Osanottoni kaikille vanhemmille joiden lasten päättötodistukset ovat huonoja
Todella harmittaa teidän ja lapsenne puolesta. Oman lapseni päättötodistuksen keskiarvo 9.9
Kommentit (47)
Ehdin pitkälle yli kolmekymppiseksi kuvitellen ettei tällaisia ihmisiä oikeassa maailmassa ole.
Tällä viikolla luin fb-keskustelua ja opin, että kaikenlaista väkeä sitä oikeastikin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa sinun puolestasi. Olen itse tällä hetkellä lukiossa ja voin kertoa, että KAIKKI kenellä oli tuollainen keskiarvo peruskoulusta päästyään, ovat syrjittyjä luusereita, joiden seuraa kaivataan vaan, jos on ongelmia matikassa tms. Sun lapsesi voi niin paljon todennäköisemmin sairastua johonkin mielisairauteen, kuin me "normaalit" :)
t. päättötodistuksen ka. 9.0
vittu, että ottaa aivoon tollasseet lapsien suorituksilla leijuvat
Hienoa, että pääsit lukioon, vaikka lähtökohdat eivät olleetkaan niin hyvät, kuin lapsellani. Kovalla työllä varmaan tulet jotenkin pärjäämään, tsemppiä!
ApEi vittu..... Millä perusteella vain kovalla työllä pärjäisin jotenkin? Eikä sinne lukioon nyt niin vaikeaa ole päästä 9.0 keskiarvolla. Pääsin heittämällä sinne lukioon, minne halusin ja itse lukiokin on mulle piece of cake. Taitaa äitimamma olla ihan vitusti tyhmempi kun lapsensa....
On hyvinkin mahdollista, että pärjäät tässä elämässä. Tuulta päin vain, äläkä ensimmäisistä pettymyksistä lannistu. Voit kai vuoden päästä kokeilla jotain muuta, esim. ammatillinen koulutus, mikäli lukio tuntuu hankalalta. Kaikille löytyy paikka tässä elämässä.
ApMiten joku ihminen voi olla näin saatanan tyhmä ja ärsyttävä...? Kuvittelen tässä nyt vaan omasta mielestään täydellistä äitiä, jonka "täydellinen" tytär varmaan tiskaa taustalla. "kaikille löytyy paikka tässä elämässä" mitä helvettiä?!? ;DD
Meillä akateemisilla on tiskikone ja palvelusväkeä, joka sen täyttää.
Tiskikoneen saat varmasti tulevaisuudessa hankittua, eikö osamaksulla saa jo ihan kaikkea?
Ap
Turhaan te minua mollaatte. Toivon kaikille ihmisille ainoastaan hyvää. Vähälahjaisemmatkin pärjää aivan varmasti tässä hyvinvointivaltiossa, jossa me maksamme teidän hyväksi veroja.
Ap
Mulla ei koskaan noussut ylästeella keskiarvo yli seiskan enkä ukiossakaan ollut mikään erityisen hyvä. Silti opiskelen nyt viidettä vuotta psykologiaa yliopistossa ja hyvin menee! Ei ketään enää tässä vaiheessa kiinnosta minkä numeron sai joskus vitosluokalla käsityöstä tai liikunnasta.
Eli ei se keskiarvo vaan uutteruus, luontainen lahjakkuus ja hyvä henkinen ja fyysinen vointi. Ne ovat asioita jotka koulussa (ja elämässä) pärjäämiseen vaikuttavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän luokan 9,9 oppilaasta tuli opettaja.
Pressan keskiarvo taisi olla aika surkea.Pressalla nyt ei ole kauheasti väliä, mutta koulutunarien iso edustus politiikassa kuvastaa hyvin nykytilannetta
Veikkaan kuitenkin, palkoissaan on opella ja pressalla jonkin verran eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa sinun puolestasi. Olen itse tällä hetkellä lukiossa ja voin kertoa, että KAIKKI kenellä oli tuollainen keskiarvo peruskoulusta päästyään, ovat syrjittyjä luusereita, joiden seuraa kaivataan vaan, jos on ongelmia matikassa tms. Sun lapsesi voi niin paljon todennäköisemmin sairastua johonkin mielisairauteen, kuin me "normaalit" :)
Hienoa, että pääsit lukioon, vaikka lähtökohdat eivät olleetkaan niin hyvät, kuin lapsellani. Kovalla työllä varmaan tulet jotenkin pärjäämään, tsemppiä!
ApEi vittu..... Millä perusteella vain kovalla työllä pärjäisin jotenkin? Eikä sinne lukioon nyt niin vaikeaa ole päästä 9.0 keskiarvolla. Pääsin heittämällä sinne lukioon, minne halusin ja itse lukiokin on mulle piece of cake. Taitaa äitimamma olla ihan vitusti tyhmempi kun lapsensa....
On hyvinkin mahdollista, että pärjäät tässä elämässä. Tuulta päin vain, äläkä ensimmäisistä pettymyksistä lannistu. Voit kai vuoden päästä kokeilla jotain muuta, esim. ammatillinen koulutus, mikäli lukio tuntuu hankalalta. Kaikille löytyy paikka tässä elämässä.
ApMiten joku ihminen voi olla näin saatanan tyhmä ja ärsyttävä...? Kuvittelen tässä nyt vaan omasta mielestään täydellistä äitiä, jonka "täydellinen" tytär varmaan tiskaa taustalla. "kaikille löytyy paikka tässä elämässä" mitä helvettiä?!? ;DD
Tiskikoneen saat varmasti tulevaisuudessa hankittua, eikö osamaksulla saa jo ihan kaikkea?
Ap
Hauska miettiä millainen ihminen tämän provon takaa löytyy. Veikkaan mielenterveysongelmaista, ylipainosta kolmekymppisät naista joka sätkää poltellen ja siideriä kiskoen kehittää tällaisen provon kaupungin vuokrayksiön pienellä keittiönpöydällä. Menikö lähelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pressan keskiarvo taisi olla aika surkea.Pressalla nyt ei ole kauheasti väliä, mutta koulutunarien iso edustus politiikassa kuvastaa hyvin nykytilannetta
Tietysti on ja pitää ollakin. En silti haluaisi vaihtaa
T. Lukion lehtori
Äiti kertoi, että aikoinaan sen luokalla oli tyttö ja poika, jotka menestyivät hyvin. Opettaja oli käskenyt muita ottamaan opiksi näistä kahdesta. Toisesta tuli eläinlääkäri, joka tappoi nuoren naisen ja joutui vankilaan, toisesta muistaakseni psykiatri, joka tuli itse hulluksi ja teki jopa itsemurhan.. semmosia menestyjiä. Taisi mennä vähän ohi aiheen, mutta tulipa mieleeni.
Tuuhan nyt äippä kehuskelemasta.
Mua hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on ja pitää ollakin. En silti haluaisi vaihtaa
T. Lukion lehtori
Hienoa. Koulumaailma tarvitsee kaltaisiasi. Varsinkin nyt, kum opetuksen tasoa ei voida ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHauska miettiä millainen ihminen tämän provon takaa löytyy. Veikkaan mielenterveysongelmaista, ylipainosta kolmekymppisät naista joka sätkää poltellen ja siideriä kiskoen kehittää tällaisen provon kaupungin vuokrayksiön pienellä keittiönpöydällä. Menikö lähelle?
" Viimeistä siideriä viedään ja sätkäpurut on loppu kohta. Vittu kun piti ostaa tänään noi neuroleptit sinne uppos 4,50 euroa. "
Ei hemmetti ahdistava kuvaus, en voi kirjoittaa enempää tästä aiheesta.
Diskuteerasimme lapseni kanssa (tämä jolla tämä 9.9 ka). Harmittelimme yhdessä vielä sitä, että kaikilla ei ole kovin helppoa toimeentuleminen, taloudellisesti ja henkisesti. Pyrimme kaikin tavoin teitä, rakkaat ihmiset, kyllä auttamaan. Meidän ei tule unohtaa teitä muita koskaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Diskuteerasimme lapseni kanssa (tämä jolla tämä 9.9 ka). Harmittelimme yhdessä vielä sitä, että kaikilla ei ole kovin helppoa toimeentuleminen, taloudellisesti ja henkisesti. Pyrimme kaikin tavoin teitä, rakkaat ihmiset, kyllä auttamaan. Meidän ei tule unohtaa teitä muita koskaan.
Ap
Kiitti vaan, mutta en halua apua sun tapaiselta vittuilijalta. Mistä vetoa, että sä ja sun lapses ootte parhaita kavereita ja muita kavereita ei teiän elämissänne olekkaan, koska kukaan ei haluaisi olla tuollaisen ihmisen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKiitti vaan, mutta en halua apua sun tapaiselta vittuilijalta. Mistä vetoa, että sä ja sun lapses ootte parhaita kavereita ja muita kavereita ei teiän elämissänne olekkaan, koska kukaan ei haluaisi olla tuollaisen ihmisen ystävä.
Olemme yhteisössämme kovin pidettyjä, lions club, Golfseura, purjehdusseura (jonka pj mieheni on). Emme silti koskaan ylenkatso muita, alempana meitä olevia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etta oikein diskuteerasitte? Va bra, men kanske räcker det att ni bara tar hand om er själva. Pyydä lastasi korjaamaan, jos tuli virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKiitti vaan, mutta en halua apua sun tapaiselta vittuilijalta. Mistä vetoa, että sä ja sun lapses ootte parhaita kavereita ja muita kavereita ei teiän elämissänne olekkaan, koska kukaan ei haluaisi olla tuollaisen ihmisen ystävä.
Olemme yhteisössämme kovin pidettyjä, lions club, Golfseura, purjehdusseura (jonka pj mieheni on). Emme silti koskaan ylenkatso muita, alempana meitä olevia.
Ap
Mulla harrastus on, se vene on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun seuraavaa provoa kirjoitat siellä vuokrayksiösi keittiönpöydällä niin tee hieman vähemmän jyrkkä, saat enemmän keskustelua. Näin selkeään provoon ei oikein jaksa kukaan tarttua. Riittääkö siideri ja sätkät illaksi?
Niinno... Mihin sitä ylettömän hyvää keskiarvoa tarvitaan, ap? Paljon vähemmälläkin pääsee lukioon, ja yliopistoon on kumminkin erikseen pääsykokeet. Mä arvostan lastani monin tavoin, hän on luova, älykäs ja huumorintajuinen, vaikka ka olikin vain vähän päälle kahdeksikko. Katson, että elämää on koulun ulkopuolellakin, ja on hienoa, että lapsi osaa jakaa aikaansa terveellä tavalla harrastusten, sosiaalisen elämän ja koulun kesken.
Tietysti on myös lapsia, jotka vetelevät erinomaisia numeroita pelkän hyvä muistin avulla. Itsellänikin oli päälle yhdeksikön keskiarvo koko kouluajan, ja kirjoitin kuusi ällää, ilman sen kummempaa pänttäämistä. Mutta ei siitä nyt sen kummempaa auvoa elämässä auennut, itse asiassa yliopistossa meni ekat vuodet hurvitellessa, koska siellä ne tenttikirjat eivät "yllättäen" hypänneetkään kaaliin lukematta. Lukiossa pärjäsi kuuntelemalla tunneilla, mutta kirjatentteihin olisi pitänyt lukeakin.
Eli terävä pää helposti opettaa laiskaksi, joten se ei välttämättä johdakaan "loistavaan akateemiseen menestykseen", vaan alisuoriutumiseen.
My point: vähemmälläkin pingottamisella pärjää, ja voi hyvin. Antaa teinien olla teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjittyjä luusereita lumolaisten ja haagan amislaisten mielestä. Onneksi lukion voi valita fiksusti tuolla keskiarvolla
Lukio ei ole muuta kuin välivaihe seuraavia opintoja varten.
Surullista jos sen kokee sellaisena. Mulle se oli viimeinen ohjattu mahdollisuus sivistää itseä oikein urakalla, kun yliopistossa voi vain keskittyä pariin aihealueeseen. Oon nyt DI, mutta tyytyväinen, että ymmärrän myös oman alani ulkopuolisista asioista kuten historiasta, psykologiasta, biologiasta ym.
Mihinkäs sitä ohjausta tuollaisista asioista tarvitsee, itse lukien oppii tehokkaammin tuollaisia yleissivistykseen kuuluvia. Lähinnä kielet ja matematiikka olivat lukiossa aineita, joissa opetuksesta oli jotain hyötyä. Muut voi lukea ihan yhtä hyvin tai paremmin kirjoista.
Pressalla nyt ei ole kauheasti väliä, mutta koulutunarien iso edustus politiikassa kuvastaa hyvin nykytilannetta