Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ateistien ontuvat selitykset

Vierailija
10.06.2016 |

Ok, olisin voinut hyväksyä ateistien selityksen että Jumala loi täysin tyhjästä elämää sisältävän maailman, jolla ei ole lopulta mitään tarkoitusta. Mutta eikö se ole vähän liian suuri sattuma, että me lisäännymme? Miksi ne alkuoliot alkoivat lisääntymään? Mikseivät ne vain voineet tyytyä roolinsa passivisina ja yksinäisinä olioina? Ei tietenkään. "Hei, nyt jätkät aletaankin lisääntymään - tai ainakin minä alan jos täällä ei ole muita!".

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keksi ateistit näköjään mitään vastaväitteitä. Miljoonia "sattumia" peräjälkeen ja se pitäisi hyväksyä koska olemme "rationaalisia"

Niin ja vielä yksi solu on käynyt kuussa ja muut hädintuskin osaavat kommunikoida.

Vierailija
22/34 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskoisin tarkoitushakuisesti kirjoitettuun ja koostettuun tarinakokoelmaan, joka on kirjoitettu aikana, jolloin salamakin oli yliluonnollinen ilmiö eli jumalan vihaa? Ei pysty, järki pistää vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope Salminen pelastaa, ei mulla muuta.

Vierailija
24/34 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskoisin tarkoitushakuisesti kirjoitettuun ja koostettuun tarinakokoelmaan, joka on kirjoitettu aikana, jolloin salamakin oli yliluonnollinen ilmiö eli jumalan vihaa? Ei pysty, järki pistää vastaan.

Niin miksi uskoa kirjoituksia, jotka kertoo tulevaisuuden 2000 vuotta eteenpäin. Siinäpä kysymys.

Vierailija
25/34 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vit mä just luin?:D Lääkkeet.

Vierailija
26/34 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se ole vähän liian suuri sattuma, että me lisäännymme? Miksi ne alkuoliot alkoivat lisääntymään? Mikseivät ne vain voineet tyytyä roolinsa passivisina ja yksinäisinä olioina? Ei tietenkään. "Hei, nyt jätkät aletaankin lisääntymään - tai ainakin minä alan jos täällä ei ole muita!".

Sattuma? Eihän se ole mikään sattuma, että me lisäännymme.

Alkuoliot eivät alkaneet lisääntymään, vaan ne olivat aina lisääntyneet. Yksinkertaisimmillaan elämä on alkanut siitä, että on RNA-jakso, joka kykenee monistamaan itseään (näitä on tehty labrassa). Mikä sille olisi lisääntymätön vaihtoehto? RNA-jakso, joka ei lisäänny? Niitä vasta riittääkin, mutta eivät ne erityisen kiinnostavia ole. Otetaan vaikka joku RNA-molekyyli, joka kiinnittelee aminohappoja toisiinsa, niin eihän se elämää ole, vaan ihan normaaleja kemiallisia reaktioita. Sellaisia RNA-molekyylejä on maailma täynnä. Ainoastaan itsekopioituvasta molekyylistä voi edes lähteä alkaa kehittymään minkäänmoista elämää, koska evoluutio vaatii toimiakseen perimäaineksen lisääntymistä ja muuttumista.

Kyse ei siis ole mistään sattumasta, vaan pakosta.

Vierailija
27/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka selitykset alkaa ontumaan, mä en ota morkulaa. Tän kesän läträän, mä vedän häppää. Tallaan omaa polkua. Vaikka selitykset alkaa ontumaan, mä en ota morkulaa. Tän kesän läträän, mä vedän häppää. Tallaan omaa polkua.

Vierailija
28/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruvetko pelaamaan pulushakkia uskovaisten kanssa.

Vierailija
29/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti huutonauroa tämä aloitus! Siis ateisteilla ontuvat selitykset! Mitä ihmettä mä just luin! En oo kuullut yhtäkään hyvää perustelua sille, miksi Jumala on todellinen. Se, että jos jossain kirjassa niin lukee, ei siitä tee todellista. Annappa jooko yksikin asia, missä uskovaisella on parempi selitys kuin ateisistilla, niin päästään kunnolla väittelemään!

Vierailija
30/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato YouTubesta Atheist Experience ja näät paljon ontuvia selityksiä. Et tosin ateisteilta vaan uskovaisilta.

Vierailija
31/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain usko yliluonnolliseen. En ole mitään yliluonnollisia kokenut eikä kukaan ole pystynyt todistamaan mitään yliluonnollista. Ei minun ateismini ole sen kummempaa. Luovun siitä heti, jos havaitsen jotain yliluonnollista. Ei minulla olisi mitään sitä vastaan. Ihan jänskäähän se olisi. Toistaiseksi kehitys on kuitenkin kehittynyt koko ajan siihen suuntaan, että tiede on edistyessään pystynyt valaisemaan maailmankaikkeuden salaisuuksia enemmän kuin mikään uskonto.

Vierailija
32/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ateistien selitys siitä, miten maailma syntyi ja miksi oliot alkoivat lisääntymään on ontuva. Miksei ihmiset kestä myöntää, ettei me VIELÄ tiedetä kaikkea, vaan on pakko KEKSIÄ selityksiä asioille. Yksinkertaisesti, me emme tiedä kaikkea maailmankaikkeudesta, mutta ei se tarkoita sitä, Jumala olisi kaikkeen vastaus. Esim. jos maailma ei kerran voinut syntyä tyhjästä, koska ei mikään synny tyhjästä, niin mistä ihmeestä se Jumala sitten tuli.

Vierailija
33/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ok. Voi olla, että ateistit on väärässä. Joten siirrytäänkö seuraavaan aiheeseen, eli koitetaan keksiä kompromissi sille, mikä näistä uskonnoista sitten on se oikea totuus? Toivottavasti perustelusi omalle vakaumuksellesi ei onnu yhtä pahasti, kuin ateistien perustelut ateismille mielestäsi ontuvat.

Vierailija
34/34 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ok. Voi olla, että ateistit on väärässä. Joten siirrytäänkö seuraavaan aiheeseen, eli koitetaan keksiä kompromissi sille, mikä näistä uskonnoista sitten on se oikea totuus? Toivottavasti perustelusi omalle vakaumuksellesi ei onnu yhtä pahasti, kuin ateistien perustelut ateismille mielestäsi ontuvat.

No mutta sehän siinä juuri onkin, ettei uskovaisilla ole mitää perusteluita ja tämä takia ateistit eivät usko. Ei ateimsi ole aina mitään "ei jumalaa ole olemassa!!!", vaan yksinkertaisesti sitä, että perusteet jumalalle/jumaloille ovat niin ontuvia, ettei niihin yksinkertaisesti voi uskoa.