Perheet, joissa 3 lasta. Millaisia matkoja teette ja millä kokoonpanolla?
Kallista lystiä tuntuu olevan. Mietin pitäisikö nyt yrittää reissata mahd paljon kun nuorin alle 2 vee.
Kommentit (98)
Onpa typpeä uusperhe. Eli mies selviää kuin koira veräjästä eikä laita koskaan penniäkään esikoisensa matkoihin. Todella tasa-arvoista vanhemmuutta.
Miksi lapsen äidin pitäisi maksaa pojan matkoja isän perheen kanssa jos isä ei osallistu lapsen matkakuluihin äidin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi reissata? Ihme pakkomielle ihmisillä matkustella koko ajan ja stressata lapsia. Arjen läsnäolo ja loman kiireetön yhdessäolo on paljon tärkeämpää lapsille kuin se, että voi kertoa kavereille käyneensä jossain matkalla.
Kokeilisit sinäkin joskus :D
Jos esikoinen ei pääse perheen kanssa matkoille, pitäisi isän sitten korvata lapselle se muuten esim. matkustamalla lapsen kanssa kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käydään kerran vuodessa suunnilleen jossain edullisessa ulkomaan kohteessa tai Suomessa esim. katinkullassa. Rahaa menee aina 2000e riippumatta mitä tehdään (samalla rahalla pääsee Thaimaahan kuin lappiin kun etsii huolella lennot ja majoitukset).
Tämän lisäksi käydään 1-3 muutaman päivän reissulla esim.risteilyllä tai laskettelemassa.Oikeesti 5 ihmistä lennot ja hotelli Thaimaa ja 2000 e??? En usko.
Kuka sanoo, että asumme hotellissa? Viimeksi vuokrasimme tuttujemme loma-asunnon viikoksi. Niin se vain on, että teimmepä mitä vain, niin alle 2000e meidän porukka ei heilahda mihinkään suuntaan.
Paljon oli lennot ja entä loma-asunnon vuokra?
Vierailija kirjoitti:
Onpa typpeä uusperhe. Eli mies selviää kuin koira veräjästä eikä laita koskaan penniäkään esikoisensa matkoihin. Todella tasa-arvoista vanhemmuutta.
Miksi lapsen äidin pitäisi maksaa pojan matkoja isän perheen kanssa jos isä ei osallistu lapsen matkakuluihin äidin kanssa?
Sanoin jo aikasemmin että mies laittaa yhtä paljon kaikkien lapsien matkoihin. Ja jos miehen ex lähtee reissuun pojan kanssa mies kyllä maksaa osan. Ainoa vain on ettei pojan äiti vie poikaa koskaan ulkomaille ja esim kotimaan kohteisiinkin on vienyt vain muutaman kerran. Aikoinaan kun me käytiin itse lintseillä ja kotimaan kylpylöissä jne kun kaksi nuorimmaista oli ihan pieniä poika oli kyllä mukana joka kerta koska mies pystyi sillon maksamaan hänen osuutensa itse. Edes niihin ei irronnut rahaa pojan äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siksi, että lain mukaan vanhemmat elättävät kykynsä mukaan ja äidillä on varaa. No oikeasti matkat ovat extraa, mutta jos isällä ei ole varaa, eikä äiti halua maksaa, niin ei se uudenkaan puolison tehtävä ole.
Miten isällä on sitten varaa maksaa nuorempien lastensa matkakuluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin lisään vielä sen että poika on meillä joka toinen viikonloppu ja puolet kesälomasta. Joskus muina lomina. Asuvat eri kaupungissa äitinsä kanssa ja koulun takia ei voi useammin käydä. Silloin kun meillä on niin syö samaa ruokaa ja saa samoja asioita kun muut. Pesen hänen pyykkinsä jne kun meillä on. 3
Joku päivä vielä eroatte ja sun lapset saa uuden äitipuolen. Toivottavasti ei ole samanlainen kuin sinä...
Toivottavasti, jos erotaan. Ainoa ero tilanteessa on se että maksan omien lapsieni osuuden jotta pääsevät matkalle mukaan. En oleta että nainen joka ei ole lapsieni äiti maksaa heidän matkansa ja huvinsa. Normaalina arkena huomion poikaa ihan samalla tavalla kun omianikin. Minun mielestäni vain vanhemmilla on lapsensa elatisvelvollisuus. Ymmärtäisin haukut jos esim pojan äiti olisi köyhä ja siksi ei voisi maksaa pojan matkasta mutta ei ole vaan tienaa saman verran kun minäkin.
Joka kerta kun matkoja on alettu varaamaan soitetaan miehen exälle että tuleeko poika mukaan ja maksaako tämä osan pojan matkasta. Mies laittaisi saman verran kaikkien lasten matkaan siis. Vastaus on aina nirppanokkainen en maksa. Maksakoon "Leena" kun hänen kanssaan olette menossa.
Exä on muutenkin hankala ämmä. Petti miestä kun olivat vielä naimisissa ja jätti miehen kun poika oli muutaman kuukauden vanha. Sitten kun me alettiin seurustella niin yhtäkkiä olisi taas mies kiinnostanut ja heti kun tajusi ettei saa miestä takaisin alkoi vittuilu ja keplottelu ja varsinkin kun selvisi että minulla on rahaa alkoi yrittää maksattaa minulla kaiken.
Olette oikeasti tosi typeriä. Tajuatteko, että miltä tuo siitä pienestä pojasta tuntuu? Ei hän ymmärrä, että ei pääse koska äiti ei maksa. Hän tajuaa vain, että ei ole yhtä tärkeä kuin kaksi muuta lasta. Ihan kamalaa! Tulee tosi iso suru pienen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos esikoinen ei pääse perheen kanssa matkoille, pitäisi isän sitten korvata lapselle se muuten esim. matkustamalla lapsen kanssa kahdestaan.
Ei ole varaa miehellä maksaa muiden lomien lisäksi vielä yhtä extra lomaa eikä saisi kyllä töistäkään enempää lomaa. Olen sitä ehdottanut että minä lasten kanssa lähden lomalle minne mennään ja mies sitten pojan kanssa minne menee. Tässä vaan ongelmaksi taas muodostuu se ettei pojan äiti maksa siltikään omaa osuuttaan eli esim ulkomaat on pois suljettu vaihtoehto heille ja tätä kerran pojalle ehdotettiin niin ei kelvannut. Hänkin haluaisi ulkomaille.
Tästä ketjusta tulikin pahan äitipuolen ja miehen exän haukkumisketju. T ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo aikasemmin että mies laittaa yhtä paljon kaikkien lapsien matkoihin. Ja jos miehen ex lähtee reissuun pojan kanssa mies kyllä maksaa osan. Ainoa vain on ettei pojan äiti vie poikaa koskaan ulkomaille ja esim kotimaan kohteisiinkin on vienyt vain muutaman kerran. Aikoinaan kun me käytiin itse lintseillä ja kotimaan kylpylöissä jne kun kaksi nuorimmaista oli ihan pieniä poika oli kyllä mukana joka kerta koska mies pystyi sillon maksamaan hänen osuutensa itse. Edes niihin ei irronnut rahaa pojan äidiltä.
Ihan helvetin lapsellista TEILTÄ jankata äidin omasta osuudesta kun kärsijänä tässä on lapsi.
Normaali isä ja mun mielestä myös äitipuoli (!!!) voisi laittaa omistaan sen pari satasta mikä tässä tapauksessa luultavasti olisi bioäidin osuus.
Lapsi kärsii ja kokee olevansa vähempiarvoinen sisaruksiinsa nähden koska teillä on joku periaattellinen riita pienestä summasta?!?
Kasva aikuiseksi!
Mies asettaa lapsensa eriarvoiseen asemaan. Miten hänellä on varaa kahden lapsen matkoihin mutta ei kolmannen?
Ymmärtäisin jos lapsi ei tulisi mukaan joka reissuun mutta nythän tilanne on se, ettei isä maksa lapsensa matkoja koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa sen osan mitä pystyy ja minä maksan loput. En kuitenkaan ala maksamaan yksin lapsien matkoja koska katson että miehen tehtävä on ottaa osaa perheen menoihin tuloihin nähden yhtä tasaisesti. Tietenkin jos olisin ainoana joka tahtoo ulkomaille maksaisin kaikki mutta mies on lähdössä yhtä innokkaasti matkalle.
Ja mitä tulee siihen että poika ei ymmärrä sitä ettei äiti maksa niin se on selitetty pojalle useita kertoja. Poika on ihan itse myös kysynyt äidiltään että miksi hän ei pääse ja äitinsä sanonut itse ettei ala maksamaan näitä matkoja.
Me ollaan toistaiseksi matkusteltu kotimaassa. Haaveena olisi lähteä reilaamaan koko porukalla, kun pienin on 4-5-vuotias. Kyllä reissuun halvalla pääsee, kun itse järkkää ja etsii. Monesti hotellihuoneisiinkin majoittavat enemmän porukkaa, kun soittaa hotelliin. Netistä voi varata vain määritellylle ihmismäärälle ja joutuu ottamaan usein kaksi huonetta. Kun soittaa, selviää yhdellä huoneella. Lisäksi erilaiset hostellit ja majatalot ovat vaihtoehto myös lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa sen osan mitä pystyy ja minä maksan loput. En kuitenkaan ala maksamaan yksin lapsien matkoja koska katson että miehen tehtävä on ottaa osaa perheen menoihin tuloihin nähden yhtä tasaisesti. Tietenkin jos olisin ainoana joka tahtoo ulkomaille maksaisin kaikki mutta mies on lähdössä yhtä innokkaasti matkalle.
Ja mitä tulee siihen että poika ei ymmärrä sitä ettei äiti maksa niin se on selitetty pojalle useita kertoja. Poika on ihan itse myös kysynyt äidiltään että miksi hän ei pääse ja äitinsä sanonut itse ettei ala maksamaan näitä matkoja.
Vielä typerämpää teiltä mustamaalata pojan äitiä! Nämä on aikuisten välisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin lapsellista TEILTÄ jankata äidin omasta osuudesta kun kärsijänä tässä on lapsi.
Normaali isä ja mun mielestä myös äitipuoli (!!!) voisi laittaa omistaan sen pari satasta mikä tässä tapauksessa luultavasti olisi bioäidin osuus.
Lapsi kärsii ja kokee olevansa vähempiarvoinen sisaruksiinsa nähden koska teillä on joku periaattellinen riita pienestä summasta?!?
Kasva aikuiseksi!
Pienestä? Tajuatko kuinka paljon rahaa menee kun mennään viikon parin lomalle kaksi kertaa vuodessa ja esim käydään disneyworldissa? Ei muutama satanen riitä. Lisäksi mies maksaa jo elareita ja ostaa pojalle ylimääräisiä asioita silloin kun voi. Mies laittaa saman määrän rahaa jokaiseen lapseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kai oli provo. Tai sit olet ilkeä äitipuoli.
Jos minua kolmosta tarkoitat niin ei ole. Mikä tekee minusta ilkeän äitipuolen? Se että maksan omien lapseni kulut mutta en mieheni ja exän? Miehen exällä on yhtä hyvät tulot kuin minulla ja ex lisäksi saa elatuksia ja joutuu maksamaan vain yhden lapsen kulut. Ei ole minun vika ettei pojan äiti tahdo panostaa lapseensa varsinkaan jos kyse on lomasta jonka viettää meidän kanssamme.
Minulla on hyvät tulot ja niillä pidän huolen että omat lapseni saavat kaiken tarvittavan, matkustella ja harrastaa mitä tahtoo. En ala tinkimään omieni onnesta exän pojan takia. Varsinkaan kun meillä ei ole tuloeroja mitä lapsiin tulee. Ainoa ero on se, että pojan äiti käyttää rahansa eri tavalla.
"exän pojan takia" kuulostaa ihan siltä että sinun exäsi lapsi joka ei ole biologisesti sinun.
Ei se ole mikään exän lapsi. Idiootti!
Se on sinun nykyisen miehesi lapsi. Inhottavan kuuloinen olet.
Eli tilanne on se, että mies maksaa kahdelle nuoremmalle ja itselleen sellaista, mitä ei koskaan maksa erikoiselle. Käytännössä hän suosii kahta nuorinta ja syrjii esikoista.
Jos tilanne olisi tasapuolinen, mies käyttäisi yhtä paljon rahaa esikoisen matkoihin kuin kahden nuoremman. Silloin esikoinen pääsisi mukaan, jos ei nyt joka kerta niin ainakin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä typerämpää teiltä mustamaalata pojan äitiä! Nämä on aikuisten välisiä asioita.
Eli pojan pitäisi antaa uskoa, että isä ei halua?
1-2 kertaa vuodessa. Välillä on haettu vapaata koulusta esim. syysloman (täällä vain 2 päivää) yhteydessä, niin matkoja on saanut vähän edullisemmin kuin vaikka hiihtolomalla tai jouluna.