Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsesi on mielestäsi parempi kuin muut ikätoverinsa??

Vierailija
11.06.2016 |

Rehellisesti, yleensä ihmiset pitävät lapsiaan muita lapsia parempina. Miten lapsesi on mielestäsi parempi ?
Aloitan:
Lapseni ovat kohteliaita ja osaavat käyttäytyä ihmisten ilmoilla toisin kuin hyvin suuri osa muista lapsista.
Äiti/ope

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, monellakin tavalla. Ensinnäkin lapseni on luokan ehdottomasti komein poika. Lisäksi hän on pitkä, roteva ja urheilullinen. Hänen on helppo oppia erilaisia urheilulajeja. Lisäksi hän on hyvin älykäs, matematiikka sujuu hyvin ja muutkin aineet hyvin. Hän on kiinnostunut luonnontieteistä ja osaa niistä jo paljon, vaikka on vasta ekalla luokalla (tai nyt tokalla). Hän on huumorintajuinen, sosiaalinen ja energinen. Ja huomioonottavainen ja kiltti. Hän on minusta kaikkein paras poika, mitä maa päällään kantaa. Olen ihan vilpittömästi tätä mieltä, vaikka tajuankin, että katson häntä äitilasien läpi :)

Vierailija
22/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, monellakin tavalla. Ensinnäkin lapseni on luokan ehdottomasti komein poika. Lisäksi hän on pitkä, roteva ja urheilullinen. Hänen on helppo oppia erilaisia urheilulajeja. Lisäksi hän on hyvin älykäs, matematiikka sujuu hyvin ja muutkin aineet hyvin. Hän on kiinnostunut luonnontieteistä ja osaa niistä jo paljon, vaikka on vasta ekalla luokalla (tai nyt tokalla). Hän on huumorintajuinen, sosiaalinen ja energinen. Ja huomioonottavainen ja kiltti. Hän on minusta kaikkein paras poika, mitä maa päällään kantaa. Olen ihan vilpittömästi tätä mieltä, vaikka tajuankin, että katson häntä äitilasien läpi :)

Tää olis ollut hyvä, jos lapsesi olisi ollut vaikka ysillä. Ekaluokkalaisesta ei voi vielä hirveästi antaa komeus- tai älykkyyskehuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on fiksu. Käyttäytyy hyvin, 8 lk keskiarvo 9.2, kaunis, missimitoissa, huumorintajuinen, ahkera, nöyrä, lämminsydäminen, älykäs, urheilullinen, tulevaisuuteen uskova ja omaa moraaliaan toteuttava, omilla aivoilla ajatteleva nuori.

Vierailija
24/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikapa (6v) osaa pitää kaukosäätimiä molempien polvien päällä pitämättä niistä kiinni. t. Hyvin ylpeä äiti :)

Vierailija
25/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni (2 v 7 kk ja 1 v 1 kk) osaavat neljää kieltä. Harva osaa yhtä montaa kieltä, suurin osa tuossa iässä vain yhtä.

Wau! Miten ovat oppineet? Eli vanhemmilla eri äidinkielet ja asutte maassa, jossa vielä kaksi erilaista virallista kieltä ( tyyliin Belgia tai Sveitsi?). Tuossa on kyllä lapsille pääomaa loppuiäksi.

Vanhemmilla eri äidinkielet, puhuvat keskenään taas kolmatta kieltä, ja asuvat ulkomailla, jossa puhutaan eri kieltä. :) 

Vierailija
26/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on mun lapsi. En vertaa sitä muihin. Mun lihaa ja mun verta, mutta ilman kaikkea tätä paskaa mitä kannan mukanani. Toistaiseksi se on helposti parempi ihminen kuin minä. Se on antanut mulle kyvyn tuntea myötätuntoa muidenkin lapsia kohtaan sen sijaan, että olisin alkanut katselemaan niitä jotenkin alaspäin.   

Vierailija
27/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v lapsi. Osaa käyttäytyä. Esimerkiksi kylässä kysyy emännältä/isännältä että saako ottaa keksin jos niitä on kahvipöytään laitettu, kiittää, vie astiansa pois. Laittaa tavarat paikoilleen.

On myös oppinut kietomaan keski-ikäiset naiset pikkusormensä ympärille kehumalla vaikka heidän ruokiaan tai ulkonäköään =)

Vierailija
28/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi sykkiin eikä saanut edes sisarusbonusta. Moni ei päässyt hähä :D

Vierailija
29/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai todistukseensa vain kymppejä. Hän on myös sosiaalisesti lahjakas ja ehkäissyt käytöksellään koulukiusaamista. Hän on hyvin onnellinen ja älykäs lapsi ja se näkyy.

Vierailija
30/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän syksyllä kolme täyttävä puhuu kahta kieltä, vaikka kotona puhutaan vain suomea. On oppinut englannin youtubesta ja netflixistä. Tunnistaa myös kaikki numerot ja kirjaimet molemmilla kielillä. Lisäksi on liikunnallisesti lahjakkaan oloinen. Oppi toukokuussa ajamaan ilman apupyöriä pyörällä, osaa skeitata ja kiipeilee käytännössä minne tahansa. Ei ole vielä löytynyt kiipeilytelinettä, josta hän ei selviäisi.

Vierailija
31/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieree pahimman hajuisia pieruja. 3-v tyttö.

Vierailija
32/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi on omalla tavallaan arvokas ja kasvaa vanhempiaan "matkimalla". Kun siihen lisätään perityt geenit, muodostuu ainutkertainen yksilö. Ei ole oikein asettaa lapsia paremmuusjärjestykseen, yksilö kokonaisuutena sisältää ominaisuuksia, joita ei välttämättä edes näe. Esim. äitinsä ylistämä hyvinkäyttäytyvä, rauhallinen poika voi yhtenä päivänä tehdä huumepäissään murhan. Et ole oikeasti ope, opettaja ei arvostele lapsia tuolla tavoin.

Vierailija
33/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi lasta, jotka ovat kaikki erilaisia ja jokaisella on omat vahvuutensa. Toki myös heikkoutensa mutta niitähän ei tässä kysytty. Vanhin on todella fiksu ja pärjää ällistyttävän hyvin koulussa. Toisiksi vanhin on taas lahjakas urheilussa. Kolmas on erittäin kekseliäs ja huumorintajuinen ja hyvä puhumaan. Neljäs käyttäytyy ikäisekseen (3v.) todella hyvin, on kohtelias ja kiltti. Viides on vasta 1v ja omaa melko voimakkastahtoisen luonteen, mutta on todella hyvin kehittynyt motorisilta taidoiltaan, liikkuu, juoksee ja hyppii ikäisekseen todella hyvin.

Näyttääkin hyvältä listalta. Pitäisi kyllä enemmänkin muistaa ja huomioida näitä lasten hyviä puolia. Arjen kiireiden keskellä tuntuu vaan että vähän liikaa lapsille vaan mäkättää niistä huonoista puolista.

Vierailija
34/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän syksyllä kolme täyttävä puhuu kahta kieltä, vaikka kotona puhutaan vain suomea. On oppinut englannin youtubesta ja netflixistä. Tunnistaa myös kaikki numerot ja kirjaimet molemmilla kielillä. Lisäksi on liikunnallisesti lahjakkaan oloinen. Oppi toukokuussa ajamaan ilman apupyöriä pyörällä, osaa skeitata ja kiipeilee käytännössä minne tahansa. Ei ole vielä löytynyt kiipeilytelinettä, josta hän ei selviäisi.

Kuinka paljon tää lapsi käyttää nettiä? :o

Vierailija
35/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotias puhuu sujuvasti kolmea kieltä ja osaa muutaman oopperan ulkoa sanasta sanaan. Lisäksi osaa kärrynpyörän ja taaksepäin voltin puomilla. Osaa ratsastaa kohtuullisen hyvin. Uinnissa on taitava, kroolaa 25metriä alle 20 sekunnissa. Matemaattisesti melko taitava, harjoitellaan juuri jakolaskuja.

Vierailija
36/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi juma, äiti sanoo eka/tokaluokkalaisesta, että luokan komein poika! Luulin ensin,  että kyse on vähintään teini-ikäisestä. Ulkonäkö on näköjään sinulle ensisijaisen tärkeää, olet varmaan ilmoittanut tämän pienen koululaisen jo johonkin mister-kilpailuun?

Vierailija
37/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär on fiksu. Käyttäytyy hyvin, 8 lk keskiarvo 9.2, kaunis, missimitoissa, huumorintajuinen, ahkera, nöyrä, lämminsydäminen, älykäs, urheilullinen, tulevaisuuteen uskova ja omaa moraaliaan toteuttava, omilla aivoilla ajatteleva nuori.

Huomatkaa tuossa tuo, että tytär on kaunis ja missimitoissa! Sehän se on tärkeää, varsinkin äidille. Kertoo kyllä jotain myös äidin ominaisuuksista, varsinkin älykkyydestä.

Vierailija
38/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni (2 v 7 kk ja 1 v 1 kk) osaavat neljää kieltä. Harva osaa yhtä montaa kieltä, suurin osa tuossa iässä vain yhtä.

Minun lapseni puhuu puolen vuoden vanhana viittä kieltä. Varmaan kymmenvuotiaana kymmentä.

Ja varmaan sitten ajatteleekin niillä kaikilla kielillä. Kait?

Tai mitä se ajattelu nyt onkaan?

Vierailija
39/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on hauska ja sosiaalinen. Näkee, että sillä tulee olemaan paljon kavereita, hauskuttaa muita, kutittelee yms. Ikää 2,5-vuotta.

Vierailija
40/67 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni puhuu puolen vuoden vanhana viittä kieltä. Varmaan kymmenvuotiaana kymmentä.

Ja varmaan sitten ajatteleekin niillä kaikilla kielillä. Kait?

Tai mitä se ajattelu nyt onkaan?

Mun lapsi osaa HYVIN YHTÄ KIELTÄ. Hän osaa ilmaista itseään ja ajatella sillä omalla kielellään. Siinä hän on hyvä. Arvostan sen paljon korkeammalle kuin usean kielen...ja kenties ne sivuvaikutusten haitat. Pääasia, että on edes yksi AJATTELUN kieli.