Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen työttömyys

Vierailija
10.06.2016 |

Miten koette ja suhtaudutte läheisen pidempään työttömyyteen? Työtä ei haeta aktiivisesti ja on ehkä jopa masennusta. Mikä on syy seuraus on vaikea sanoa.

Sitten surraan kun ei ola rahaa. Sitten saa kysymyksiä "mitäs sitä siskollesi kuuluu"? Tuntuu vähän nololta vastata, että hän on työttömänä ja sitten koen itseni huonoksi ihmiseksi kun en ns. arvosta läheistäni.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks sulle.

Vierailija
2/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tällaista tällä kertaa palstasosiopaatilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai tällaista tällä kertaa palstasosiopaatilta.

Oon ihan tosissani. Tai sitten olen vain niin työorientoituneesta perheestä ja suvusta että kysymys on arka.

Vierailija
4/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa kyselyihin että "kuoli arvokkaasti saappaat jalassa eli työpaikalle tehtyään juuri ennätysmäärän rahaa työnantajalleen. Hautasikin itse itsensä niin ei tullut ylimääräisiä kuluja."

Vierailija
5/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on Suomi pullollaan!! Mitä tuota häpeemään???

Vierailija
6/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa kyselyihin että "kuoli arvokkaasti saappaat jalassa eli työpaikalle tehtyään juuri ennätysmäärän rahaa työnantajalleen. Hautasikin itse itsensä niin ei tullut ylimääräisiä kuluja."

No joo. Välimuotoa ei sitten ole. Ei itseään työhön tarvitse hukuttaa. Minusta työ vain on tärkeää ja pitää ihmisen ruodussa. Jos ei ole edes mitään harrastuksia niin ei ihme että masentuu ja passivoituu ja työnhaku on entistä vaikeampaa. Kyseessä vielä nuori ihminen eli alle 25v. Minun on paha olla toisen puolestaa, kun hän ei tee elämälleen mitään ja ilmiselvästi ei ole onnellinen.

Vierailija
7/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on Suomi pullollaan!! Mitä tuota häpeemään???

No ei siinä työttömyydessä _itsessään_ mitään noloa ole, mutta siinä on ettei tee asian eteen mitään. Tai sitten olen vain outo kummajainen tänä päivänä.

Vierailija
8/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten yytee-kierros lankesi aapeen kohdalle.

Tulos: Ulos.

Vierailija
9/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä vain on vähän tabu. Jos olet ns. hyvästä perheestä, olet pitkäaikaistyötön ja muut sisaruksesi ovat lääkäreitä ja juristeja.

-ap

Vierailija
10/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarvittava tehty , työttömyys jatkuu...näin se menee...

Vierailija
11/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ap:n kaltaiset ihmiset eivät ole mitään muuta kuin pelkät työhousut.

Yksinkertainen ja vähän ällöttäväkin on sellainen ihminen joka puhuu jostain "ruodussa" olemisesta ja arvottaa ihmisen työntekemisen perusteella.

Sinuna häpeäisin omaa paskaa asennettasi enemminkin kuin jonkun toisen ihmisen työn puutetta.

Vierailija
12/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta pois ulkomaille töihin, ei täällä oo töitä enää kellekkään!!

Vierailija
13/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisest lankeaakin jossain vaiheessa työuraa. Minulla on jo suunnitelma, mitä teen sen jälkeen. Voisin opiskella lisää ja vaihtaa vaikka alaa, jos muu ei auta. Sen lisäksi etsisin vaikka väkisin jotain osa-aikatyötä jolla rahoittaisin sen. Olen ollut kesätöissä 15v asti ja vakityössä 6v. Ja ei, en todellakaan kehuskele asialla vaan tämä on mielestäni vain täysin normaalia.. Mutta ei sitten vissiin ole.

-ap, -87

Vierailija
14/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siskon vika ole jos ahne materialisti arvostaa vain rahaa.

Vierailija
15/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko nyt hyvä olo?

Vierailija
16/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te sitten sanoisitte kun kuulette vain toiselta "ei ole rahaa" "ei ole varaa mennä" "ei ole työtä" "elämä on p*skaa".

En mä ainakaan jaksa tuollaista kuunnella. Voi luoja tätä porukkaa täällä..

Vierailija
17/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä vain on vähän tabu. Jos olet ns. hyvästä perheestä, olet pitkäaikaistyötön ja muut sisaruksesi ovat lääkäreitä ja juristeja.

-ap

Kappas. Kukapa olisi uskonut, että sieltä paljastuikin hurskasteleva hienopersesnobi. Laita kuule vähän jakkupukua, äänestä kykypuoluetta ja katsele muita ihmisiä nokanvartta pitkin. Mistään ei tarvitse edes ymmärtää yhtään mitään kun isoilta korporaatioilta tulee yksityiskohtaiset ohjeet.

Vierailija
18/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko nyt hyvä olo?

Ei, minulla on paha olo "siskoni" puolesta. Toisaalta mietin sitä, että miten paljon minun kannattaa surra häntä, jos hän ei ole itse valmis tekemään mitään.

Vierailija
19/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä yksi yläpeukuttanut osaa kommenteistani ja kun se en ole minä niin ehkä edes yksi täällä ajattelee samoin kuin minä.

Vierailija
20/31 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisest lankeaakin jossain vaiheessa työuraa. Minulla on jo suunnitelma, mitä teen sen jälkeen. Voisin opiskella lisää ja vaihtaa vaikka alaa, jos muu ei auta. Sen lisäksi etsisin vaikka väkisin jotain osa-aikatyötä jolla rahoittaisin sen. Olen ollut kesätöissä 15v asti ja vakityössä 6v. Ja ei, en todellakaan kehuskele asialla vaan tämä on mielestäni vain täysin normaalia.. Mutta ei sitten vissiin ole.

-ap, -87

Oletko siis 23-vuotiaasta ollut lääkärinä vai juristina vakituisessa työssä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan