Tapailemani mies sanoi, että minä ajattelen kuin mies. Miten siis ajattelen?
Olemme tapailleet muutaman kuukauden. Ehkä nähneet kymmenisen kertaa. Olemme molemmat myös 40+, eli olemme toisella kierroksella.
Tuo sanominen ei mielestäni liity tunteista puhumiseen mitenkään. Eihän me edes tunneta niin hyvin, että tässä olisi syvintä sisintä toiselle kertonut. Jostain muusta on kyse. Mitä sinulle kertoo se, jos nainen ajattelee kuin mies?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se autojen rassaisu.
Ei hän puhunut tekemisestä, vaan ajattelemisesta.
Ja ei, minulla ei ole mitään miehisiä harrastuksia.
Varmaan sit sillain järkiperäisesti, eikä naisen logiikalla. (ks. YouTube naisen logiikka)
Eri tavalla kuin ne naiset joita tämä kyseinen mies on ennen tuntenut. Ei se ajattelutapa miehillä ja naisilla juuri eroa, olipa Spede mitä mieltä tahansa.
Kiinnostuksenkohteet ehkä, mikä on helppo tulkita väärin.
toi on yksi tapa kertoa, että olet erilainen kuin muut naiset ja samalla haukkua niitä muita naisia..
ihan kuin miesmäinen tapa ajatella olisi se, mihin pyrkiä.
Joo minäkin olen tuota kuullut. Sain transdiagnoosin heti kun transpolin psykiatrille pääsin. Testit vedettiin läpi ihan muodollisuutena. Kai miehet sitten toisen miehen tuntee vaikka naiselta näyttäisikin.
Vierailija kirjoitti:
toi on yksi tapa kertoa, että olet erilainen kuin muut naiset ja samalla haukkua niitä muita naisia..
Tämä!
Hän on ehkä lukenut jonkun kirjan, missä opetetaan pokausjuttuja miehille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kunhan teillä ensimmäisen kerran tulee jostakin erimielisyyttä, saat satavarmasti kuulla olevasi ihan samanlainen tyhmä ämmä kuin kaikki muutkin naiset.
Ajattelet suoraviivaisesti ja ratkaisukeskeisesti? Et tartu yksityiskohtiin tai et edes huomaa niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän puhunut tekemisestä, vaan ajattelemisesta.
Ja ei, minulla ei ole mitään miehisiä harrastuksia.
Ehkä miesystävä tarkoitti sitä, että ajattelet ja puhut loogisesti ja pitäydyt asiaan, josta kulloinkin on puhe. Osa naisista rupattelee niitä näitä ja usein sellaista, mitä miehet pitävät "höpötyksenä". Joitakin miehiä ei esim. kiinnosta pitkät jutut muiden ihmisten tekemisistä ja sanomisista. Toisaalta miesten puheet voivat naisten mielestä olla kuolettavan tylsiä. Jossain nettijutussa nainen kertoi menneensä ensitreffeille, joilla mies puhui työkaluista. Toki se oli mieheltä parempi valinta kuin istua tuppisuuna. Sukupuolten välinen ero, oletan.
Näin miesoletettuna ajattelen niin että tuolla tarkoitetaan sitä että olet kuin mies henkisesti eli teet asioita mitä miehet tekee ja arvomaailmat samat kuin miehillä keskimäärin.
Eli onneksi olkoon, ulkonäkö on asia mihin sinussa vain kiinnitetään huomiota.
Minullekin on sanottu näin! Olen erittäin naisellinen, hoikka nainen, joka pukeutuu hameisiin ym.
Vähäeleinen ja rauhallinen luonteeltani ja minulle on sanottu että ajattelen kuin mies, tai vaikutan kirjoituksieni perusteella mieheltä. Olen hetero.
Tykkään analysoida asioita ja ihmisiä, pykologiaa.
Ei ole selvinnut mistä tämä mies-mielikuva tulee, mutta sen sanoneet ovat olleet ihan älykkäitä miehiä.