Perheet, joissa 3 lasta. Millaisia matkoja teette ja millä kokoonpanolla?
Kallista lystiä tuntuu olevan. Mietin pitäisikö nyt yrittää reissata mahd paljon kun nuorin alle 2 vee.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isällä on sitten varaa maksaa nuorempien lastensa matkakuluja?
Mies maksaa sen osan mitä pystyy ja minä maksan loput. En kuitenkaan ala maksamaan yksin lapsien matkoja koska katson että miehen tehtävä on ottaa osaa perheen menoihin tuloihin nähden yhtä tasaisesti. Tietenkin jos olisin ainoana joka tahtoo ulkomaille maksaisin kaikki mutta mies on lähdössä yhtä innokkaasti matkalle.
Ja mitä tulee siihen että poika ei ymmärrä sitä ettei äiti maksa niin se on selitetty pojalle useita kertoja. Poika on ihan itse myös kysynyt äidiltään että miksi hän ei pääse ja äitinsä sanonut itse ettei ala maksamaan näitä matkoja.
Vielä typerämpää teiltä mustamaalata pojan äitiä! Nämä on aikuisten välisiä asioita.
Eli pojan pitäisi antaa uskoa, että isä ei halua?
Ei, vaan hänet pitäisi ottaa mukaan, maksaa kuka maksaa. Jos ei ole varaa koko perheellä matkustaa, ei matkusteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kai oli provo. Tai sit olet ilkeä äitipuoli.
Jos minua kolmosta tarkoitat niin ei ole. Mikä tekee minusta ilkeän äitipuolen? Se että maksan omien lapseni kulut mutta en mieheni ja exän? Miehen exällä on yhtä hyvät tulot kuin minulla ja ex lisäksi saa elatuksia ja joutuu maksamaan vain yhden lapsen kulut. Ei ole minun vika ettei pojan äiti tahdo panostaa lapseensa varsinkaan jos kyse on lomasta jonka viettää meidän kanssamme.
Minulla on hyvät tulot ja niillä pidän huolen että omat lapseni saavat kaiken tarvittavan, matkustella ja harrastaa mitä tahtoo. En ala tinkimään omieni onnesta exän pojan takia. Varsinkaan kun meillä ei ole tuloeroja mitä lapsiin tulee. Ainoa ero on se, että pojan äiti käyttää rahansa eri tavalla.
Exän pojan takia?!!? Tarkoitat kai lastesi isän esikoisen takia?
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanne on se, että mies maksaa kahdelle nuoremmalle ja itselleen sellaista, mitä ei koskaan maksa erikoiselle. Käytännössä hän suosii kahta nuorinta ja syrjii esikoista.
Jos tilanne olisi tasapuolinen, mies käyttäisi yhtä paljon rahaa esikoisen matkoihin kuin kahden nuoremman. Silloin esikoinen pääsisi mukaan, jos ei nyt joka kerta niin ainakin silloin tällöin.
Väännetään nyt rautalangasta sitten.... Mies maksaa jokaisen lapsen matkasta saman verran. Poika ei pääse mukaan koska äitinsä ei maksa osuutta matkasta. Sanotaanko nyt vaikka että matka per lapsi olisi 500e. mies pystyisi maksamaan vaikka 150e per lapsi. Minä maksan kahden oman matkasta sen puuttuvan 350e. Miehellä ei olisi repiä sitä loppua mistään että poika pääsee mukaan koska maksaa jo elareita jne pojan äidille. Joten tämä loppu summa pitäisi pojan äidin maksaa jotta poika pääsisi mukaan.
Kun kotimaassa matkustettiin aikanaan otettiin poika myös mukaan vaikka jouduinkin maksamaan hieman hänen matkastaan. Mutta sitten kun kyse on ulkomaan matkasta johonkin kalliiseen paikkaan niin mies ei pystyisi maksamaan poikaansa mukaan vaikka minä maksaisin omien lapsieni menot kokonaan.
Totuus on, ettei isä halua lasta mukaan. Jos haluaisi niin ottaisi.
Jos isä käyttää vaikkapa 1000 euroa tai 500 euroa kahden nuoremman matkakuluihin yhdellä reissulla ja reissaatte usein kuten kerroit, miehen tulisi aika usein ottaa myös esikoinen mukaan.
Jos hän käyttää tasapuolisesti lasten lomien rahaa, hän käyttää kahden nuoremman lomiin omia rahojaan niin paljon, että esikoisen pitäisi päästä mukaan esim.joka kolmannelle tai joka neljännelle matkalle jotta esikoinen olisi saanut yhtä paljon rahaa lomailuun häneltä kuin nuoremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanne on se, että mies maksaa kahdelle nuoremmalle ja itselleen sellaista, mitä ei koskaan maksa erikoiselle. Käytännössä hän suosii kahta nuorinta ja syrjii esikoista.
Jos tilanne olisi tasapuolinen, mies käyttäisi yhtä paljon rahaa esikoisen matkoihin kuin kahden nuoremman. Silloin esikoinen pääsisi mukaan, jos ei nyt joka kerta niin ainakin silloin tällöin.
Väännetään nyt rautalangasta sitten.... Mies maksaa jokaisen lapsen matkasta saman verran. Poika ei pääse mukaan koska äitinsä ei maksa osuutta matkasta. Sanotaanko nyt vaikka että matka per lapsi olisi 500e. mies pystyisi maksamaan vaikka 150e per lapsi. Minä maksan kahden oman matkasta sen puuttuvan 350e. Miehellä ei olisi repiä sitä loppua mistään että poika pääsee mukaan koska maksaa jo elareita jne pojan äidille. Joten tämä loppu summa pitäisi pojan äidin maksaa jotta poika pääsisi mukaan.
Kun kotimaassa matkustettiin aikanaan otettiin poika myös mukaan vaikka jouduinkin maksamaan hieman hänen matkastaan. Mutta sitten kun kyse on ulkomaan matkasta johonkin kalliiseen paikkaan niin mies ei pystyisi maksamaan poikaansa mukaan vaikka minä maksaisin omien lapsieni menot kokonaan.
Sitten te matkustatte liian kalliisti, kun ei ole koko perhettä varaa ottaa mukaan. Suu säkkiä myöten. Törkeää jättää yksi perheestä ulkopuolelle!
Minä äitipuolena olen kustantanut miehen lapsen reissuun nyt viisi kertaa kahdeksan vuoden aikana, kolme viikon reissua ja kaksi kahden viikon reissua. Joka matkalle en kuitenkaan ota mukaan. Ja meillä mies ei osallistu kuin elämiskustannuksiin kohteessa, minä maksan lennot ja hotellit. Ja maksan myös noin puolet matkan syömisistä ym. Kolmen lapsen kanssa on pakko majoittua huoneistohotelleihin.
Elatusmaksut taas ei liity lomailuun. Ei se lapsi pysy edes hengissä ilman ruokaa ja muita elämisen välttämättömyyksiä joiden kuluihin mies on velvollinen lapsen isänä osallistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä mies käyttää yhtä paljon rahaa kaikkiin lapsiinsa. Vanhimmasta maksaa elareita, nuorempien matkoja makselee. Ainakin meillä minä maksan yksin yhteisten lastemme vaatteet ja harrastukset, lahjat ym. Mies osallistuu kuitenkin lomiin ja makselee siis exälleen elatusmaksuja. Väitän, että maksaa enemmän etälapsistaan kuin yhteisistämme.
Vierailija kirjoitti:
Jos isä käyttää vaikkapa 1000 euroa tai 500 euroa kahden nuoremman matkakuluihin yhdellä reissulla ja reissaatte usein kuten kerroit, miehen tulisi aika usein ottaa myös esikoinen mukaan.
Jos hän käyttää tasapuolisesti lasten lomien rahaa, hän käyttää kahden nuoremman lomiin omia rahojaan niin paljon, että esikoisen pitäisi päästä mukaan esim.joka kolmannelle tai joka neljännelle matkalle jotta esikoinen olisi saanut yhtä paljon rahaa lomailuun häneltä kuin nuoremmat.
Jos miehellä olisi 1000e yhteen matkaan lapsille niin se jaettaisiin kolmeen osaan jos pojan äiti maksaisi sitten loput eli saman minkä minä maksan omistani.
Mies maksaa pojasta isoa elatustukea ja lisäksi ostaa esim pyörän ja vaatteita jne jne jne sen päälle. Minä taas kustannan ne yleensä meidän lapsille. Rahaa menee miehellä aikalailla tasaisesti kaikkiin lapsiin. Meillä se raha mikä menee pojan extroihin menee meidän lapsien matkoihin. Mies toki voisi lopettaa kaiken extran ostamisen pojalleen ja sitten niillä rahoilla ottaa mukaan lomalle mutta olisihan se inhottava hänellä kulkea liian pienissä vaatteissa ja kävellen usean kilometrin koulumatkan jne kun äitinsä ei suostu ostamaan mitään muuta kun välttämättömän.
Vierailija kirjoitti:
Elatusmaksut taas ei liity lomailuun. Ei se lapsi pysy edes hengissä ilman ruokaa ja muita elämisen välttämättömyyksiä joiden kuluihin mies on velvollinen lapsen isänä osallistumaan.
Kyllä ne liittyvät, jos ei ole elatusmaksujen lisäksi varaa maksaa lomia.
Vierailija kirjoitti:
Pojan äiti maksaa vain ruoan. Mies ostaa elareiden päälle vaatteet jne. Aikanaan sitä ehdotettiin että poika muuttaisi meille asumaan mutta miehen ex nosti metakan että hänen poikaansa ei vieras nainen kasvata!!! Kyllä minun rahat kelpaisi maksamaan pojan menot ja kulut mutta asuminen meillä ei ei ei.
Uusperheet on helvetistä, se tuli taas todistettua. 😳
Tiedätkö mitä sinä äitipuoli. Minulla on 3 lasta, 2 nykyisen mieheni kanssa ja yksi aiemmasta liitostani. Meillä minä olen parempituliinen. Maksan yksin esikoiseni matkan ja puolet peinempien poikien matkasta. Usein enemmänkin. Kaikki risteilyt yms lyhemmät matkat maksan aina yksin.
Sinä voisit maksaa enemmän omien lastesi matkoista ja miehesi sitten sen oman lapsen reissun kokonaan.
Minusta sinulla on pieni sydän, kun sinne ei mahdu miehesi lapsi. Kaiken sen, mitä nyt teet , tekisi jokainen vanhempi. Tiedätkö, vuoden siskoni lapsi asui meillä joka viikonloppu. Söi samaa ruokaa, sai viikonlopun karkit, kuunteli iltasatua. Oli kuin yksi meistä.
Sanot että miehesi eksällä on saman suuruiset tulot kuin sinulla. Hän kuitenkin maksaa esim. asumisen, sähkölaskun jne. yhdestä palkkapussista. Vaikka teillä on 2 lasta, teillä on 2 palkkapussia ja suhteessa esim siihen asumiseen menee vähemmän rahaa.
Minusta on todella tympeää vaatia exältä rahaa matkoihin, mulla ei esim yh-aikani olisi ollut laittaa yhtään ylimääräistä lanttia mihinkään.
Ja alkuperäiseen kysymykseen, matkustamme aina kaikki yhdessä, pari risteilyä Tukholmaan vuodessa, joskus on yövytty siellä, joskus Tallinnassa. Tämän lisäksi on tehty yksi pidempi matka vuodessa. Pari kertaa on käyty Legolandissa, olemme vuokranneet kerran mökin Öölannista, kolmest Etelä-Ruotsista, kerran ollaan oltu muutama yö Kolmårdennissa, kerran kierrettiin Ruotsia. Nämä reissut ilman bensakuluja ovat maksaneet n. 1000 - 1200 euroa. Nyt pari vuotta on käyty Kreikassa, johon olemme tänäkin kesänä menossa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä sinä äitipuoli. Minulla on 3 lasta, 2 nykyisen mieheni kanssa ja yksi aiemmasta liitostani. Meillä minä olen parempituliinen. Maksan yksin esikoiseni matkan ja puolet peinempien poikien matkasta. Usein enemmänkin. Kaikki risteilyt yms lyhemmät matkat maksan aina yksin.
Sinä voisit maksaa enemmän omien lastesi matkoista ja miehesi sitten sen oman lapsen reissun kokonaan.
Minusta sinulla on pieni sydän, kun sinne ei mahdu miehesi lapsi. Kaiken sen, mitä nyt teet , tekisi jokainen vanhempi. Tiedätkö, vuoden siskoni lapsi asui meillä joka viikonloppu. Söi samaa ruokaa, sai viikonlopun karkit, kuunteli iltasatua. Oli kuin yksi meistä.
Sanot että miehesi eksällä on saman suuruiset tulot kuin sinulla. Hän kuitenkin maksaa esim. asumisen, sähkölaskun jne. yhdestä palkkapussista. Vaikka teillä on 2 lasta, teillä on 2 palkkapussia ja suhteessa esim siihen asumiseen menee vähemmän rahaa.
Minusta on todella tympeää vaatia exältä rahaa matkoihin, mulla ei esim yh-aikani olisi ollut laittaa yhtään ylimääräistä lanttia mihinkään.
Ja alkuperäiseen kysymykseen, matkustamme aina kaikki yhdessä, pari risteilyä Tukholmaan vuodessa, joskus on yövytty siellä, joskus Tallinnassa. Tämän lisäksi on tehty yksi pidempi matka vuodessa. Pari kertaa on käyty Legolandissa, olemme vuokranneet kerran mökin Öölannista, kolmest Etelä-Ruotsista, kerran ollaan oltu muutama yö Kolmårdennissa, kerran kierrettiin Ruotsia. Nämä reissut ilman bensakuluja ovat maksaneet n. 1000 - 1200 euroa. Nyt pari vuotta on käyty Kreikassa, johon olemme tänäkin kesänä menossa.
Juuri näin! Tämä on aikuisen ihmisen puhetta!
Mies on elatusvelvollinen kaikkiin lapsiinsa. Koska esikoinen ei asu kanssanne kuin pari kertaa kuussa, maksaa luonnollisesti elatusmaksut. Nuorempien lasten elatukseen osallistuu päivittäin kun nämä ovat aina luonanne. Elatusmaksu ei ole mikään lomaraha.
Sen sijaan mies ei maksa esikoisen lomakuluja mutta kahden nuoremman kuluja maksaa. Siinä menee epätasa-arvon raja. Hän asettaa lapset eriarvoiseen asemaan ja lapsen äitipuoli tukee järjestelyä.
Sehän siinä on, kun lähilasten kanssa rahaa voi säästää lomiin vaikkapa niin, ettei lapsille muutamana kuukautena hankita mitään tai ostetaan pyörä ja vaatteet kirpparilta tai mitä milloinkin. Etälapsista on maksettava samansuuruiset elatusmaksut joka kuukausi. Jopa silloin, kun lapset ovat etävanhemman luona lomalla (ellei tästä ole erikseen sovittu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä olisi 1000e yhteen matkaan lapsille niin se jaettaisiin kolmeen osaan jos pojan äiti maksaisi sitten loput eli saman minkä minä maksan omistani.
Mies maksaa pojasta isoa elatustukea ja lisäksi ostaa esim pyörän ja vaatteita jne jne jne sen päälle. Minä taas kustannan ne yleensä meidän lapsille. Rahaa menee miehellä aikalailla tasaisesti kaikkiin lapsiin. Meillä se raha mikä menee pojan extroihin menee meidän lapsien matkoihin. Mies toki voisi lopettaa kaiken extran ostamisen pojalleen ja sitten niillä rahoilla ottaa mukaan lomalle mutta olisihan se inhottava hänellä kulkea liian pienissä vaatteissa ja kävellen usean kilometrin koulumatkan jne kun äitinsä ei suostu ostamaan mitään muuta kun välttämättömän.
Tässähän on kyse siitä, että sinä ja miehesi ette oikeasti halua poikaa mukaan. Jos oikeasti haluaisitte, järjestäisitte raha-asiat toisella tavalla. Nyt saatte pojan äidistä hyvän syntipukin. Käy poikaa todella paljon sääliksi. Varmaan pui näitä sitten aikuisiässä. Vaikeaa kasvattaa hyvä itsetunto, kun ei edes kotona kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ollessa poika on ihan samalla tavalla perhettä. Ainoa mitä en maksa on lomamatkat. Sanoin aikaisemmin myös että vaikka maksaisin kokonaan matkat omilleni niin mies ei pystyisi maksamaan poikaa mukaan. Minulla on iso perintö ja todella suuri palkka jonka avulla tahdon matkustella. Mies tahtoo myös matkustella ja lapsia ei jätetä hoitoon useita kertoja vuodessa joten ne otetaan mukaan. Kaikki halvat paikat ollaan jo kierretty aikanaan kun minä en tienannut näin hyvin joten nyt valitaan hieman erilaisia ja kalliimpia paikkoja.
Pojan äidillä ei todellakaan ole tiukkaa rahasta vaikka yh onkin. Tämä nainen nyt vaan käyttää rahat itseensä. Lisäksi pojan äiti asuu omistusasunnossa, joten siihenkään ei paljoa rahaa mene. Häntä vaan nyt kiinnostaa oma napa enemmän kuin pojan hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Mies on elatusvelvollinen kaikkiin lapsiinsa. Koska esikoinen ei asu kanssanne kuin pari kertaa kuussa, maksaa luonnollisesti elatusmaksut. Nuorempien lasten elatukseen osallistuu päivittäin kun nämä ovat aina luonanne. Elatusmaksu ei ole mikään lomaraha.
Sen sijaan mies ei maksa esikoisen lomakuluja mutta kahden nuoremman kuluja maksaa. Siinä menee epätasa-arvon raja. Hän asettaa lapset eriarvoiseen asemaan ja lapsen äitipuoli tukee järjestelyä.
Entäpä, jos mies ei elätä päivittäin lähilapsia samalla summalla kuin etälasta elareiden ja hankintojen muodossa. Jospa puoliso elättää. Silloin säästyy rahaa näiden lomiin.
Kerropa se pojan äidille joka näitä ruotii pojan nokan edessä. Totta kai sitten kun poika kysyy syytä tai tarkennusta tai mankuu mukaan asiat kerrotaan niinkuin on. Mitä pojalle pitäisi sanoa sitten syyksi varsinkin kun kuulee äitinsä jo riehuvan ettei maksa?