Onko täällä muita jotka ei ole koskaan äänestänyt tai äänestää tosi harvoin vaaleissa?
Itse en ole koskaan äänestänyt koska hyviä vaihtoehtoja ei ole ja puolueet mitä on olemassa ei oikein mikään ole hyvä.
Jollekkin pienpuolueelle turha antaa ääniä kun niitä ei kukaan äänestä.
Tuntuu hölmölle kun joku on sanonut minulle että anna ääni sille vähiten huonolle ehdokkaalle, miksi antaisin äänen huonolle ehdokkaalle?
M34
Kommentit (21)
En yleensä äänestä, koskaan ei edusta näkemyksiäni tai aja tärkeiksi kokemiani asioita. Nyt poikkeuksellisesti äänestin, mutta kyseessä on enemmän protesti- kuin kannatusääni.
En ole äänestänyt koskaan muita kuin Väyryä, mutta nyt ei voi.
Huonokuntoiset vanhukset, syrjäytyneet, päihdeongelmaiset, sairaat jättävät äänestämättä ja näitä kaikkia on paljon
En ole äänestänyt viimeiseen 20 vuoteen. Toistaalta en myöskään valita mistään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei äänestä koska ei ole hyvää ehdokasta niin eikö silloin saa valittaa niille jotka äänesti että heidän takiaan asiat menee nyt huonosti...?
Vierailija kirjoitti:
Huonokuntoiset vanhukset, syrjäytyneet, päihdeongelmaiset, sairaat jättävät äänestämättä ja näitä kaikkia on paljon
Taitaa vanhukset juuri eniten äänestää.
Jos ei äänestettävää edustajaa löydy, niin kannattaa silti antaa äänensä tyhjänä lappuna. Muutoin ääntäsi ei oteta huomioon, ettei sopivaa löytynyt. Silloin se on enemmänkin merkkinä saamattomasta äänioikeutetusta, joka vain röhnöttää kotinurkillansa, eikä jaksa laiskuuttansa tai alkoholiongelmaansa edes lähteä vaaliuurnille.
Ennen en äänestänyt ikinä . Nyt oon alkanut käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa vanhukset juuri eniten äänestää.
Sinulla on tuo luetunymmärtäminen hieman heikohkoa.
Minä. En ole äänestänyt koskaan. Ei kiinnosta. Olen 42-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä nuoret jättävät äänestämättä, ja kaiken kukkuraksi heitä on katastrofaalinen vähän muutenkin tässä jättimäisessä vanhainkodissa, jota Suomeksi kutsutaan. Siksi kaikki puolueet ovat nykyään eläkeläisten etujärjestöjä.
Henkistä laiskuutta. Ei kiinnosta mikään, mistään ei viitsitä ottaa selvää, mihinkään ei ole mielipiteitä. "Iha sama."
Lopetin äänestämisen siinä vaiheessa, kun muutin enemmän tai vähemmän pysyvästi Espanjaan, ja käyn Suomessa enää silloin tällöin hoitamassa asioita. Jotenkin ei enää jaksanut kiinnostaa tämä nykyvouhotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei äänestä koska ei ole hyvää ehdokasta niin eikö silloin saa valittaa niille jotka äänesti että heidän takiaan asiat menee nyt huonosti...?
Tottakai saa. Äänestämättä voi jättää esimerkiksi, jos vastustaa eduskuntavaalien järjestystapaa. En ole nähnyt yhdenkään puolueen kannattavan muutosta suhteeliseen ääntenlaskutapaan. Vain äänikynnyksen kasvattamista on kannatettu, koska se lisää suurten puolueiden vaikutusmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä nuoret jättävät äänestämättä, ja kaiken kukkuraksi heitä on katastrofaalinen vähän muutenkin tässä jättimäisessä vanhainkodissa, jota Suomeksi kutsutaan. Siksi kaikki puolueet ovat nykyään eläkeläisten etujärjestöjä.
Juu nuoret unohtui listasta kun niin itsestäänselvä, tuli mietittyä enemmän yli kolmekymppistä väestöä mitä tällä palstalla eniten luuhaa
Toisessa ketjussa ketjun aloittaja sitten valittaa, miten muut äänestävät. Noloa. Jos ei kiinnosta äänestäminen, on turha valittaa.
Jos ongelma on, ettei ole hyviä ehdokkaita, voi asettua itse ehdolle.
Mulla on vakaumus (alkukristillinen Jeesuksen opetuslapseus), ja tämän mukaisesti poliittinen nollatolerantti.
Vähiten huonon ehdokkaan äänestäminen on aina vastaääni sille kaikista huonoimmalle vaihtoehdolle. Eikös se ole parempi että vaaleilla valittu on edes "semi ok", sen kaikista karseimman pellen sijaan!
Esim. näissä presidentinvaaleissa on helppo antaa taktinen ääni vaalien karseinta friikkiä, viharikoksista tuomittua Halla-ahoa vastaan. Vaikka H-a ei voi toisella kierroksella voittaakaan, niin hyvä sinne kakkoskierrokselle olisi saada kaksi järkevää vaihtoehtoa jotta vaalitaisto jatkuu. Jos Jussi änkeää kakkoskierrokselle, on se saman tien varma voitto sille kuka sinne kyseisen vahanuken kanssa pääsee.
Äänestetään kakkoskierrokselle kaksi presidentiksi kelvollista, ja lopetetaan tämä persujen pelleshow ennenkuin se kunnolla alkaakaan.
Ei stubbia, ei hallaahahoa, muuten aivan sama.
Onhan teitä tosi paljon. Eikö äänestysprosentti ole nykyisin joku 70-80 prosentin välillä eli joku lähemmän miljoona äänioikeutettua ei äänestä.