Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te toistaiseksi työttömät jotka olette saaneet lapsille hoitopaikat jo syksyksi, niin

Vierailija
01.07.2008 |

miten ajattelitte että lapsenne alottaisi hoidossa? Lykkäättekö aloitusta vai tekevätkö lyhempää päivää/osaviikkoa siihen asti kunnes töitä löytyy.

Jouduin keväällä työttömäksi ja kesä on niin huonoa aikaa saada työtä etten ole onnistunut vielä saamaan työpaikkaa elokuun alusta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onneksi olen ollut töissä jo joitain kuukausia, mutta alunperin meillä lykättiin lasten hoidon aloistusta n. kuukaudella. Aluksi olivat lisäksi 4-päiväistä viikkoa ja lyhyttä päivää. Täydet hoitmaksut maksoimme silti. Näin pari kuukautta, kunnes työt minulla alkoivat (tieto tarkasta aloituksesta siirtyi ja siirtyi..). Niin ja lapset tuolloin 3- ja 4-vuotiaat.

Vierailija
2/2 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsille hoitopaikat alkaen 1.8 ja hain töitä, muttei heti tärpännyt (hain jo keväällä). Hoidon aloitusta olisi voinnut lykätä meidän kunnassa vain täysinä kuukausina ja koska en tiennyt miten pian työllistyn, en uskaltanut tehdä sitä. Joten toimme paikat vastaan ja hoitoaika+maksusopimus tehtiin 80% hoitoajalle, jotta emme menettäisi kokopäiväpaikkoja (jos olisivat olleet virallisesti puolipäiväisiä, olisi kokopäiväpaikkaa pitänyt hakea uudestaan siinä vaiheessa kun työllistyn).

Alkuun lapset teki ihan lyhyttä päivää, eka viikko oltiin tutustumassa pari pvää yhdessä, sitten lapset oli loppuviikon 2-3h hoidossa kerrallaan ja seuraavasta viikosta lähtien sitten jo 4-5h hoitopäiviä. Oltiin soivuttu, että virallinen hoitoaika on maks 7h, mutta koska olin kotona, hain lapset jo aikaisemmin.

Lopulta sain nopeasti töitä ja aloitin uudessa paikassa 27.8 eli kauaa eivät lapset ehtineet "turhaa" olla hoidossa, sen sijana tämä kevyt aloitus oli etenkin nuoremmalle todella hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä