Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin serkkuni 1v tytön reisissä ja pepussa mustelmia

Vierailija
10.06.2016 |

Minua alkoi huolestuttaa, ettei sitä tyttöä vaan läpsitä tai jotain. =(

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko mitenkään olla, että opettelee kävelemään, ja välillä kaatuu? Helposti siinä tulee peppuun mustelmia.

Vierailija
2/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisit mun 5v poikani jalat. Huhhuh! Ja kaikki siitä, että tykkää kiipeillä tarhan kiipelytelineessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko mitenkään olla, että opettelee kävelemään, ja välillä kaatuu? Helposti siinä tulee peppuun mustelmia.

Just näin kävi mun lapselle ja neuvolantätiä kovasti kiinnosti. 

Vierailija
4/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kaatuu niin matalalta, ettei tule mustelmia. Mustelmien aika on leikki-ikäisellä, joka putoaa keinusta tai vaikkapa puissa kiipeillessään. 

Outoa minusta?

Kolme lasta minulla ja ei kyllä ole tullut kävelemään opettelun muksahduksista mitään mustelmia. Tätyy kaatua naama edellä johonkin terävään kulmaan -- silloin kyllä. 

Vierailija
5/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas oli pienenä aina silmä mustana. Aina piti jotain kikkailla. Esimerkiksi liukumäki seisaaltaan alas ja viimeisellä kerralla lensin naamalleni.

Vierailija
6/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tuon ikäisellä jatkuvasti mustelmia etenkin polvissa ja säärissä. Ulkona touhutaan ja tasapaino epätasaisella alustalla kävellessä ei vielä kovin hyvä. Ei sitä kokoaikaa voi kulkea lapsen perässä ja pakkohan sen lapsen on antaa liikkua, jotta motoriikka kehittyy. Uskoisin että ihan normaalia.

Vierailija
7/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kaatuu niin matalalta, ettei tule mustelmia. Mustelmien aika on leikki-ikäisellä, joka putoaa keinusta tai vaikkapa puissa kiipeillessään. 

Outoa minusta?

Kolme lasta minulla ja ei kyllä ole tullut kävelemään opettelun muksahduksista mitään mustelmia. Tätyy kaatua naama edellä johonkin terävään kulmaan -- silloin kyllä. 

Meidän lapsia siis pahoinpidellään! Kävelemään opetteleva 1v on tänäänkin onnistunut kaatumaan niin, että duplopalikka jäi pepun ulkosyrjän alle siihen kohtaan, mitä vaippa ei enää suojaa. Mustelmahan siihen tuli, mutta sinun mielestäsi sitä mustelmaa ei voi tulla kuin lyömisestä?

Vierailija
8/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämmenen kokosia ja mallisia?

Vierailija
9/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuta syytä huoleen? Onko mustelmat isoja? Näkyykö muita jälkiä?

Meidän alle kouluikäisillä on myös paljon (pieniä) mustelmia jaloissa ja käsissä, kun ovat aika vilkkaita menijöitä.

Vierailija
10/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa minusta?

Olen samaa mieltä ja vaippakin vähän pehmentää kaatumista, ei meidänkään 1veellä oo mitään mustelmia tullut vaikka vauhti on välillä kovakin ja kompastuu.

Vierailija
11/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpsitään reisille, kyllä kyllä... Sehän on tunnettu pahoinpitelyn muoto.

Vierailija
12/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisit mun 5v poikani jalat. Huhhuh! Ja kaikki siitä, että tykkää kiipeillä tarhan kiipelytelineessä.

Et kai piiskaa lastasi? Älä keksi tekosyitä, jos perheessänne käytetään väkivaltaa!

Vierailija
13/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että kiinnosti. Normaalissa kävelyn opettelemisessa ei tule mustelmia lapsen reisiin tai takapuoleen. Se tiedetään terveydenhuollossa. Joko ne tulevat muusta tai lapsella on kudoksissaan häikkää... 

Miettikää nyt millä korkeudella on yksivuotiaan takapuoli. Tuleeko itsellesi mustelma, kun säären korkeudelta kyykkyasennosta putoat pepullesi?

Vierailija
14/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai piiskaa lastasi? Älä keksi tekosyitä, jos perheessänne käytetään väkivaltaa!

Terveellä viisivuotiaalla pojalla suorastaan kuuluu olla mustelmia polvet ja sääret täynnä. Ellei ole, se on merkki, että lapsen liikkumista rajoitetaan luonnottomalla tavalla. 

Vierailija
15/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että kiinnosti. Normaalissa kävelyn opettelemisessa ei tule mustelmia lapsen reisiin tai takapuoleen. Se tiedetään terveydenhuollossa. Joko ne tulevat muusta tai lapsella on kudoksissaan häikkää... 

Miettikää nyt millä korkeudella on yksivuotiaan takapuoli. Tuleeko itsellesi mustelma, kun säären korkeudelta kyykkyasennosta putoat pepullesi?

Yritätkö sanoa, että olen lyönyt lastani?

Vierailija
16/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee, jos alla on vaikka leikkiauto, kivi tai pieni puutarhakuokka. Viimeksimainitusta sai eilen reiteeni mustelman, kun tasapaino petti kyykkiessäni puutarhassa.

Vierailija
17/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ellei kaadu jonkin päälle, jossa terävä kulma, kuten juuri duplot ja leikkipalikat, ulkona kivet, kannot, hiekkalaatikon reuna jne.

Vierailija
18/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitään. Minä saan mustelmia erittäin herkästi, jotkut saavat. Ja lapsiansa pahoinpitelevät osaavat tehdä sen niin ettei jää jälkiä. En olisi pienistä mustelmista huolissani, kun kyseessä on kävelemään opetteleva lapsi. Ap, jos mustelmat ovat rivissä niin kuin sormien kuvio näkyvissä niin sitten ole huolissasi.

Vierailija
19/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö sanoa, että olen lyönyt lastani?

Otatpa henkilökohtaisesti? 

Tosiasia nyt on vain tämä, että jos yksivuotiaalla on useita selittämättömiä mustelmia, niin se kiinnittää terveydenhuollon huomion.  Selitykseksi ei kelpaa kävelemään opettelu. Aloituksesta saa käsityksen, että mustelmia on jopa pitkin reisiä ja useita. 

Yksittäinen tapaus ja yksittäinen mustelma on eri asia. 

Vierailija
20/42 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tulee mustelmia tosi helposti. Kuten mulle, en kaatuile, enkä kauheasti törmäile mihinkään, mutta silti jalat on aina ihan täynnä mustelmia. Myös mun lapsilla on paljon mustelmia, eikä sitä ole kukaan ihmetellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi