Katajamäki-sarjan kirjat
Ootteko lukeneet? Itse oon lukenu 10 ensimmäistä kirjaa. Ihanaa, aivotonta, hauskaa ja idyllistä viihdettä!
Kommentit (25)
Juu kaikki on luettu!
50-luvun meininkiä nykyaikaan tuotuna. Ei haittaa, että on epäuskottavaa! Arkea paossahan näissä kirjoissa ollaan.
Niissä on aina kesä, kaikki löytävät itselleen rakkauden parista kilpakosijasta ja yrittäminen onnistuu ihan kaikilta. Kirjan hahmoille toivookin pelkkää hyvää!
Samanlaista, mutta hieman realistisemmalla otteella, on Jylhäkoski-sarja.
Tykkään. Oon lukenut. Kivasti kirjoitettu kepeää kylä/rakkaustarinaa. Eniten luen dekkareita mutta kyllä näitä muitakin. Toinen samantyylinen sarja on, olen lukenut mutten nyt muista paikan nimeä. Joku juuret honkasalossa??
Heh, on luettu näitä ehkä vähän liikaa.
Aloin lukea jotakin näistä kirjoista sisarelleni, mutta se on ollut järkyttävän vaikeaa. On ollut vaikea tajuta tekstiä, kun se on ollut niin kömpelöä. Kirjoittajan taso on surkeaa. Juoni on ennalta-arvattava ja kliseinen.
Kirjan tapahtumat ovat epäuskottavia, esim. Ekassa kirjassa mies onnistuu jäämään traktorin renkaan alle osittain. Nainen hälyttää apua, ja sitten mies alkaa tunnustaa rakkauttaan naiselle, ja voi että on onnellista. Ja mies tietysti jää henkiin, eikä hänelle jää pysyviä vaurioita, mitä nyt on jalka kipsissä vähän aikaa.
Todellisuudessa sama tilanne, niin renkaan alle jäänyt lähinnä parkuisi tuskasta, ja toipuminen kestäisi pidempään kun kuukauden. Mies saattaisi myös halvaantua vyötäröstä alaspäin tms. Esim. Voisi joutua jäämään eläkkeelle jne.
Toki kirjassa on jotakin koukuttavaa, ehkä se että tunnelma on rauhallinen, eikä tarvitse käyttää aivoja suurien ja mahtavien ajatusten sisäistäminen, eli propagandaan mitä nykyisissä tiedostavissa kirjoissa on.
Uusin kirja juuri saatu luettua. Samaa vanhaa jatkoa edellisiin, tuttua ja turvallista.
Minusta on parempi mennä kihloihin alkuvaiheessa, kuin kaikkensa antaneena seitsemän vuoden yhdessä asumisen jälkeen. Nykyajan järjestys on ihan väärä.