Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nautin ihmisten kiusaamisesta - Onko normaalia?

Vierailija
11.06.2016 |

Kysymys otsikossa. En pidä itseäni pahana ihmisenä. Luulen, että ne jotka eivät asiaa myönnä, ovat vain epärehellisiä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriö. Määrittele kiusaaminen? Olet väärässä, ns. normaali ihminen ei nauti kiusaamisesta.

Kyllä nauttii, jos omasta mielestä kohde ansaitsee sen. Tähän perustuu mm. vahingonilo. me nautimme toisten kärsimyksestä paljon enemmän kuin tavallisesti uskallamme itsellemme myöntää.  -10

Vierailija
22/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys otsikossa. En pidä itseäni pahana ihmisenä. Luulen, että ne jotka eivät asiaa mwyönnä, ovat vain epärehellisiä.

Ei ole normaalia. Kuulostaa psykopaatin tai narsistin ajatuksilta.

Itse olen aikoinaan joutunut olosuhteiden pakosta olemaan erään psykopaatti-murhaajan kanssa tekemisissä kouluaikoina. En tiedä tuottaako ne sanomiset loppuenlopuksi psykopaatille kunnon mielihyvää vai onko se ennemminkin ne konkreettiset teot. Eli näkee kun joku toinen kärsii oikein kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiusaamisella tarkoitetaan kärsimyksen aiheuttamista muille, niin sen mahdollistaa empatiakyvyn puute, mikä kyllä lasketaan jonkinlaiseksi häiriöksi luonteessa.

Ei psykopaateiltakaan puutu uusimman tiedon perusteella empatiakykyä, he vain kykenevät käyttämään sitä valikoivasti. Empatiakyvyssä on myös ihan normaalia vaihtelua: jotkut eivät kykene aiheuttamaan toiselle edes lieviä pettymyksen tunteita, ja toisille muiden kärsimys on melkolailla yhdentekevä asia. -10

Toki Gaussin käyrän helmoista löytyy vaikka mitä. Mutta silloin  "normaalista" puhuminen on aika turhaa jo lähtökohtaisesti.

Vierailija
24/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sit näköjään ole oppinut omien vanhempiesi / sisarustesi / oman elämänkokemuksesi virheistä mitään?!

Täytyy olla todella kieroutunut lapsuus jos tuollaisesta saat nautinnon tai sitten olet luonnostaan idiootti.

Vierailija
25/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin vain typerysten kiusaamisesta. Jos reilut ja skarpit ihmiset saavat osakseen huonoa kohtelua, pahastun heidän puolestaan. Itse kuulun myös tähän porukkaan. En selvästikään oikein usko ihmisten oelvan keskenään samanarvoisia. :)

Jos olisit oikeasti reilu ja skarppi ihminen, et nauttisi heikompiesi eli niiden "typerysten" kiusaamisesta" :( Älykkäällä henkilöllä ei ole mitään tarvetta polkea muita. Päättelen siis, että olet todellisuudessa niitä tylsempiä kyniä penaalissa.

Vierailija
26/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriö. Määrittele kiusaaminen? Olet väärässä, ns. normaali ihminen ei nauti kiusaamisesta.

Kyllä nauttii, jos omasta mielestä kohde ansaitsee sen. Tähän perustuu mm. vahingonilo. me nautimme toisten kärsimyksestä paljon enemmän kuin tavallisesti uskallamme itsellemme myöntää.  -10

Siis sinä nautit. Terve ihminen, jolla on kaikki hyvin ei nauti toisten kiusaamisesta.

Vierailija
27/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen elämä sulla on ap noin muuten? Onko suhdetta, lapsia, ystäviä? Millainen sinun työ on, onko se mielekästä? En usko, että elämäänsä onnellinen ihminen nauttii toisten kiusaamisesta, vaan jotain täytyy olla omassa elossa pielessä.

Vierailija
28/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa murhaajat pitävät itseään hyvinä ihmisinä. Minua ei hämmästytä se että pahoja ihmisiä on, vaan se että he itse eivät halua myöntää olevansa pahoja vaan etsivät selityksiä ja oikeutusta teoilleen. Koomista tässä on se, että aloittaja kehuu rehellisyydellään vaikka valehtelee jopa itselleen.

Vierailija
29/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä nautit. Terve ihminen, jolla on kaikki hyvin ei nauti toisten kiusaamisesta.

Miksi vahingonilo on sitten suosituin ja puhtain komiikan laji? -10

Vierailija
30/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin vain typerysten kiusaamisesta. Jos reilut ja skarpit ihmiset saavat osakseen huonoa kohtelua, pahastun heidän puolestaan. Itse kuulun myös tähän porukkaan. En selvästikään oikein usko ihmisten oelvan keskenään samanarvoisia. :)

Jos olisit oikeasti reilu ja skarppi ihminen, et nauttisi heikompiesi eli niiden "typerysten" kiusaamisesta" :( Älykkäällä henkilöllä ei ole mitään tarvetta polkea muita. Päättelen siis, että olet todellisuudessa niitä tylsempiä kyniä penaalissa.

Kyse ei ole muiden polkemisesta vaan typerällä ja haitallisella tavalla käyttäytyvien ihmisten sosiaalisesta kontrollista. -10

Vierailija
31/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiusaamisella tarkoitetaan kärsimyksen aiheuttamista muille, niin sen mahdollistaa empatiakyvyn puute, mikä kyllä lasketaan jonkinlaiseksi häiriöksi luonteessa.

Ei psykopaateiltakaan puutu uusimman tiedon perusteella empatiakykyä, he vain kykenevät käyttämään sitä valikoivasti. Empatiakyvyssä on myös ihan normaalia vaihtelua: jotkut eivät kykene aiheuttamaan toiselle edes lieviä pettymyksen tunteita, ja toisille muiden kärsimys on melkolailla yhdentekevä asia. -10

Toki Gaussin käyrän helmoista löytyy vaikka mitä. Mutta silloin  "normaalista" puhuminen on aika turhaa jo lähtökohtaisesti.

Se, että jollakulla ei ole kovinkaan voimakas tarve osoittaa empatiaa, ei tee tästä ihmisestä psykopaattia. Toivottavasti et väitä muuta. -10

Vierailija
32/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kaikki ne kerrat, jotka olen korottanut ääntäni. Niin harvoin teen sitä kodin ulkopuolella. Aihetta olisi tehdä sitä useammin, mutta kun minut on kasvatettu hyvin, en tee sitä.

Vierailija
33/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaajatkin saattaa luulla, että kaikkihan sitä tekee. Ap on jollain tavalla sairas tai persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
34/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että jollakulla ei ole kovinkaan voimakas tarve osoittaa empatiaa, ei tee tästä ihmisestä psykopaattia. Toivottavasti et väitä muuta. -10

Ei tässä mitään tarvitse väittää.

Jos et tunne kipua, satutat helposti itseäsi.

jos et tunne empatiaa, satutat helposti muita ihmisiä.

Vierailija
35/35 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni normaalina, vaikka nautin tietyn tyyppisestä kiusaamisesta. Esim. kun terveydenhuollossa kysytään syntymäaikaa. Vastaan, että 27. maaliskuuta 1984, esimerkiksi. Täti siihen sitten, että "Entäs se loppuosa?" Johon minä, että "Mikä loppuosa? Se oli joskus puoli kolmen aikaan aamuyöstä, mutten muista tarkkaa aikaa."

Tuolleen minä kaiken aikaa näsäviisastelen, kun ihmiset puhuu mitä sattuu. Myös kun jossain kaupassa tarjotaan jotain kanta-asiakkuutta, joka on ladattavissa jollain persesovelluksella puhelimeen. Kaivan esiin 13 vuotta vanhan nokialaiseni, ja pyydän apua, että miten se tähän nyt sitten ladataan.

Kuitteja on kanssa kiva jäädä odottamaan, kun ei niitä nykyään meinaa millään kassalta saada. En puhu mitään, odottelen vaan siinä kassalla että josko se kohta tajuaisi sen kuitin riipaista.