Voinko tuoda uuden miesystäväni veljen hautajaisiin?
Ollaan oltu 2kk yhdessä ja hän on ollut minulle tukena ja turvana veljen kuolemasta asti. Hautajaiset on ensi viikolla, voinko ottaa hänet mukaan vai iskeekö suku kiinni/loukkaantuuko kun tuon vieraan ihmisen mukanani. En ehkä haluaisi esitellä häntä ensi kertaa hautajaisissa suvulle.
Kommentit (14)
Mielestäni todella kökköä ottaa noin uusi tuttavuus mukaan hautajaisiin.
Et todellakaan voi. Uusi tuttavuus ei tainnut tuntea vainajaa ja toisekseen suhteenne on todella tuore.
Olisi moukkamaista pyytää ja vielä moukkamaisempaa lähteä hautajaisiin.
Juu, ei hyvä idea.
Toiseksi vielä sekin, että jos eroatte pian, kiva kun kaikissa kuvissa on mukana joku tilapäishoito.
En tiedä tästä asiasta, eikä kommentin ole tarkoitus olla ilkeä, mutta saako hautajaisiin mennä ilman kutsua?
Totta kai saat ja voit.
Mun äiti kuoli ja mun tuore miesystävä oli hautajaisissa mun tukena, mun pyynnöstä. En ois varmaan selvinnyt ilman häntä.
Ja siis niin tuore tapaus oli, että en ollut ehtinyt vielä esitellä perheelle miestä.
Mielestäni hautajaisia ei edes järjestetä niinkään vainajalle kuin omaisille. Ei sitä vainajaa enää liikuta mitä ruumille tapahtuu, mutta omaisille se on tärkeä asia. Miksei siis omainen voisi ottaa itselleen tukipilaria mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei hyvä idea.
Toiseksi vielä sekin, että jos eroatte pian, kiva kun kaikissa kuvissa on mukana joku tilapäishoito.
Tässä on kyllä jotain perää. Hieman ot: Ystäväni äiti kuoli ja sukulaistyttö vaati uusimman poikaystävänsä nimen kuolinilmoitukseen. Erosivat sitten pian tämän jälkeen ja ilmoituksessa komeilee ihan tuntematon nimi, joka vielä erottuu helposti koska on ulkomaalainen nimi.
Otan osaa, ap. Varmasti itse tiedät parhaiten mitä tehdä.
Kysy mielummin muilta läheisiltä, av:lla nyt aloittaja on aina väärässä.
Mun puolesta voi tuoda, harvemmin hautajaissa kaikki vieraita tuntee.
Minusta ap voi hyvin ottaa miesystävän omaksi tuekseen. Hän on niin läheinen vainajalle, ettei hänen tarvitse kysellä muilta lupaa. Kuka tahansa järkevä ihminen ymmärtää, että ap tarvitsee jonkun tukea tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mielummin muilta läheisiltä, av:lla nyt aloittaja on aina väärässä.
Mun puolesta voi tuoda, harvemmin hautajaissa kaikki vieraita tuntee.
Siksi kysyn täältä mielipidettä asiaan koska täältä saan puolueettoman vastauksen asiaan. Jätän miehen kotiin,kuskiksi saatan ottaa.
Tottakai voit! Mutta jos et halua esitellä häntä hautajaisissa ensi kerran, voi tilanne olla ongelmallinen. Kävisikö niin, että uusi mies saattaa ja hakee sinut hautajaisista? Näin saisit turvaa edes matkalle, mutta olisit itse hautajaisissa vain suvun kesken.
Miehellekkin saattaa olla epämukavaa kun kukaan ei tunne häntä/hän ei tunne muita.