Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen työttömyys

Vierailija
10.06.2016 |

Miten koette ja suhtaudutte läheisen pidempään työttömyyteen? Työtä ei haeta aktiivisesti ja on ehkä jopa masennusta. Mikä on syy seuraus on vaikea sanoa.

Sitten surraan kun ei ola rahaa. Sitten saa kysymyksiä "mitäs sitä siskollesi kuuluu"? Tuntuu vähän nololta vastata, että hän on työttömänä ja sitten koen itseni huonoksi ihmiseksi kun en ns. arvosta läheistäni.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että vähän masentuu, kun on ihan "tabu" ja sisarukset ovat sitä ja tätä ja minähän itse tekisin asiat niin hienosti. Tosiasiassa et voi tietää miten potkun sinun sieluusi koskisivat. Mahdollisesti ei mitenkään ja ehkä saisit saman tien uuden työn. Mahdollisesti et ja masentuisit.

Vierailija
22/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten yytee-kierros lankesi aapeen kohdalle.

Tulos: Ulos.

Hyvin todennäköisest lankeaakin jossain vaiheessa työuraa. Minulla on jo suunnitelma, mitä teen sen jälkeen. Voisin opiskella lisää ja vaihtaa vaikka alaa, jos muu ei auta. Sen lisäksi etsisin vaikka väkisin jotain osa-aikatyötä jolla rahoittaisin sen. Olen ollut kesätöissä 15v asti ja vakityössä 6v. Ja ei, en todellakaan kehuskele asialla vaan tämä on mielestäni vain täysin normaalia.. Mutta ei sitten vissiin ole.

-ap, -87

Oletko siis 23-vuotiaasta ollut lääkärinä vai juristina vakituisessa työssä?

En ole kumpikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko nyt hyvä olo?

Ei, minulla on paha olo "siskoni" puolesta. Toisaalta mietin sitä, että miten paljon minun kannattaa surra häntä, jos hän ei ole itse valmis tekemään mitään.

Joo-o, heh heh. Kyllä sun ongelma on se, ettei sun sisko jaa sun tapaan porvarille persettä ja esitä muita parempaa. Saa olla koko ajan varuillaan, ettei joudu missään julkisella paikalla tekemiseen mustan lampaan kanssa. Juhlissakin saa hävetä silmät päästään.

Vierailija
24/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä yksi yläpeukuttanut osaa kommenteistani ja kun se en ole minä niin ehkä edes yksi täällä ajattelee samoin kuin minä.

Parempi väki on alkanut nokittamaan kallista leikkaamatonta kokkeliaan jo 1-2 tuntia sitten. Eihän silloin voi spämmätä kykypropagandaa netissä, ettei tule sanottua kokkelipäissään mitään noloa.

Vierailija
25/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ole ihmisen mitta. Varsinkaan toisen renkinä tehty työ. Työttömällä on mahdollisuus valita mihin päivänsä käyttää. Siinä suhteessa työtön on eräässä suhteessa etuoikeutetussa asemassa. Aina voi kysyä itseltään mihin aikansa käyttää - oli töissä tai ei.

Vierailija
26/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko nyt hyvä olo?

Ihan varmasti tuli. Nyt voi kulkea nokka pystyssä kun kävi av:lla haistelemassa roskaväen menoa.

Vierailija
27/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulta kysellään siskon kuulumisia, niiin sano, että ihan hyvää. Sinun ei ole mikään pakko alkaa selittää hänen työtilannettaan.

En kyllä yhtään ihmettele, että siskoa masentaa, kun hän huomaa, että läeiset häpeävät häntä työttömyyden vuoksi. Teidän perheessä rakkaus pitää näköjään ansaita.

Vierailija
28/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulta kysellään siskon kuulumisia, niiin sano, että ihan hyvää. Sinun ei ole mikään pakko alkaa selittää hänen työtilannettaan.

En kyllä yhtään ihmettele, että siskoa masentaa, kun hän huomaa, että läeiset häpeävät häntä työttömyyden vuoksi. Teidän perheessä rakkaus pitää näköjään ansaita.

Tämä. Juurikin tuo ansaintalogiikka tuossa häiritsee, se "itsensä lunastaminen" omiensa joukossa on vaan jotenkin...kylmää. Jotain, joka haisee perinteeltä.

Vierailija
29/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ihmettele, että siskoa masentaa, kun hän huomaa, että läeiset häpeävät häntä työttömyyden vuoksi. Teidän perheessä rakkaus pitää näköjään ansaita rahalla.

Unohdit vahingossa ehtorakenteen ehdon, nyt se on korjattu.

Vierailija
30/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap luulet? Viihtyykö siskosi av:lla muun roskaväen seassa?

Vierailija
31/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä vain on vähän tabu. Jos olet ns. hyvästä perheestä, olet pitkäaikaistyötön ja muut sisaruksesi ovat lääkäreitä ja juristeja.

-ap

Ehkä hän on huomannut juristi ja lääkäri sisaruksistaan että kusipäisyys kasvaa työvuosien saatossa. Eikä tämä työtön halua missään nimessä olla samanlainen nenänvartta pitkin muita alaspäin katselija niin kuin esim sinä olet. Hän yrittää löytää sen mikä oikeasti tekisi onnelliseksi mutta on masentunut kun ei ole sitä vielä keksinyt. Veikkaisin että vanhuksena hän tulee olemaan teitä muita onnellisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan