Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsesi on mielestäsi parempi kuin muut ikätoverinsa??

Vierailija
11.06.2016 |

Rehellisesti, yleensä ihmiset pitävät lapsiaan muita lapsia parempina. Miten lapsesi on mielestäsi parempi ?
Aloitan:
Lapseni ovat kohteliaita ja osaavat käyttäytyä ihmisten ilmoilla toisin kuin hyvin suuri osa muista lapsista.
Äiti/ope

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ja muiden kakarat!

Vierailija
2/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapseni ovat kohteliaita ja osaavat käyttäytyä.

29- ja 25-vuotiaat lapseni ovat myös myötätuntoisia, vastuullisia, huolehtivat itsestään ja myös toisista, tunkeilematta kuitenkaan liikaa toisten asioihin. He ovat älykkäitä ja pohdiskelevat asioita monelta kantilta. He luottavat maailmaan ja sen kehitykseen ja pitävät kuitenkin silmänsä auki. He osaavat rakastaa. He ovat luovia ja kekseliäitä. He osaavat myös pitää hauskaa. He osaavat pyytää apua tarvitessaan. He osaavat tarjota apua avun tarvetta havaitessaan.

Monet nuoret aikuiset ovat fiksuja, mutta suoraan sanoen olen omistani ihan äimistynyt. Miten niistä tulikin niin fiksuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ja muiden kakarat!

Näinhän se menee, turha väittää muuta.

Meidän lapsi on monilahjakkuus, toisin kuin hyvin suuri osa ikätovereistaan.

Vierailija
4/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29- ja 25-vuotiaat lapseni ovat myös myötätuntoisia, vastuullisia, huolehtivat itsestään ja myös toisista, tunkeilematta kuitenkaan liikaa toisten asioihin. He ovat älykkäitä ja pohdiskelevat asioita monelta kantilta. He luottavat maailmaan ja sen kehitykseen ja pitävät kuitenkin silmänsä auki. He osaavat rakastaa. He ovat luovia ja kekseliäitä. He osaavat myös pitää hauskaa. He osaavat pyytää apua tarvitessaan. He osaavat tarjota apua avun tarvetta havaitessaan.

Monet nuoret aikuiset ovat fiksuja, mutta suoraan sanoen olen omistani ihan äimistynyt. Miten niistä tulikin niin fiksuja?

No eihän nuo ole lapsia vaan keski-ikäisiä!

Haloo.

Vierailija
5/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikutuin. Miten musta tuntuu että olet ihminen jonka lasten on helppo kasvaa hyviksi ihmisiksi. Onnea onnistuneesta kasvatustyöstä!

Voisit adoptoida minutkin. Tosin ehkä olen liian vanha lapseksesi kun olen jo melkein neljäkymppinen.

Vierailija
6/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut, rauhalliset teinit, jotka tekee kotitöitäkin. Hyvännäköisiäkin ovat.

Ihana, kiltti tuleva eskarilainen. Ylpeys vaan vahvistui eilen, kun hälle tuli ikätoveri yökylään. Me ollaan ainakin onnistuttu.

Vierailija
7/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole parempi, mutta hämmästyttää kehityksellään.

On 1 v ja 8 kk vanha. Puhuu 4-5 sanan lauseita, laskee kymmeneen, käy potalla.. Hänen kanssaan voi oikeasti jo keskustella. On kohtelias, sanoo päivää, kiitos, ole hyvä, hei.

Osaa kertoa, kun on vessa hätä ja jos sattuu johonkin. Osaa ulkoa 10 laulua oikeilla sanoilla ja sävelellä jne.

Syö ruokailuvälineillä ja juo lasista. Kiipeilee kiipeilytelineisiin, tanssii hyvin.

Muut tuon ikäiset tuntuu ihan vauvoilta.

Mutta en usko, että näillä asioilla on väliä myöhemmin. Ja ei hän ole tosiaan parempi ihmisenä kuin kukaan muukaan. Olemme kaikki yhtä arvokkaita.

Vierailija
8/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut täysin kuiva jo 2.5 vuotiaasta asti :D puhuu myös paremmin kuin monet ikätoverinsa. (nyt kohta 4v) saako leveillä? ai ei... :(

Vierailija
9/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että paremmuus on enemmän sattumaa, kuin kasvatustyön tulosta.

Vierailija
10/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä verrata?

Vierailija
11/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 98% avmammoista pitää lapsiaan keskivertoa älykkäämpinä

Vierailija
12/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on mielestäni muita parempi, koska hän on minun. Hän on muita söpömpi.

Vierailija
13/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni on empaattinen ja on aina heikompien puolella. Omaa myös oman makunsa, eikä matki liikaa muita, välttelee sitä oikein. Siitä olen ylpeä hänessä. Muuten ihan keskivertoteini.

Vierailija
14/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, eivät kai mitenkään. Ihan perustallaajia ovat kumpikin.

Vierailija
15/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni (2 v 7 kk ja 1 v 1 kk) osaavat neljää kieltä. Harva osaa yhtä montaa kieltä, suurin osa tuossa iässä vain yhtä.

Vierailija
16/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapseni puhuu ikäisekseen paljon ja monipuolisesti. On (myös) 1v 8 kk ja puhuu monisanaisia lauseita ja osaa käyttää kieltä moniin eri käyttötarkoituksiin (pyytämisen, kysymiseen kertomiseen jne.). Ymmärrän kyllä, että tämä ei ole mitenkään hirveästi minun ansiotani, vaan ensisijaisesti geneettistä. Olen silti toki ylpeä lapsestani ja iloinen siitä, että kommunikaatio sujuu välillämme jo näin mukavasti.

Vierailija
17/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kiroile kuten muut ikäisensä. Osaavat käyttäytyä, eivät häsellä ruokapöydässä tai että aina olisivat ruinaamassa tablettia käteen pelattavaksi. Kohteliaita myös vieraille sekä sukulaisille.

Vierailija
18/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempi on tavallista empaattisempi ja parempi havaitsemaan vivahteita. Hän huomaa, jos joku pahottaa mielensä yms. Ikää 10. Sellainen hiljainen tarkkailija, hyvätahtoinen.

Nuorempi taas on matemaattisilta kyvyiltään täysin pro. Laskee 5-vuotiaana kepeästi kakkosluokan laskuja. Samoin hahmottaa tilaa hienosti. Muistaa ajoreitit kerrasta ties mihin, muisti jo 2-vuotiaana kerran käytyään kaupassa, mistä löytyy joku tavara jne. Hänellä on sitten myös heikkoutensa, kielelliset valmiudet. :(

Vierailija
19/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni (2 v 7 kk ja 1 v 1 kk) osaavat neljää kieltä. Harva osaa yhtä montaa kieltä, suurin osa tuossa iässä vain yhtä.

Wau! Miten ovat oppineet? Eli vanhemmilla eri äidinkielet ja asutte maassa, jossa vielä kaksi erilaista virallista kieltä ( tyyliin Belgia tai Sveitsi?). Tuossa on kyllä lapsille pääomaa loppuiäksi.

Vierailija
20/67 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 1kk osaa neljää kieltä, just joo:D