Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias ja 29-vuotias parisuhteessa. Mielipiteesi?

Vierailija
11.06.2016 |

Ymmärrätkö vai tuomitsetko täysin?

Uskotko että he voivat olla toistensa sielunkumppanit?

Jos tuomitset, niin entä jos sanon sulle näin: Minulla on haave nuorena äidiksi tulosta. Haluaisin lapseni 22v ja 24v. Sen takia koen, että nyt olisi oikea aika aloittaa vakaa parisuhde. Luulen myös, että tulevaisuuden suunitelmani kohtaavat paremmin vanhemman miehen kanssa, että mies myös ikänsä puolesta haluaa silloin isäksi kun minä haluan lapsia.

Mitä vastaat?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole olemassa yksilöllisiä eroja? Onko kaikki 17-vuotiaat samasta muotista veistettyjä ja lapsellisia? Itse olen ainakin saanut kuulla usein olevani fiksu ikäisekseni.

Minä uskon myös siihen oikeaan, kun olen tämän miehen tavannut. Olen ehkä vähän romanttinen hömppä, so what?. On mulla tietty ollut hyviä suhteita muidenkin poikien/miesten kanssa, mutta kukaan heistä ei ole sytyttänyt samalla tavalla kuin tämä mies... enkä kenenkään kanssa heistä ole tuntenut tälläistä yhteenkuuluvuutta... Sitä ei vain voi selittää !

Minusta tuntuu myös todella pahalle kun miestäni haukutaan, jonka tiedän olevan tosi ihana ja mukava ihminen! Vaikka te ette sitä suostuisikaan uskomaan. :/

Vierailija
22/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi osapuoli on oksettava luuseri, sinä luultavasti vain niin laaduton reppana, ettet saa ikäisiäsi miehiä vaan joudut tyytymään reilusti vanhempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko kaikki 17-vuotiaat samasta muotista veistettyjä ja lapsellisia? Itse olen ainakin saanut kuulla usein olevani fiksu ikäisekseni."

Voi kuule, niin me kaikki saimme 17-kesäisinä kuulla :) Minä olin oikeastikin fiksu ja vastuullinen, ja siitä syystä olisin itsekin pitänyt oudokkina kolmekymppistä miestä, joka katselisi alle täysi-ikäistä sillä silmällä.

Vierailija
24/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On ihan luonnollista että aikuisen miehen ja varhaisteini-ikäisen tytön välillä on seksuaalista jännitettä ja tuo on jo sellainen vaihe, jonka saavuttaessa miehet haluavat näyttää ryhdikkäältä ja kiinnostavalta tytön silmissä alitajuisesti, vaikka eivät laillisten ja muiden eettisten syiden takia lähestyisi ikinä."

Varhaisteini-ikäisen, siis 13-15-vuotiaan? Joo, ei todellakaan ole normaalia, että aikuinen mies kokee seksuaalista vetoa sen ikäiseen tyttöön.

Kyllä se itse asiassa on normaalia, kunhan tytön fyysinen puoli on kehittynyt naiselliseksi. Minun siskoni oli melkein aikuisen näköinen jo 12-vuotiaana ja itsellänikin ääni madaltui luokassani ensimmäisenä, joskus 11-vuotiaana.

Vierailija
25/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös sanottu että "women never grow up, women simply grow old" eli teininä naisella on jo loppuiän kapasiteetti käytössä.

Seksistiseen maailmankuvaan perustuva sanonta, jolle tieteellinen tutkimus ei anna minkäänlaista tukea.

Vierailija kirjoitti:

On ihan luonnollista että aikuisen miehen ja varhaisteini-ikäisen tytön välillä on seksuaalista jännitettä ja tuo on jo sellainen vaihe, jonka saavuttaessa miehet haluavat näyttää ryhdikkäältä ja kiinnostavalta tytön silmissä alitajuisesti, vaikka eivät laillisten ja muiden eettisten syiden takia lähestyisi ikinä.

Tämmöistä tänään :-D

Vierailija
26/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuneet ihmiset ajattelevat ihan hirveästi sitä, että mitä muut ajattelevat heistä ja mikä maine heille tulee, jos alkavat seurustella täysin eri ikäisen henkilön kanssa. Tästä syystä ison ikäeron suhteet ovat yleisempiä taloudellisesti huonommin pärjäävien piirissä. Samoin ne ovat hieman yleisempiä todella hyvin pärjäävien kanssa, koska silloin ei tarvitse antaa vittujakaan muiden mielipiteistä.

Mielestäni tuo 17 ja 29 kombo on kuitenkin vähän arveluttava. joku 25 ja 37 olisi jo aika eri juttu.

Vierailija
27/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole olemassa yksilöllisiä eroja? Onko kaikki 17-vuotiaat samasta muotista veistettyjä ja lapsellisia? Itse olen ainakin saanut kuulla usein olevani fiksu ikäisekseni.

Minä uskon myös siihen oikeaan, kun olen tämän miehen tavannut. Olen ehkä vähän romanttinen hömppä, so what?. On mulla tietty ollut hyviä suhteita muidenkin poikien/miesten kanssa, mutta kukaan heistä ei ole sytyttänyt samalla tavalla kuin tämä mies... enkä kenenkään kanssa heistä ole tuntenut tälläistä yhteenkuuluvuutta... Sitä ei vain voi selittää !

Minusta tuntuu myös todella pahalle kun miestäni haukutaan, jonka tiedän olevan tosi ihana ja mukava ihminen! Vaikka te ette sitä suostuisikaan uskomaan. :/

Toki on yksilöllisiä eroja, ja varmasti suurinta osaa on kehuttu olevan ikäistään fiksumpia tai kypsempiä. Joissain tilanteissa varmasti totta, joissain tilanteissa pelkkä kehu. Ja jokainenhan meistä kuvittelee olevansa ikäistään kypsempi, se kuuluu siihen hommaan. 

Ei millään pahalla niitä kohtaan, jotka uskoo näinin "oikeisiin", mutta yllättävän usein se oikea löytyy omasta kaupungista tai jos ei, niin sentään samasta maasta. Vieläpä kun oma maa on 5 miljoonan Suomi, vs yli 7 miljardin väestö muualla maailmassa. Voisi kuvitella, että se oikea löytyisi lähes väistämättä jostain maapallon toiselta puolelta.

Vierailija
28/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi toimia, mutta ei välttämättä noiden perustelujen pohjalta (haluat nuorena äidiksi). Olin itse tuon ikäinen, ja nykyinen mieheni 8 vuotta vanhempi, kun tapasimme. Minä olin kyllä aina viihtynyt ikäistäni vanhemmassa seurassa, esim. luokkakaverit olivat aivan kakaroita mielestäni, mutta en ollut tarkoituksella hakemassa vanhempaa kumppania. Miehen kanssa synkkasi loistavasti ensitapaamisesta lähtien, ja taidetaan tosiaan olla sielunkumppaneita. Ei mies ole/ollut mitenkään jälkeenjäänyt eikä taantunut. Oltiin silloin ja ollaan vieläkin, 19 vuoden jälkeen, hyvin tasavertaisia kumppaneita, joilla on hyvin pitkälti samanlaiset arvot/kiinnostuksen kohteet/mentaliteetti. Ikä on meidän suhteessa aivan toisarvoinen yksityiskohta, sovimme vaan toisillemme paremmin kuin kumpikaan olisi ikinä uskaltanut toivoa. Älä siis hakemalla hae vanhempaa miestä, vaan sitä ihmistä, joka on juuri oikea sinulle. Lapset on hyvä tehdä suhteeseen joka on rakennettu vakaalle pohjalle kahden toistaan rakastavan ja tasavertaisen kumppanin toimesta, ja tämä ei varmaan onnistu jos jo heti suhteen alkumetreillä tentataan toiselta koska niitä lapsia saisi tulla, ja perustetaan päätökset vain tuohon yksityiskohtaan.

Vierailija
29/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, haukkukaa miten paljon kun huvittaa, älkää välittäkö siitä että minua satuttaa tuollanen ja se etten hylkää haaveitani... :(

En halua silti miehestä luopua ja teidän sanat ei ole ainut totuus tässä maailmassa!

Me perustetaan miehen kanssa hyvä elämä tästä kaikesta huolimatta.

Meidän välillä on niin vahvaa maagista vetovoimaa.

Vaikka koko maailma ois meitä vastaan, niin minä elän sitten "pikkusen" raskaampaa elämää ja tappelen vastaan, vaikka se tappaisi minut.

Mä aion nauttia rakastamisesta ja mun lapsista!

Me eletään miehen kanssa ihan eri maailmassa teihin moneen verrattuna.

Te olette vain ilkeitä, inhottavia ja ehdottomia. Sylkisin päin naamaa!! En halua olla missään tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa..

Vierailija
30/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa tuli kypsää tekstiä :D

T. Nro 28

Vierailija
31/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mitä sanotte, haukkukaa miten paljon kun huvittaa, älkää välittäkö siitä että minua satuttaa tuollanen ja se etten hylkää haaveitani... :(

En halua silti miehestä luopua ja teidän sanat ei ole ainut totuus tässä maailmassa!

Vaikka koko maailma ois meitä vastaan, niin minä elän sitten "pikkusen" raskaampaa elämää ja tappelen vastaan, vaikka se tappaisi minut.

Te olette vain ilkeitä, inhottavia ja ehdottomia. Sylkisin päin naamaa!! En halua olla missään tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa..

Okei, älä ota tätä väärin mutta ne ihmiset jotka kutsuivat sinua ikäistäsi fiksummaksi, pilailivat julmasti. 

Vierailija
32/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy muiden mielipidettä, koska ne ovat vain mielipiteitä. Jos sinua ei hallita, pakoteta toisen ihmisen tahtoon etkä muutenkaan tee mitään tahtoasi vasten, luultavasti asia on ok. Silti kehoitan sinua odottamaan vielä vuosia, jotta voit olla varma mitä lopulta haluat elämältäsi. Minulla on kolme lasta eikä heitä huoltaessa ole ollut aikaa omalle elämälle kohta kymmeneen vuoteen, eikä tämä tunnu olevan vielä edes helpottumassa pitkiin aikoihin. Itse en olisi pystynyt ottamaan tällaista vastuuta sinun iässäsi enkä olla valmis odottamaan oman ajan saamista seuraavaa kahta vuosikymmentä. Kun saat lapsia, olet heitä varten et itseäsi.

Vierailija
33/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne. Sinun ei missään nimessä kannata tehdä yhtäkään päätöstä tämän keskustelun ja palstahullujen perusteella muutenkaan. Jos koet, että tilanne on hyvä ja teillä synkkaa hyvin, niin ei kyllä tosiaankaan kannata ruveta mihinkään erohommiin. Kannattaa kuitenkin valmistautua henkisesti siihen, että vastustusta ja tympeitä katseita tulee ihan oikeankin elämän puolella, eikä pelkästään tällä palstalla.

Jostain syystä ihmisiä nimittäin kiinnostaa ihan perkeleesti, mitä muut ihmiset puuhailevat ja tuomitsevat heidän puuhiaan sitten oman arvopohjan perusteella alle sekunnin vilkaisulla tuntemattomiin, ikään kuin tässä maailmassa olisi mitään järkeä ylipäänsäkään. Kaikki moraalisäännöt ja eettiset suuntaviivat ovat ihmisen omaa keksintöä ja suurin osa ihmisistä uskoo auktoriteetteihin sokeasti, koska heillä ei ole tarpeeksi henkistä suorituskykyä toimia itsenäisenä ja erilaisille asioille avoimina ihmisinä eli eläiminä.

Vierailija
34/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttautuneet ihmiset ajattelevat ihan hirveästi sitä, että mitä muut ajattelevat heistä ja mikä maine heille tulee, jos alkavat seurustella täysin eri ikäisen henkilön kanssa.

Tai sitten...

Ehkä he eivät halua seurustella selkeästi alemmalla älyllisellä ja kehityksellisellä tasolla olevan kanssa?

Ehkä he ovat tiedostavampia ihmisen aivojen kehityksen myöhäisestä jatkumisesta?

Ehkä he useammin haluavat tasavertaisen kumppanin?

Ehkä koulutettujen parien puheenaiheet ja ajanvietteet ovat sellaisia, että niiden olemus muuttuu huomattavasti harrastaessa lapsen kanssa (maailman tilasta puhuminen vs. ryyppääminen).

Vierailija
35/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopa tuli kypsää tekstiä :D

T. Nro 28

Ainakin siinä oli jotain sisältöä toisin kuin tässä sinun viestissäsi, jonka ainoa tarkoitus on sarkastinen lyttäys, eli sen arvo jäi pelkästään negatiiviseksi.

Vierailija
36/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat perus heikomman aineksen luuserilta.

He ovat tuollaisia läpi elämänsä, eli sinänsä niissä sinun surkeissa piireissäsi oletkin varmasti "fiksu ikäseksesi", koska niissä piireissä viiskymppisetkin on tuolla tasolla kuin sinä nyt.

Tuollaiset suhteetkin ovat yleisiä heikomman aineksen keskuudessa, kuten myös se, ettei nuori tyttö näe itselleen muuta tulevaisuutta kuin "saada mies" ja tehdä lapsia.

Vierailija
37/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä tiivistyy hienosti, miksi järjissään oleva 29-vuotias ei seurustele teinin kanssa.

Vierailija
38/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minä just tarkotan, se on niin saatanan raskasta tapella koko ajan vastaan kun rakastaa jotain ihmistä!!! Se vie oikeasti voimia. Kun haluaisi keskittyä vaan rauhassa siihen rakastamiseen ja onnellisuuteen.

Sitten joku ihminen tulee vielä sanomaan... älä ota tätä julmasti, mut sä oot oikeesti niinku tyhmä!

Mitä vittua? hymyillenkö toi pitäis ottaa... Keskelle lärviä tuollaista kommentoijaa pitäis potkaista !

Vierailija
39/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja haukkuminen eikun jatkuu, nyt oon heikompi aines, luuseri ja sivellään vielä haavoihin suolaa sillä että kuka täys-järkinen 29v haluaisi seurustella teinin kanssa ...

Vierailija
40/71 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuota kypsyyttä ja 'tasa-arvoisuutta' ylikorostetaan. Miehet ja naiset ovat erilaisia ja haluavat eri asioita. Miksi heidän pitäisi olla jotenkin "samalla tasolla?" Entäs kaikki lukuisat miehet, jotka eivät ole koskaan saaneet edes seksuaalisia kokemuksia? Pitäisikö heitäkin vain mollata ja syyllistää jos he sitten ovat siinä mielessä samalla tasolla kuin joku puolta nuorempi? Minä en usko että miehille on hirveän tärkeää että heitä 'katsotaan ylöspäin' jos rakkaus tulee ilmankin sitä mutta usein se ei kai tule, joten ikäerosuhteet ovat siinä mielessä hyvä asia, että naisen tai tytön rakkaus laukeaa helpommin vanhemman kanssa. Periaatteessa miehelle on ihan sama minkä takia häntä rakastetaan, mutta harvaan mieheen ihastutaan pelkän ulkonäön takia. On myös sanottu että "women never grow up, women simply grow old" eli teininä naisella on jo loppuiän kapasiteetti käytössä.

On ihan luonnollista että aikuisen miehen ja varhaisteini-ikäisen tytön välillä on seksuaalista jännitettä ja tuo on jo sellainen vaihe, jonka saavuttaessa miehet haluavat näyttää ryhdikkäältä ja kiinnostavalta tytön silmissä alitajuisesti, vaikka eivät laillisten ja muiden eettisten syiden takia lähestyisi ikinä.

Miehille on aivan helvetin vähän tarjontaa tässä maailmassa ja jos sitä tarjontaa sattuu olemaan jostakin nuoresta ja simpsakasta vanhemman naisen sijaan, niin sehän on hyvä juttu; kaikessa ja kaikkien ei tarvitse ajatella myöskään lastentekoa ja huomista. On outoa että monia naisia kiinnostaa toisten asiat niin paljon että jopa siinä jatkuvassa seksin ja ihailun ilotulituksessa eläessä toisten ihmisten ikäerot kiinnostavat noin paljon naisen ollessa nuorempi.

Mitä horiset?? Varhaiasteini-ikä on lapsilla siinä kymmenen-kahdentoista ikävuoden tienoilla, eikä todellakaan ole "luonnollista", että siinä vaiheessa tytöt alkaisivat katsella aikuisia miehiä - ja vielä vähemmän, että aikuiset miehet haluaisivat esiintyä näiden lasten silmissä jotenkin kiinnostavina potentiaalisina kumppaneina! Jos sinä tunnet "seksuaalista jännitettä" tuon ikäisiin, niin se ei tarkoita sitä, että muutkin miehet niin tekisivät, vaan että sinulla on aika vahvoja pedofiilisiä taipumuksia. Hanki apua, oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi