Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi osti lapselle cd-levyn :D

Vierailija
11.06.2016 |

Lapsi tietenkin ihmeissään, että mikä tämä on.. no lastenmusiikkia :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole cd-soitinta?

Vierailija
2/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on se ":D", avaa nyt vähän.

Vierailija
4/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ostanut mieluummin LP:n, tekevät uutta tulemista.

M22

Vierailija
5/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja?

Vierailija
6/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole kunnon tietsikkaa, jossa voi soittaa CD-levyjä?

Vierailija
7/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on ihan hirveää, jos lapset eivät kuuntele enää lastenmusiikkia kotona. Olen musiikkileikkikoulunopettaja ja usein lapset kysyvät tunnilla, että mistä tällaista musiikkia saa kuunnella. Musiikkileikkikoululaiset saavat kuunnella sentään hyvää lastenmusiikkia muskarissa, mutta entä ne lapset, jotka eivät muskareissa käy?

Vierailija
8/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä c-kasetteja

Vierailija
9/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään musiikki kuunnellaan koneelta tai vaikka USB-tikulta. CDt ovat turhia, se on se pointti.

Meillä on pöytäkone, jossa ei ole CD-asemaa vaikka se on yli tonnin pelikone. Ei sitä vaan tarvitse. Olen 23v ja teininä kaikki musiikkini oli tiedostomuodossa ja koneelta kuuntelin vaikka oli minulla myös se CD-soitin.

Vierailija
10/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään musiikki kuunnellaan koneelta tai vaikka USB-tikulta. CDt ovat turhia, se on se pointti.

Meillä on pöytäkone, jossa ei ole CD-asemaa vaikka se on yli tonnin pelikone. Ei sitä vaan tarvitse. Olen 23v ja teininä kaikki musiikkini oli tiedostomuodossa ja koneelta kuuntelin vaikka oli minulla myös se CD-soitin.

Aika moni kuuntelee CD-levyjä edelleen, ei ne ole mitään antiikkia. Olet nolo.

Vierailija
11/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autossa on vähän paha kuunnella sitä tietsikkaa. Sun onnekses cd-soittimet on halpoja.

Vierailija
12/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole cd-soitinta, eikä lapsi käy muskarissa, mutta musiikkia kuunnellaan ja lauletaan yhdessä. Itse tykkään kovasti laulaa, olin muskarissa ja kuorossa sitten vähän vanhempana. Lapsi tykkää kuunnella ja vasta opettelee laulamaan mukana:)

Vierailija
13/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Totuushan nimittäin on, että suurin osa lastenmusiikista on ihan hirveää, ylipirteää naiivia teletappimeininkiä. Omat lapseni eivät ole erikseen lastenmusiikkia kuunnelleet, muuten kyllä monipuolisesti kaikkea muuta musiikkia, enkä usko että heiltä olisi joku tärkeä kehitysvaihe jäänyt väliin.

Molemmat soittavat pianoa, laulavat ja tanssivat myös mielellään.

Vierailija
14/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi?

Totuushan nimittäin on, että suurin osa lastenmusiikista on ihan hirveää, ylipirteää naiivia teletappimeininkiä. Omat lapseni eivät ole erikseen lastenmusiikkia kuunnelleet, muuten kyllä monipuolisesti kaikkea muuta musiikkia, enkä usko että heiltä olisi joku tärkeä kehitysvaihe jäänyt väliin.

Lastenmusiikkiko ei sitten saisi olla naiivia? Se on lapsille tehty, ääliö. Lapset puetaan nykyään pikkuaikuisiksi, lapsuus loppuu jossain ekaluokan kieppeillä ja nyt sitten lastenlaulutkin on jo lapsille liian lapsellisia. Ok. Onko sitten joku ihme kun niitä 10v. pissiksiä alkaa notkua asemilla.

Meillä ainakin lapset kuuntelevat lastenlauluja mielellään, iät 5v., 4v. ja 1v. Ei ole todellakaan liian lapsellista, eivät edes osaa vaatia muuta kun ei ole niitä muita erikseen esitelty. En kaipaa heille mitään Robinin ja Tuiskun voihkimista repertuaariin vielä.

Vierailija
15/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi?

Lastenmusiikkiko ei sitten saisi olla naiivia? Se on lapsille tehty, ääliö. Lapset puetaan nykyään pikkuaikuisiksi, lapsuus loppuu jossain ekaluokan kieppeillä ja nyt sitten lastenlaulutkin on jo lapsille liian lapsellisia. Ok. Onko sitten joku ihme kun niitä 10v. pissiksiä alkaa notkua asemilla.

Meillä ainakin lapset kuuntelevat lastenlauluja mielellään, iät 5v., 4v. ja 1v. Ei ole todellakaan liian lapsellista, eivät edes osaa vaatia muuta kun ei ole niitä muita erikseen esitelty. En kaipaa heille mitään Robinin ja Tuiskun voihkimista repertuaariin vielä.

Ystäväni oli raskaana ja olin shoppailemassa hänen kanssaan. Todella monet ihan perussievät vaatteet vauvoille jäi kauppaan, sillä olivat liian lapsellisia hänen vielä syntymättömälle vauvalleen. Mitähän on ajatellut minun lapseni vaatteista...

Vierailija
16/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet, osaako nelivuotias kuunnella musiikkia koneelta? Cd-levyn osaa jo ihan näppärästi laittaa itse soimaan.

Vierailija
17/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi?

Ystäväni oli raskaana ja olin shoppailemassa hänen kanssaan. Todella monet ihan perussievät vaatteet vauvoille jäi kauppaan, sillä olivat liian lapsellisia hänen vielä syntymättömälle vauvalleen. Mitähän on ajatellut minun lapseni vaatteista...

Minusta taas monien merkkien lastenvaatteet ovat enemmänkin teineille, kun niissä on ihme tekstejä eri kielillä yms :D mutta kyllä ihan kivoja lastenvaatteitakin löytyy ja hyvin neutraaleja ja yksivärisiäkin.

Vierailija
18/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ostanut sacd-levyä? Se olisi vielä parempi.

Toki on olemassa myös huippuluokan cd-soittimia.

Jos haluaa huippuluokan äänentoistoa, niin cd on ihan hyvä vaihtoehto.

Tietysti täysin pakkaamaton digitiedostokin menettelee jos on sellainen audiosysteemi että pystyy noita fiksusti toistamaan.

Vierailija
19/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi?

No voihan ääliö.

Onko se nyt joku lisäarvo musiikkiin, kun kiva täti lässyttää "taataatiptap, aurinko paistaa, heinä heiluu, hippelihei"?

Robinista ja Tuiskusta en muistaakseni maininnut mitään, vaan kirjoitin että meillä kuunnellaan ihan kaikenlaista musiikkia. Laidasta laitaan. Autossa tänään esim. soi tällainen esiintyjälista: (mp3 muistitikulla, jos se ketään kiinnostaa, että edes vähän liipataan ap:n aihetta) Fauré, Erin, Elvis, Chaka Khan, Rainbow... ja takapenkki lauloi mukana :)

Mutta on varmaan lapsiparoilla jäänyt jotain tärkeää kokematta. Täytyypä kokeilla jotain oikein lapsekasta huomenna. Varmaan nauttivat ihan uudella tavalla.

Vierailija
20/20 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan CD-levyt noloa krääsää nurkissa.

Ei maailma pelastu!

N44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä