Kauanko teidän päiväkoti-ikäisillä lapsilla on lomaa?
Kommentit (49)
Yhteensä 6 viikkoa lomaa lapsella. Heinäkuussa valitettavasti joutuu olemaan 3 viikkoa päivystyksessä, kun ei ole mahdollisuutta isällä tai äidillä lomailla heinäkuussa :(
Neljä viikkoa juhannuksesta alkaen. Päiväkoti on meillä ympäri vuoden auki, mutta minä lomailen, joten pitää lapsillakin olla lomaa. :)
Huomisen jälkeen elokuun loppuun asti. Ollaan saatu niin lomat lomitettua että voi olla melkein koko kesän pois.
Naapurissa on äiti isä 1-vuotias ja juuri 3v täyttänyt. Äiti näyttää aivan terveeltä. Jostain syystä heidän vanhempi lapsi on ollut koko ajan päiväkodissa täysipäivähoidossa. Osaa puhua ihan hyvin ja selvästi eikä selvästikään ole vammainen.
Viime kesänä oli heinäkuun ajan vain kotihoidossa. Aivan säälimätöntä.
Äiti siis aivan kotona.
Vierailija kirjoitti:
6 viikkoa. Kiitos ihanille isovanhemmille, jotka ottavat pojan hoitoonsa mökille, kun pojan pk on kiinni. Itse lomailemme tuosta 3 viikkoa.
Oletteko yrittäjiä?
3 viikkoa. Ensin 2 viikon pätkä ja elokuussa 1 viikko :(
Olen yh ja isovanhemmat ei pysty/halua hoitaa.
Viisi viikkoa, joista isovanhemmat hoitavat viikon. Ei joudu päivystykseen näillä järjestelyillä.
8 viikkoa. Mies on koko tuon ajan lomilla, minä 6 viikkoa. Jos hyvin käy niin saavat vielä yhden viikon lisälomaa maalla mummolassa.
4 viikkoa. Kaksi viikkoa ovat päivystyksessä kun loma alkaa vasta heinäkuun puolessa välissä.
Yhden kesän joutuivat olemaan päivystyksessä, koska mulla ja miehellä ei ollut lomaa. Olivat kyllä viikon mummolassa ja mun silloisen kolmivuorotyön takia vähemmän hoitopäiviä, mut kurjalta tuntui lasten puolesta. Sen jälkeen saatiin aina lomat järjestettyä niin, että vähintään 5 vkoa lomaa eikä yhtään päivystystä. Nyt lapsoset ovat jo teinejä ja kuopuskin menossa kolmannelle. Lomahuolet toisenlaisia..
Reilu 6vkoa. Koko perhe ollaan lomalla tuo aika.
9 vkoa, joista yksi koko perheen yhteinen. Ei apuja lähipiiristä, aika hyvin loksahtivat lomat.
2 viikkoa elokuun lopussa. Menee päivystykseen siis, harmittaa vähän lapsen puolesta, onneks on reipas ja tod.näk välillä mummoloissa päiväkodissa olon sijaan.
Mies on työvoimatoimiston ammattiin valmistavassa koulutuksessa eikä lomaa lainkaan, minä olen opiskelija ja pakko olla kesä töissä siis, että jotain rahaa jostain tulee.
Mä en tajunnutkaan taas olevani niin huono vanhempi, kun en ymmärtäny hävetä sitä että lapsi joutuu olemaan hoidossa koko kesän. Oma työni painottuu kovasti kesäaikaan ja mies sai juuri parin vuoden työttömyyden jälkeen töitä, eli meillä ei ole mahdollisuutta lomailla. Pitäiskö lasu tehdä tai jommankumman vanhemman lopettaa työt..
Mä muistelen kauhulla niitä aikoja kun esikoinen oli 1v, olin juuri eronnut hänen isästään ja olin todella nuori. Menojalkaa vipatti ja kun lapsi ei ollut isällään vein hänet vanhemmilleni, että pääsin ryyppäämään. Se kesä oli myös ainoa, jolloin mulla on töistä ollut täydet 4 viikkoa lomaa (muuten tehnyt aina pätkähommia) ja lapsi oli koko kesän pph:lla.. Kesäloma kun tuli, mä biletin koko 4 viikkoa. Nyt esikoinen on jo 10v ja mulla kaksi pienempää lasta, ja edelleen mietin miten voisin olla niin hirveä joskus.
Ei nyt tavallaan liittynyt, kunhan muistelin. Niin ja mun lapset saavat nauttia pitkistä lomista, kotiäiti kun olen.
Kaikki ei ole liukuhihnalla töissä.