Kauanko teidän päiväkoti-ikäisillä lapsilla on lomaa?
Kommentit (49)
Noin 2-3 viikkoa, luulen. Itse olen koko kesän töissä, miehellä on viikon verran vapaata. Isovanhemmat ottavat miten saavat töistä pidettyä vapaata aina muutamaksi päiväksi kerrallaan. Koko kesäksi on ilmoitettu hoitoon, perutaan päiviä sitten kun saadaan tietää miten saadaan muualle hoitoon. Onneksi oma päiväkoti on auki koko kesän. Kurja tilanne, ensi kesänä onkin sitten molemmat isovanhemmat eläkkeellä ja miehelläkin toivottavasti enemmän lomaa. Itse opiskelijana joudun ensi kesänkin olla töissä...
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa elokuun lopussa. Menee päivystykseen siis, harmittaa vähän lapsen puolesta, onneks on reipas ja tod.näk välillä mummoloissa päiväkodissa olon sijaan.
Mies on työvoimatoimiston ammattiin valmistavassa koulutuksessa eikä lomaa lainkaan, minä olen opiskelija ja pakko olla kesä töissä siis, että jotain rahaa jostain tulee.
Ihanaa kuulla, että muillakin täysin sana tilanne! Kiitin ylempiä voimia tämän kesän työpaikastani koska en tiedä mitä oltaisiin tehty muuten. Siinä on lapsen lomat aika toissijainen juttu. Samalla on jalka jo oven välissä seuraavaa kesää ja myöhemmin valmistumisen jälkeistä aikaa ajatellen. Onneksi lapsi on vielä niin pieni ettei ymmärrä kaivata kesälomia. Syksyllä koulun jatkuessa otan kaikista vapaapäivistä hänen kanssaan ilon irti. T. edellinen
Olen opettaja, eli koulujen loman verran, miinus elokuussa vajaan viikon, kun aloitan töiden suunnittelun. Miehellä kolme viikkoa lomaa.
Viime kesänä taisi olla se 4vkoa mitä isällä oli lomaa, itse olin valmistumassa koulusta ja siis töissä koko kesän. Keväämmällä oli minun kanssa ennen töiden alkua pari viikkoa lomalla.
Tänä kesänä meillä on vauva ja esikoinen (5v) jäi lomalle vauvan synnyttyä toukokuun loppupuolella. Äitiyslomani alusta oli tosin vaan 3h/3päivää viikossa leikkimässä. Elokuun puolivälissä alkaa sitten kerho että lomaa kertyy yhteensä 12vkoa.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä taisi olla se 4vkoa mitä isällä oli lomaa, itse olin valmistumassa koulusta ja siis töissä koko kesän. Keväämmällä oli minun kanssa ennen töiden alkua pari viikkoa lomalla.
Tänä kesänä meillä on vauva ja esikoinen (5v) jäi lomalle vauvan synnyttyä toukokuun loppupuolella. Äitiyslomani alusta oli tosin vaan 3h/3päivää viikossa leikkimässä. Elokuun puolivälissä alkaa sitten kerho että lomaa kertyy yhteensä 12vkoa.
Isä on valitettavasti vain 3vkoa lomalla kanssamme yhtä aikaa, säästämme isyyslomat siihen kun olemme opiskelijoina. Nyt vielä töissä.
6 viikkoa lomalla, muuten omassa päiväkodissa saa olla. Muutenkin on kesäajan hoidossa vain 24 h viikossa. Mulla lomaa 4 viikkoa ja miehellä 6. Apuja ei saada keneltäkään, mutta ei onneksi oikeastaan tarvitakaan.
Palkallisia lomapäiviä ei ole lapsille vielä kertynyt, mutta palkatonta saavat pitää niin paljon kuin haluavat. Tarhatädit sanoivat, ettei ole mitään rajoituksia sen suhteen.
Juhannuksesta elokuun alkuun, ei päivystävään tarvitse mennä.
Lapset ovat kaiketi saaneet "lomailla" isänsä kanssa silloin, kun tämä oli vielä työttömänä? Ei sen loman ole pakko olla juuri kesällä, pääasia, että lomaa on jossain vaiheessa.