Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi riidan yhteydessä, ero ainoa vaihtoehto?

Vierailija
10.06.2016 |

Ollaan oltu miehen kanssa melkeen 12v yhdessä eikä koskaan aikaisemmin ole tapahtunut mitään vastaavaa. Riitoja on muutenkin todella harvoin, ehkä kerran puolessa vuodessa tai jopa harvemmin. Elämä on ollut kaikin puolin hyvää, tietysti elämässä on välillä ollut rankempia jaksoja, joista on selvitty toinen toista tukemalla ja nämä koettelemukset on vaan vahvistaneet liittoamme.

Meillä oli alkuviikosta riitaa, pari päivää ennen kun mies lähti työmatkalle. Riidan yhteydessä mies käyttäytyi todella uhkaavasti ja löi minua ensin kasvoihin. jonka takia horjahdin ja löin sitten vielä pääni lattiaan. Mies näytti ensin siltä, että aikoisi hyökätä uudelleen kimppuuni, sitten ilme muuttui säikähtäneeksi ja mies lähti ulos. Tämän jälkeen otin lapsen ja vein hänet vanhemmilleni ja menin itse lääkäriin varmistamaan olenko kunnossa. Mitään pahempaa ei onneksi tapahtunut, selvisin säikähdyksellä. Kotiin en uskaltanut mennä ennen kun tiesin miehen lähteneen työmatkalle ja olevan pari viikkoa poissa. Miehelle ilmoitin, että olen lapsen kanssa toistaiseksi pois kotoa.

Olen niin ihmeissäni ja peloissani tästä tapahtuneesta. En olisi ikinä uskonut, että mies tekisi jotain tällaista. Mikään ei ole koskaan viitannut siihen, että olisi väkivaltainen. Onko ainoa vaihtoehto ero? Vai voiko olla vaan yksittäinen tapaus, jos menisi esim. terapiaan niin voisiko auttaa?

Vanhempieni lisäksi olen kahdelle hyvälle ystävälle tästä puhunut ja heidän mielestään minun pitäisi antaa miehelle vielä mahdollisuus eikä heti miettiä eroa. Itse en ole ollenkaan varma, koska pelkään todella paljon tuon tapahtuneen takia. En tiedä, miten pystyisin vielä luottamaan mieheen, ilman että koko ajan miettisin millonkohan sama tapahtuu uudestaan. Lisäksi olen aina ollut sillä kannalla, että jos mies lyö ensimmäisen kerran niin en jää odottamaan toista kertaa. Tästä huolimatta on tullut mietittyä, että olisiko kuitenkin annettava mahdollisuus? Vai olisiko se omalla hengellään leikkimistä, jos mies tekisi saman kuitenkin uudestaan?

Meillä on tosiaan yksi 3v lapsi. Pelottaa myös hänen puolesta, jos jään tähän suhteeseen, että tekeekö mies jossain vaiheessa lapsellekin jotain. Tai jos eroamme, niin miten uskallan antaa miehen tavata lasta, jos hällä just sillon syystä tai toisesta palaa pinna ja tekee lapselle jotain.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus menisi minulla mieheen ja takaisin ei tulisi vaikka tekisi mitä. Se olisi siinä. Seuraavaa kertaa en jäisi odottamaan.

Vierailija
2/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nainen lähtee ensimmäisestä lyönnistä. Ja lopputulos on aina sama: väkivalta pahenee.

Lyönti on niin paljon muutakin kuin fyysistä. Se kertoo siitä, ettei mies kunnioita siua, ei välitä siitä kuinka sinun terveytesi käy, hän haluaa tuottaa sinulle kipua ja pelkoa. Lyönti kertoo rakkaudettomuudesta.

Mieti mitä haluat elämältäsi ja suhteeltasi. Kuinka haluat lapsesi kasvavan? Itse elin fyysisesti ja psyykkisesti väkivaltaisen isän vallan alla ja rukoilin pienenä että äiti ei kuolisi ja että äiti ottaisi eron ja voisimme elää ilman tuota hirviötä, joka oli isäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin että ex mieheni ei enää ensimmäisen kerran lyötyään lyö..

Kunnes oli pihassa kolme partiota ja ambulanssi..

Se ei jäänyt todellakaan yhteen. Uskon siihen että katuu, mutta kun lyö, lyö toisenkin kerran.

Ole sinä fiksumpi ja älä jää odottamaan ..varsinkaan kun sinulla on sielä kotona lapsi!!!

Millainen mies se sitten on kun käy naisen päälle? Avaa silmät ja ole sinä viisaampi, lähde.

Pinnat voi palaa mutta käydä ei saa! Hän on jo ylittänyt rajan, sen rumimman mitä puolisolle voi pettämisen rinnalla tehdä.

Vierailija
4/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesasiamies kirjoitti:

Mitäs te naiset suositte näitä jännämiehiä. Oma vika sitten jos tuleekin turpaa.

Töissäkäyvä mies, joka lyö 12 vuotta suhteen alkamisen jälkeen... millä kristallipallolla naisen olisi pitänyt pystyä ennustamaan miehen väkivaltaisuus ja eivätkö miehet ovat vastuullisia teoistaan?

Vierailija
5/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Paha mies käy mielipuolisesti ilman syytä päälle. AINA.

Vierailija
6/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa heti. Tuo pahenee vain ajan kanssa. Mistä oikein riitelitte, oliko jotenkin erityisen paha riita? Joka tapauksessa, et voi enää ikinä luottaa mieheen. Parempi erota.

Vierailija
7/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jättäisi heti. Tilanne kuitenkin pitää saada käsiteltyä jälkikäteen

Vierailija
8/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne, koska olette olleet noin pitkään yhdessa ja tämä on vasta ensimmäinen kerta. Voisiko miehellä olla paljon stressiä nyt työn takia tms. Tämä ei siis millään tavalla oikeuta lyömään, mutta jotain on selvästi muuttunut. Ehkä ehdottaisin keskustelemaan hartaasti ja miksei jopa harkitsemaan pariterapiaa tms., jossa voisi oikeasti keskustella tilanteesta.

Millainen lyönti oli? Oliko siis suoraan nyrkillä naamaan vai mitä siitä tarkalleen tapahtui? Jotenkin kuulostaa siltä, että mies ei välttämättä ajatellut tilannetta samoin.

Vierailija
9/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v yhdessä ja nyt mies ekan kerran väkivaltainen? Kyllä mä ainakin haluaisin kysyä miehen mielipiteen siihen että mitä hänen mielestään tapahtui? Ja miksi?

Tietenkin tämän voi tehdä vaikka puhelimitse.

Ihan oikein teit kun otit hajurakoa, on tuo sen moinen tapaus että mies pitääkin pistää miettimään.

Vierailija
10/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut varmaan kivitetään koska olen nainen ja vastaan näin... Mutta mä en jättäisi vielä. Noin pitkä yhteinen historia sekä lyönnin jälkeinen säikähdys ja paikalta pako (säikähti siis tekoaan itsekin). Mä juttelisin kunnolla rauhassa miehen kanssa asiasta. Järjestäkää kahdenkeskinen ilta kun mies palaa niin voitte puhua kunnolla kasvotusten. Tee vasta sitten päätöksesi.

Vierailija
11/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain särkyi pysyvästi. Myönnä se ja mieti jatkoa pitkään ja hartaasti. T: Yhä kiihtyvien lyöntien ex-uhri, joka älysi lähteä vielä elävänä. Ja lyönnin syy vaikkapa "Mitä vittua tuijotat"?

Vierailija
12/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Paha mies käy mielipuolisesti ilman syytä päälle. AINA.

Mikäs on riittävä syy lyömiseen parisuhderiidoissa? Itse luulin, ettei sellaisia ole. Onko lyövä mies sitten hyvä?

Vierailija
13/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea asia. Miten mies itse suhtautuu asiaan?

Olen ollut mieheni kanssa 21v. ja kerran on tuuppassut minua, en kaatunut ja kerran mottasi käsivarteen hyvin vaikeassa tilanteessa. Itse väittää että naputti vain.

Meillä nämä tilanteet johtuivat lapsestamme joka ei ole terve.

Ei voi sanoa että toistuu mutta hyvin vaikea tilanne teillä.

Vierailija
14/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain särkyi pysyvästi. Myönnä se ja mieti jatkoa pitkään ja hartaasti. T: Yhä kiihtyvien lyöntien ex-uhri, joka älysi lähteä vielä elävänä. Ja lyönnin syy vaikkapa "Mitä vittua tuijotat"?

Siis satuin vain vilkaisemaan...

Vierailija
15/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehelle ehkä YHDEN mahdollisuuden JOS hän hakeutuisi välittömästi terapiaan tapahtuneen vuoksi. Muussa tapauksessa pakkaisin laukkuni ja lähtisin. 

Vierailija
16/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miesasiamies kirjoitti:

Mitäs te naiset suositte näitä jännämiehiä. Oma vika sitten jos tuleekin turpaa.

Töissäkäyvä mies, joka lyö 12 vuotta suhteen alkamisen jälkeen... millä kristallipallolla naisen olisi pitänyt pystyä ennustamaan miehen väkivaltaisuus ja eivätkö miehet ovat vastuullisia teoistaan?

Ei koska mies on täysin hormoniensa ohjaama eläin joka elää tunteella.

Vierailija
17/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kerran 25 vuoden aikana väkivaltainen riita ja se olin minä (nainen) joka löi ensin ja siitäkös mies tietysti suivaantui niin että kävi päälle ja minä hulluna tappelin vastaan. No ei ole toiste kumpikaan moiseen sorruttu...kaapin paikka tuli kummallekin selväksi ja oli se niin noloa ja kamalaa että ei tule toiste tapahtumaan. Ei mennyt luottamus ja ei pelätä toisiamme.

Vierailija
18/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva nainen lähtee ensimmäisestä lyönnistä. Ja lopputulos on aina sama: väkivalta pahenee.

Lyönti on niin paljon muutakin kuin fyysistä. Se kertoo siitä, ettei mies kunnioita siua, ei välitä siitä kuinka sinun terveytesi käy, hän haluaa tuottaa sinulle kipua ja pelkoa. Lyönti kertoo rakkaudettomuudesta.

Mieti mitä haluat elämältäsi ja suhteeltasi. Kuinka haluat lapsesi kasvavan? Itse elin fyysisesti ja psyykkisesti väkivaltaisen isän vallan alla ja rukoilin pienenä että äiti ei kuolisi ja että äiti ottaisi eron ja voisimme elää ilman tuota hirviötä, joka oli isäni.

Tämä on niin totta, että se lyönti on paljon muutakin kun vaan fyysistä. Tuli kaiken kaikkiaan niin puun takaa, etten ois mitenkään uskonut, kun mies ei ole aikaisemmin ollut millään muotoa väkivaltainen.

Lapsen haluan luonnollisesti kasvavan sellaisessa ympäristössä, jossa tuntee olevansa turvassa. En vaan ole ollenkaan varma olisiko se mahdollista mieheni kanssa tämän jälkeen vai pelkäisinkö vaan koko ajan seuraavaa lyöntiä.

ap

Vierailija
19/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait lääkäri teki ls-ilmoituksen?

Vierailija
20/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on mies kerran läpsäissyt poskelle, kun puhuin todella rumasti hänen vanhemmistaan. Ei ole toistunut kertaakaan yhden kerta jälkeen. Kerro, mitä teit riidan aikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän