Millaisia uskovaiset ovat?
Millaisia kokemuksia palstalaisilla on uskovaisista nuorista miehistä ja naisista? Mitä hyvää heissä on, mitä huonoa? Ovatko aitoja ja vilpittömiä Jeesuksen seuraajia vai tekopyhiä? Onko seurustelussa uskovaisen kanssa eroa maallistuneeseen verrattuna?
Kommentit (8)
No, itse olen lääkäri ja kristitty. Ihan normaalia elämää minä käsittääkseni elän :D Mitä nyt käyn toisinaan sunnuntaisin kirkossa jne.
Yleensä ovat aitoja, mutta useimmilla on koko ajan se missio päällä. On toki myös sellaisia nuoria uskovaisia, jotka eivät koe kuuluvansa tuohon joukkoon vaan epäilevät uskoaan ja seurakuntansa papin kannanottoja homouteen jne. Tämmöisiä ei hyväksytä joukkoon. Uskovaiset voivat olla todella julmia niille "omilleen", jotka eivät sokeasti ota vastaan kaikkea mitä opetetaan.
Tekopyhyys kauniisti kukoistaa, ja ollaan myös sopivan kapeakatseisia tuomitsemaan muita. Näin lessuilla tiivistetysti. Ja kyllä, tiedän mistä puhun, kun sen kaiken parissa olen "saanut" kasvaa.
Tiedä sitten mitä uskovia meinaat.
Jotkut nuoret naispuoliset uskovat, etenkin uskoon tulleet, ovat jotenkin pelokkaita, ja hakevat uskosta turvaa ja sellaista suojamuuria...ettei tarvitsisi kohdata maailman pahuutta. En oikeastaan tunne uskovissa perheissä kasvaneita vaan uskoon tulleita.
Minulla ei ole uskovaisia vastaan mitään. Jutella voin ihan normaalisti heidän kanssaan muistA asioista kuin Jumalasta. Uskoon on turha yrittää käännyttää. Kun semmoinen ei kiinnosta.
Kaikki tosiuskovaiset joita olen tavannut ovat kyllä järjestäänsä enemmän tai vähemmän vähä-älyisiä ja/tai hulluja, joilta puuttuu kyky loogiseen ajatteluun ja argumentointiin. Onneksi hihhuleista suurin on silti täysin vaarattomia.
Heillä on sarvet, pitkä häntä, sorkat, kaksihaarainen kieli, he syöksevät tulta ja syövät pieniä lapsia.