta" muilta keskustelijoilta.
"Vittu et sulla viiraa päässä? Mitä seksististä on sanassa myyjätär? Voi kauheaa, femakko meinasi saada slaagin! Suomessa ei tarvita enää feminismiä. Lähtisit vaikka syyriaan siitä läskimahoinesi"
Tuollaista perseilyä ei pidä katsoa palstallakaan, vaan olisi hyvä mainita että jos ei osaa keskustella asiallisesti, niin voi painua muualle.
No ehkä siinä on liikaa haukkumista mutta hyvä pointti erittäin lapselliseen kommenttiin. ( se seksistinen-kommentti).
Ne kananmunat, jogurtit sekä tomaatit kannattaa nostaa hihnalle vasta viimeisenä, eikä lapata niitä ensin, jonka jälkeen heität kaljakopan tai vastaavan joka varmasti tulee liiskaamaan ostoksesi. Ei ole myyjän tehtävä asetella tuotteet niin ettei ne rikkoudu. Niitä tuotteita menee muutenkin päivän aikana satoja, eikä ole myyjän tehtävä pelata niillä tetristä.
Sellainen nais- tai mieskassa, joka naputtelee sormiaan kuin viestiäkseen, että asiakas toimii liian hitaasti laittaessaan tavaroita hihnalle tai maksaessaan. Kassa saattaa siis rummuttaa ärsyttävästi, vaikka asiakas hoitaisi hommansa ihan tavallisella nopeudella.
Vierailija kirjoitti:
Minä välttelen kahta myyjää, jos vain mahdollista. Toinen on nainen, joka ottaa katsekontaktin sekä tervehtiessään että antaessaan kuitin, mutta tuijottaa muutaman sekunnin kuin kuollut kala. Etenkin kuittia antaessaan hän pokerinaamoineen näyttää siltä kuin lukisi juuri mielessään loitsuja asiakkaan pään menoksi. On hassua, että muutaman sekunnin tavanomaista pitemmällä, intensiivisen ilmeettömällä katseella voi tehdä mieleenpainuvan vaikutuksen.
Toinen välttelemäni myyjä on mies, jonka aggressiivisesta käytöksestä annoin kirjallista palautetta. Sain kohteliaan vastauksen, jossa kerrottiin, että ongelma on kyllä tiedossa ja sitä on yritetty ratkaista. Tästä on kolmisen vuotta, mutta siellä se mies yhä paiskoo kuitteja ja irvistelee asiakkaille.
Epäreilua, kun tuollaiset saa töitä ja muut pätevämmät ihmiset joutuvat anelemaan määräaikaisjämiä :(
Tiedän, että joissain ketjuissa myyjien käsketään tyrkyttää lisäostoksia kassalla (suomalainen kirjakauppa, posti, stadium...) ja se nyt vielä menee, mutta ärsyttävyyden huippu, kun on jonoa takana, ja edellinen asiakas maksamassa, ja sitten myyjä keksii tykyttää tälle kolmea erilaista laastaripakkausta. Ja sitten tämä asiakas alkaa kysellä niistä ja vertailla ja pohtia ja jono takana kasvaa!
Pitäisi olla myyjällä sen verran pelisilmää, että jos on jonoa, ei tyrkytetä mitään ylimääräistä vaan hoidetaan asiat nopeasti että jono liikkuu.
JUST tällaiset kun tässä videolla!!
Llkool kirjoitti:
Tiedän, että joissain ketjuissa myyjien käsketään tyrkyttää lisäostoksia kassalla (suomalainen kirjakauppa, posti, stadium...) ja se nyt vielä menee, mutta ärsyttävyyden huippu, kun on jonoa takana, ja edellinen asiakas maksamassa, ja sitten myyjä keksii tykyttää tälle kolmea erilaista laastaripakkausta. Ja sitten tämä asiakas alkaa kysellä niistä ja vertailla ja pohtia ja jono takana kasvaa!
Pitäisi olla myyjällä sen verran pelisilmää, että jos on jonoa, ei tyrkytetä mitään ylimääräistä vaan hoidetaan asiat nopeasti että jono liikkuu.
Valitettavasti myyjälle se ei ole vaihtoehto. Liikkeissä joissa "pakkomyynti" on käytössä mysteeriasiakas (arvioi palvelun laadun) voi olla vaikka jonossa seuraavana. Nolla pistettä tulee jos ei tiettyä tuotetta tarjoa eikä siinä auta selittelyt jonosta tai ruuhkasta.
.
Itse olen kaupassa usein kuulokkeiden kanssa, joten myyjien käytökseen tai sanomisiin tulee harvemmin kiinnitettyä huomiota. Oikeastaan ainut mikä ärsyttää on käteisellä maksaessa kolikoiden laittaminen siihen kuitti/setelinipun päälle. Siinä sitten yritä taiteilla niitä takaisin taskuun ilman että puolet päätyvät lattialle..
Vierailija kirjoitti:
Sellainen nais- tai mieskassa, joka naputtelee sormiaan kuin viestiäkseen, että asiakas toimii liian hitaasti laittaessaan tavaroita hihnalle tai maksaessaan. Kassa saattaa siis rummuttaa ärsyttävästi, vaikka asiakas hoitaisi hommansa ihan tavallisella nopeudella.
Joillakin tuo sormien naputtelu ym. liikkeet voivat olla ihan muuten vain tapana. Toki töissä ollessaan, oli työ kuin työ, ihminen yleensä keskittyy jättämään vähemmälle tuollaisia tapoja, mitkä eivät töissä ole tarpeellisia, mutta eihän se ihminen kuitenkaan täysin robotiksi muutu työvuoronsa alettua.
Vierailija kirjoitti:
Kerro.
Ihan sukupuolesta riippumatta kassatyöntekijöistä ärsyttävämpiä ovat tylyt.Siis eivät ehkä tervehdi ollenkaan tai sitten sanovat jotain,mutta naama norsunemättimellä. Tai pahimmillaan keskustelevat edellisen asiakkaan tai toisen myyjän kanssa,eli jättävät täysin sen hetkisen asiakkaan huomioimatta.Lähikaupassa,jos vain on valinnanvaraa,menen ystävällisimmän ja hymyilevimmän myyjän kassalle,vaikka siihen olisi pidempi jono.
Sellainen joka paiskoo ostoksiani. Olen pari kertaa jättänyt maksamatta ja jättänyt tavarat hihnalle kun suklaalevyt paiskittu rikki, kananmunakennoa viskotaan miten sattuu, tomaatit liiskana. Olen kyseisestä kassasta valittanut jopa kauppiaalle mutta kun ei mene perille niin ei mene.