Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheet, joissa 3 lasta. Millaisia matkoja teette ja millä kokoonpanolla?

Vierailija
12.06.2016 |

Kallista lystiä tuntuu olevan. Mietin pitäisikö nyt yrittää reissata mahd paljon kun nuorin alle 2 vee.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tyyristä on!! Meillä kahdesta vanhemmasta menee jo aikuisen hinta ja aina vaan haluavat lähteä matkaan koko perheellä. Mieheni on mestari löytämään edullisia lentoja ja yöpymiset on viime aikoina hoidettu airb'n'b:n kautta. Vaatii kikkailuja, mut kivoja lomia on vietetty. Matkakohteet vaihtelevat eikä ne aina ole ihan trendikkäimmästä päästä, mut on kivoja paikkoja nähty.

Vierailija
2/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 17,15 ja 11-vuotiaat lapset ja ollaanhan me reissattu ihan monessa maassa juurikin tuolla viiden hengen kokoonpanolla. Kyllä siellä pärjää jos vuokraa ulkomailla esim. Asunnon hotellin sijaan kattelee vähän lentojen hintoja, varaa ajoissa lentoliput jne.

Mutta en suosittelisi teidän mennä ulkomaille jos nuorin on alle 2v. Se on nimittäin aika tuskasta jos pitää kävellä pitkiä matkoja kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen esikoinen 12v asuu äitinsä luona ja meidän omat kaksi kotona 9v ja 7v. Pyrimme reissaamaan oman perheen kanssa ja miehen poika sitten reissaa mitä reissaa äitinsä kanssa. Minä en suostu maksamaan miehen esikoisen matkoja ja pojan äiti ei suostu myöskään osaa maksamaan jos meidän kanssa haluaisi lähteä vaikka varaa olisi. Mies tienaa vähemmän kuin minä ja varaa on hänen osaltaan viedä vain meidän kaksi lomalle koska minä maksan isomman osan heidän kuluistaan.

Joskus on menty kaikkien kolmen kanssa kotimaassa esim lintsille tai kylpylään mutta nykysin suunnataan ulkomaille. Yleensä mennään omatoimisesti matkalle koska inhotaan aikatauluja jne. Tasapainoisesti pyritään mahduttamaan kulttuuria ja hauskanpitoa matkoille. Yleensä kahdesti vuodessa mennään matkalle lasten kanssa ja kolmannen kerran miehen kanssa kaksin. Toinen on rantaloma ja toinen kaupunki.

Lapsien kanssa ollaan käyty esim disneyworldissa ja useammassa isossa vesipuistossa ja isoissa eläintarhoissa. Miehen kanssa sitten ollaan kahdestaan käyty esim Saksassa joulumarkkinoilla ja seychelleillä romanttisella rantalomalla.

Vierailija
4/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi reissata? Ihme pakkomielle ihmisillä matkustella koko ajan ja stressata lapsia. Arjen läsnäolo ja loman kiireetön yhdessäolo on paljon tärkeämpää lapsille kuin se, että voi kertoa kavereille käyneensä jossain matkalla.

Vierailija
5/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kai oli provo. Tai sit olet ilkeä äitipuoli.

Vierailija
6/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen esikoinen 12v asuu äitinsä luona ja meidän omat kaksi kotona 9v ja 7v. Pyrimme reissaamaan oman perheen kanssa ja miehen poika sitten reissaa mitä reissaa äitinsä kanssa. Minä en suostu maksamaan miehen esikoisen matkoja ja pojan äiti ei suostu myöskään osaa maksamaan jos meidän kanssa haluaisi lähteä vaikka varaa olisi. Mies tienaa vähemmän kuin minä ja varaa on hänen osaltaan viedä vain meidän kaksi lomalle koska minä maksan isomman osan heidän kuluistaan.

Joskus on menty kaikkien kolmen kanssa kotimaassa esim lintsille tai kylpylään mutta nykysin suunnataan ulkomaille. Yleensä mennään omatoimisesti matkalle koska inhotaan aikatauluja jne. Tasapainoisesti pyritään mahduttamaan kulttuuria ja hauskanpitoa matkoille. Yleensä kahdesti vuodessa mennään matkalle lasten kanssa ja kolmannen kerran miehen kanssa kaksin. Toinen on rantaloma ja toinen kaupunki.

Lapsien kanssa ollaan käyty esim disneyworldissa ja useammassa isossa vesipuistossa ja isoissa eläintarhoissa. Miehen kanssa sitten ollaan kahdestaan käyty esim Saksassa joulumarkkinoilla ja seychelleillä romanttisella rantalomalla.

Taas saa lapsi kärsiä moisen itsekkään emakon takia...

Vierailija
7/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi reissata? Ihme pakkomielle ihmisillä matkustella koko ajan ja stressata lapsia. Arjen läsnäolo ja loman kiireetön yhdessäolo on paljon tärkeämpää lapsille kuin se, että voi kertoa kavereille käyneensä jossain matkalla.

No, mulla on niin paljon arkea, että itse kovasti haluaisin päästä johonkin. Lapset tuskin siitä niin välittävät tai niille riittää mökki, mummola tms

Vierailija
8/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kai oli provo. Tai sit olet ilkeä äitipuoli.

Jos minua kolmosta tarkoitat niin ei ole. Mikä tekee minusta ilkeän äitipuolen? Se että maksan omien lapseni kulut mutta en mieheni ja exän? Miehen exällä on yhtä hyvät tulot kuin minulla ja ex lisäksi saa elatuksia ja joutuu maksamaan vain yhden lapsen kulut. Ei ole minun vika ettei pojan äiti tahdo panostaa lapseensa varsinkaan jos kyse on lomasta jonka viettää meidän kanssamme.

Minulla on hyvät tulot ja niillä pidän huolen että omat lapseni saavat kaiken tarvittavan, matkustella ja harrastaa mitä tahtoo. En ala tinkimään omieni onnesta exän pojan takia. Varsinkaan kun meillä ei ole tuloeroja mitä lapsiin tulee. Ainoa ero on se, että pojan äiti käyttää rahansa eri tavalla.

Vierailija
9/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä käydään. Majoitutaan huoneistohotelleihin, joissa kaksi makuuhuonetta ja lisävuode.

Vierailija
10/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin lisään vielä sen että poika on meillä joka toinen viikonloppu ja puolet kesälomasta. Joskus muina lomina. Asuvat eri kaupungissa äitinsä kanssa ja koulun takia ei voi useammin käydä. Silloin kun meillä on niin syö samaa ruokaa ja saa samoja asioita kun muut. Pesen hänen pyykkinsä jne kun meillä on. 3

Vierailija
11/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelässä käydään. Majoitutaan huoneistohotelleihin, joissa kaksi makuuhuonetta ja lisävuode.

Kuinka usein käytte?

Vierailija
12/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas saa lapsi kärsiä moisen itsekkään emakon takia...

Emakko on lapsen oma äiti ja karjuporsas se isä.

Eri.

Vierailija
13/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin lisään vielä sen että poika on meillä joka toinen viikonloppu ja puolet kesälomasta. Joskus muina lomina. Asuvat eri kaupungissa äitinsä kanssa ja koulun takia ei voi useammin käydä. Silloin kun meillä on niin syö samaa ruokaa ja saa samoja asioita kun muut. Pesen hänen pyykkinsä jne kun meillä on. 3

Joku päivä vielä eroatte ja sun lapset saa uuden äitipuolen. Toivottavasti ei ole samanlainen kuin sinä...

Vierailija
14/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kerran vuodessa suunnilleen jossain edullisessa ulkomaan kohteessa tai Suomessa esim. katinkullassa. Rahaa menee aina 2000e riippumatta mitä tehdään (samalla rahalla pääsee Thaimaahan kuin lappiin kun etsii huolella lennot ja majoitukset).

Tämän lisäksi käydään 1-3 muutaman päivän reissulla esim.risteilyllä tai laskettelemassa.

Vierailija
15/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään kerran vuodessa suunnilleen jossain edullisessa ulkomaan kohteessa tai Suomessa esim. katinkullassa. Rahaa menee aina 2000e riippumatta mitä tehdään (samalla rahalla pääsee Thaimaahan kuin lappiin kun etsii huolella lennot ja majoitukset).

Tämän lisäksi käydään 1-3 muutaman päivän reissulla esim.risteilyllä tai laskettelemassa.

Oikeesti 5 ihmistä lennot ja hotelli Thaimaa ja 2000 e??? En usko.

Vierailija
16/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme aina koko perheen voimin, kaikki lapset jo koululaisia. Risteilyjä ja omatoimimatkoja Eurooppaan.

Iso perhe matkustaa halvalla mutta se vaatii hieman suunnitelmallisuutta. Kannattaa päättää loman ajankohta mahdollisimman ajoissa, sen jälkeen aktiivista lentojen hintaseurantaa.

Finnairin tarjouslennoilla pääsee lähes mihin vain Euroopassa menopaluu max. 200-250€, joskus halvemmallakin.

Jos lentoyhtiöllä ei ole väliä, tai olette valmiit jatkolentoihin, pääsee usein vielä halvemmalla.

Kun lennot on varattu, etsit sopivan majoituksen. Tarjontaa on laidasta laitaan, jos vaatimuksena ei ole viiden tähden hotelli niin majoituksen voi löytää todella halvallakin. Nopeus on tässäkin valttia, eli ne missä on paras hintalaatusuhde, varataan toki ensin.

Auto tuo toki lisää valinnanvapautta eli laajentaa aluetta mistä majoitusta voi hakea.

Meidän perheen lento + majoitus kustantaa yleensä alle 2000€ ja reissussa ollaan jotain viikon ja kahden välillä.

Lisäksi pidennettyjä viikonloppuja silloin tällöin. Moniin Euroopan kaupunkohteisiin 5 hengen lennot usein alle 500€, päälle majoitus tietysti.

Vierailija
17/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti 5 ihmistä lennot ja hotelli Thaimaa ja 2000 e??? En usko.

Kuka sanoo, että asumme hotellissa? Viimeksi vuokrasimme tuttujemme loma-asunnon viikoksi. Niin se vain on, että teimmepä mitä vain, niin alle 2000e meidän porukka ei heilahda mihinkään suuntaan.

Vierailija
18/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku päivä vielä eroatte ja sun lapset saa uuden äitipuolen. Toivottavasti ei ole samanlainen kuin sinä...

Toivottavasti, jos erotaan. Ainoa ero tilanteessa on se että maksan omien lapsieni osuuden jotta pääsevät matkalle mukaan. En oleta että nainen joka ei ole lapsieni äiti maksaa heidän matkansa ja huvinsa. Normaalina arkena huomion poikaa ihan samalla tavalla kun omianikin. Minun mielestäni vain vanhemmilla on lapsensa elatisvelvollisuus. Ymmärtäisin haukut jos esim pojan äiti olisi köyhä ja siksi ei voisi maksaa pojan matkasta mutta ei ole vaan tienaa saman verran kun minäkin.

Joka kerta kun matkoja on alettu varaamaan soitetaan miehen exälle että tuleeko poika mukaan ja maksaako tämä osan pojan matkasta. Mies laittaisi saman verran kaikkien lasten matkaan siis. Vastaus on aina nirppanokkainen en maksa. Maksakoon "Leena" kun hänen kanssaan olette menossa.

Exä on muutenkin hankala ämmä. Petti miestä kun olivat vielä naimisissa ja jätti miehen kun poika oli muutaman kuukauden vanha. Sitten kun me alettiin seurustella niin yhtäkkiä olisi taas mies kiinnostanut ja heti kun tajusi ettei saa miestä takaisin alkoi vittuilu ja keplottelu ja varsinkin kun selvisi että minulla on rahaa alkoi yrittää maksattaa minulla kaiken.

Vierailija
19/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustamme aina koko perheen voimin, kaikki lapset jo koululaisia. Risteilyjä ja omatoimimatkoja Eurooppaan.

Iso perhe matkustaa halvalla mutta se vaatii hieman suunnitelmallisuutta. Kannattaa päättää loman ajankohta mahdollisimman ajoissa, sen jälkeen aktiivista lentojen hintaseurantaa.

Finnairin tarjouslennoilla pääsee lähes mihin vain Euroopassa menopaluu max. 200-250€, joskus halvemmallakin.

Jos lentoyhtiöllä ei ole väliä, tai olette valmiit jatkolentoihin, pääsee usein vielä halvemmalla.

Kun lennot on varattu, etsit sopivan majoituksen. Tarjontaa on laidasta laitaan, jos vaatimuksena ei ole viiden tähden hotelli niin majoituksen voi löytää todella halvallakin. Nopeus on tässäkin valttia, eli ne missä on paras hintalaatusuhde, varataan toki ensin.

Auto tuo toki lisää valinnanvapautta eli laajentaa aluetta mistä majoitusta voi hakea.

Meidän perheen lento + majoitus kustantaa yleensä alle 2000€ ja reissussa ollaan jotain viikon ja kahden välillä.

Lisäksi pidennettyjä viikonloppuja silloin tällöin. Moniin Euroopan kaupunkohteisiin 5 hengen lennot usein alle 500€, päälle majoitus tietysti.

Tämän uskonkin. Mut Thaimaata ja 2000 e en usko

Vierailija
20/98 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otetaan mukaan aina 1 lapsi vuorotellen.