Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Les Mills -jumpat

Vierailija
16.08.2023 |

Liityin syksyn kunniaksi uudelle kuntosalille ja siellä on tarjolla Les Mills -jumppia. Olen jonkin verran ryhmäliikuntaa harrastanut, joten ihan nollista en aloita, mutta ikää on jo 47v enkä mikään supertimmissä kunnossa ole.

Onko teillä näistä ko. jumpista suosituksia ja suosikkeja? Millainen tunti on esim. Core? Onko joku jumpista liian raskas?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body step ja body attack taitaa olla raskaimmat, muihin voi menlä aika kylmiltään.

Vierailija
2/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntokeskuksen sivuilta löytynee kuvaukset tunneista? Vaikea sanoa vieraalle ihmiselle, mikä on liian raskas ja mikä ei. 

Oma suosikki on combat. Siinä on siis iskuja ja potkuja melko helpon koreografian mukaan. Hien saa pintaan, hartiat saavat liikettä ja jos on väsyneempi päivä, voi myös tehdä iisimmin. Step on liian monimutkainen minulle, koordinaationi ei riitä sen koreoon. Pump on mielestäni älytön, en näe mitään pointtia treenata lihaskuntoa niin pitkillä sarjoilla. Mieluummin menen salille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile eri tunteja niin näet itse mitkä Les Millsit sopivat juuri sinulle treenimuotona. Itse kun tiedät mitä haet ryhmäliikunnalta ja tykkäätkö enemmän lihaskuntopainotteisista tunneista vai tanssillisemmista. 

Vierailija
4/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodypumpissa voi itse helposti säädellä raskautta painoja säätämällä.

Vierailija
5/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini ovat Sh'bam ja bodybalance, ensin mainittu on tanssitunti joskin aika helppo sellainen. Se ei tietenkään sovellu ihmiselle, jolla on haasteita koreografioiden hahmottamisen ja oppimisen kanssa. 

Bodyattack on simppeliä mutta hikistä. Combat on vauhdikas ja siinäkin nousee tehokkaasti hiki pintaan, kun ei himmaile vaan tekee kaiken täysillä. Pump on pelkkää lihaskuntoa eri treenivälineiden kanssa. Step on vauhdikasta askellusta steppilaudan kanssa. 

Vierailija
6/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Onko Coresta kokemuksia?

Vierailija
7/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Core on hyvä. Kannattaa lämmitellä kunnolla ennen tunnin alkua. Itse hurahdin power pilates tuntiin. 

Vierailija
8/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta Les Millsin omalta kanavalta voi muuten tsekata ennakkoon eri lajien meininkiä ja tuntien sisältöä. 

Vierailija
9/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kuolla bodysteppiin. Muuten oli kiva. Bodybalance oli minulle sopivampi. Haluaisin kokeilla Barrea mutta en ole vielä uskaltanut.

Vierailija
10/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin kuolla bodysteppiin. Muuten oli kiva. Bodybalance oli minulle sopivampi. Haluaisin kokeilla Barrea mutta en ole vielä uskaltanut.

Bodypumppikin on kyllä melkoisen tiukka tunti, jos tosissaan tekee. Hieman kevyempiäkin jumppia haluaisin, sellaisia missä käytäisiin tehokkaasti koko kroppa läpi. Bodybalance taas on jo ihan erilaista.

Vierailija
11/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko body step paljon raskaampi tai monimutkaisempi kuin 10 vuotta sitten? silloin kävin bodystep-tunneilla, ja aluksi oli vaikeaa ja raskasta, mutta oli kivoin tunti, millä olen ikinä käynyt. 

Vierailija
12/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin pitkään pitää taukoa powerstep  tunnilta. Sitten taas kun pääsi loikkimaan niin nopeasti pääsi rytmiin mukaan. Osan voi tietenkin tehdä lattialla jos joku liike tuntuu vaikealta. 

Vierailija
13/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini ovat Sh'bam ja bodybalance, ensin mainittu on tanssitunti joskin aika helppo sellainen. Se ei tietenkään sovellu ihmiselle, jolla on haasteita koreografioiden hahmottamisen ja oppimisen kanssa.

-kyllä toi sh bam on sitä tasoa (pitäisi olla siis) että kyllä se sopii kaikille, kunhan vaan pääsee mukaan. Mitään erityisiä kykyjä ei vaadita ja hyvä ohjaaja ei vaadi täydellistä suoritusta ihmisiltä

Vierailija
14/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on haasteita koreografioiden kanssa, niin mikä olisi sopiva ja aloitustasoa?

Vierailija
15/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kyllä toi sh bam on sitä tasoa (pitäisi olla siis) että kyllä se sopii kaikille, kunhan vaan pääsee mukaan. Mitään erityisiä kykyjä ei vaadita ja hyvä ohjaaja ei vaadi täydellistä suoritusta ihmisiltä

Sopii kaikille on suhteellinen käsite.

Itselle jooga oli aluksi vaikeaa ryhmäliikuntana, koska en meinannut hahmottaa, mikä käsi menee minne ja mikä jalka minne. En tarkoita edes mitään mudria tai bandroja. Vaan ihan vain sitä, että miten tämä asento onnistuu edes suunnilleen samassa tahdissa muun ryhmän kanssa.

Hengityksen rytmitys oli aluksi myös aivan liikaa.

Noista on videopätkiä LesMillsin sivuilla ja Youtubessa. Sieltä voi katsoa esim. nykyisestä ohjelmasta esimakua. Ja vaikka soittaa salille ja kysyä, mikä ohjelma milloinkin on meneillään jos epäilyttää. Vaihtokauden miksaukset voivat olla hankalia, jos on aitoja hankaluuksia koordinaation kanssa.

Itse aloitin BB:lla osin juuri koreografian vuoksi. Sen jälkeen tuli BA. Mutta en todellakaan mennyt sinnekään ilman etukäteistä nettiselausta.

Vierailija
16/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Body step ja body attack taitaa olla raskaimmat, muihin voi menlä aika kylmiltään.

Kyllä voi noihin mennä jos kerran on jo taustaa.

Nollakunnolla en menisi kumpaankaan, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.

Mikään ei estä esim. lähtemästä pois kesken tunnin, jos on liian kova treeni.

Vierailija
17/20 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tanssillinen tunti on sellainen että siinä vaaditaan rytmitajua, oman kehon koordinaatiota ja kykyä omaksua nopeasti erilaisia askelsarjoja. Tunneista ei saa mitään irti, jos ei pysy mukana eikä osaa liikkua musiikin tahtiin muutoin kuin haaraperus-hypyillä. Olen nimittäin nähnyt kuntokeskusvuosinani monta sellaista henkilöä, joille viimeksi mainittukin on ollut aivan liian vaativa liike. Yritä siinä sitten tanssia. 

Vierailija
18/20 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut ohjaaja sanoi että 2/3.lla ei enää Corea. Liikaa rutistuksia ja selällään oloa+kiertoja

Vierailija
19/20 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tanssillinen tunti on sellainen että siinä vaaditaan rytmitajua, oman kehon koordinaatiota ja kykyä omaksua nopeasti erilaisia askelsarjoja. Tunneista ei saa mitään irti, jos ei pysy mukana eikä osaa liikkua musiikin tahtiin muutoin kuin haaraperus-hypyillä. Olen nimittäin nähnyt kuntokeskusvuosinani monta sellaista henkilöä, joille viimeksi mainittukin on ollut aivan liian vaativa liike. Yritä siinä sitten tanssia. 

Kyllä tanssista voi silti nauttia vaikka ei osaisikaan jokaista liikettä pilkulleen oikein.

Toki voihan se hieman sekoittaa muita vieressä tanssijoita jos joku vetää liikkeitä eri suuntaan.

Vierailija
20/20 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä niitä, joilla on aikaa seurata muiden tekemisiä, jos itse treenaa tosissaan.

Suosittelen body combatia. Mukavasti polttaa rasvaa, kun tosissaan tekee. Kukaan tuskin onnistuu siinä tekemään liikkeitä täydellisesti, joten voi ihan vaan osallistua ilman suorituspaineita ja oman kehityksen huomaa siitä, että oppii uusia liikesarjoja pikku hiljaa ulkoa.