Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
4101/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegenakit, hedelmii, vegepullaa ym. gluteenitonta, vegeruokaa eipä liho ainakaan

Taas yksi, joka kuvittelee etteikö vegeruoka lihottaisi. Lihottaa ihan samalla tavalla kuin sekaruoka. Vai kuvitteletko, että esim. vegepullassa ei ole rasvaa, sokeria ja jauhoja? 

Vegaanikinkku, seitan on tehty vehnäjauhoista, joten ei kovin kevyttä tai terveellistä verrattuna esimerkiksi meillä jouluna syötävään kalkkunaan ja loheen.

Vierailija
4102/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tulisi mieleenkään tarjota juhlissani mitään eläinperäistä, en haluaisi juhlapäivääni viettää lihan käryssä, sehän olisi hirvittävää kärsimystä. Hassua että lihaanit sellaista haluaisivat, kerrassaan erikoinen ajattelutapa.

Lihaanilla ei ole mitään estettä syödä herkullista vegaaniruokaa.

Voittehan vegaanit kertoa siinä kutsussa, että tarjottavat ovat vegaanisia niin osaa jokainen kutsuttu varautua. Niin myös monet muutkin uskovaiset kertovat, mitä heidän tapahtumat ovat.

Ja lopeta tuo lihaani-sanan viljely. Eikös niitä sekaaneja ole olemassa vegaanikielellä? Aina täällä joku hokee lihaanit sitä ja lihaanit tätä. Muutenkin inhottaa tuo vegaanien asenne sekasyöjiä kohtaan, ettei tunneta edes ruokarauhaa. Ja se asennevammaisuus, jota vegaanit tartuttavat lapsiinsakin, on niin törkeää.

Ei lihaanitkaan kutsussa ilmoita että ei ole kasvisruokaa tarjolla. 

Anna sinäkin vegaaneille ruokarauha ja unohda asennevammaisuus. Se nimenomaan on asennevamma että ei suostu edes maistamaan vegaaniruokaa, ihan vaan jonkun päähänpinttymän vuoksi.

Varmaan suurin osa vegaaniruokaa moittivista on maistanut ja syönyt. Sori, mutta joka kerta se on ollut pahaa.

Samoin vegaanikakut ja muut leivonnaiset: ne ei maistu hyvältä ja suutuntuma on epämiellyttävä.

Siis miten _leivos_ voi olla jotenkin kasvissyöjälle kelpaamaton!? Haloo. Siis sokeria, vehnäjauhoa, voita, tiperoa; suklaata ym., mikä niissä nyt sit mättää niin ettei voi mättää??

ei vegaanileivoksessa voi voita olla :D

Lakto-ovovegetaristille taas käy se kermakakku toisin kuin vegaanille.

Se vaan olisi monille sekasyöjillekin helpompaa, jos riisipiirakoille olisi ihan munavoita ja juustoa kasvisten ja hummusten lisäksi ja kahvipöydässä lehmänmaitoa maidottoman vaihtoehdon rinnalle. Ja jotkut pikkumakeat voi sitten tarjota lakto-ovovaihtoehtoina ja kakku voi olla vegaanisena vaihtoehtona, kun juhlissa voi olla myös niitä kananmuna- ja maitoallergisia. Varmasti juhlijat ovat ihan tyytyväisiä tuollaisiin pikku seikkoihin, ei tarvitse sitä uunikalaa ja karjalanpaistia tehdä. Kasvisruoasta ja vegaanisestakin löytyisi sellaisia vaihtoehtoja, jotka menisivät alas nirsoimmillekin kuten kasvislasagne- tai moussaka ja kasvissose-/tomaattikeitto jollain proteiinilisällä.

Tuossa ei ollut mitään gluteenittomalle + hiilarittomalle diabeetikolle

2tyypin diabeetikotkaan eivät syö hiilarittomasti, vaikka vhh onkin heille se paras ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4103/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sama kun tarjoiltaisiin vegaaneille liharuokaa. Eli antaa ihmisten itse päättää kumpaa ruokaa syövät. En yhtään ihmettele palautetta!

Mitä 😂😂😂 Kyllä nyt hyvän tähen OMISSA HÄISSÄÄN saa tarjota just sitä oman ruokavalion mukaista ruokaa. Kohteliasta on toki kysellä vieraiden erikoisruokavaliot riippumatta järjestäjän omista ruokaan liittyvistä rajoitteista tai vakaumuksista.

Vegaaneille suositellaan 5–6 täysipainoisen aterian nauttimista päivässä, koska riittävien ravintoaineiden saanti (https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01198).

Ap halusi pitää vieraita nälässä ja tarjosi häissään pelkkää laihaa vegaanista välipalaa ja sitäkin vain yhden kerran. Erittäin noloa. 

Vierailija
4104/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse alkoholittomissa vegaanihäissä parikymmentä vuotta sitten. Häät olivat pienet ja hääparin näköiset, ilmiselvästi. En tuntenut paria kovin hyvin. Oltiin samassa kaveriporukassa, ja kuului asiaan osallistua kun kutsuttiin. Muutaman kerran nähtiin porukassa häiden jälkeen, ja porukka hajosi eikä sen enempää. Jo tuona vuonna kerroin muille kavereille oudoista häistä, mutta suht. neutraalisti. Itse en pitänyt ruoasta, mutta se oli minun ongelmani (voi toki olla, että ylipäänsä kasvisuoka vuosituhannen alussa ei ollut yhtä hyvää kuin nykyään), ja olin ehdollistettu, että häissä tarjotaan alkoholia, eli alkoholittomuus myös oli minun ongelmani. Minun vinkkelistäni häät tarjoiluineen olivat huonot ja mitäänsanomattomat, mutta tiesin, että ne ovat hääparin näköiset. Kerroin aina tämän seikan, kummastakin näkökulmasta. Hääparin näkökulmasta häät olivat juuri heidän näköisensä, mutta minun -vieraan- henkilökohtaisesta näkökulmasta häät olivat tylsät, ruoka pahaa ja alkoholin puute pahensi molempia. En tietenkään sanonut tätä seikkaa hääparille itselleen, enkä usko, että näkemykseni välittyi heille muidenkaan kautta.

Niin kauan kuin häät ovat vertailun kohteena ja televisiota myöten näytetään, miten muiden häitä järjestetään, ei pidä ihmetellä, jos ihmiset puhuvat, millaisissa häissä on oltu ja miltä häät olivat vaikuttaneet puhujan omasta mielestä. Kaikkia ei voi miellyttää, ja edelleen olen itsekin noiden alkoholittomien vegaanihäiden suhteen sitä mieltä, että tärkeintä oli hääparin oma tyytyväisyys.

Vierailija
4105/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sama kun tarjoiltaisiin vegaaneille liharuokaa. Eli antaa ihmisten itse päättää kumpaa ruokaa syövät. En yhtään ihmettele palautetta!

Mitä 😂😂😂 Kyllä nyt hyvän tähen OMISSA HÄISSÄÄN saa tarjota just sitä oman ruokavalion mukaista ruokaa. Kohteliasta on toki kysellä vieraiden erikoisruokavaliot riippumatta järjestäjän omista ruokaan liittyvistä rajoitteista tai vakaumuksista.

Vegaaneille suositellaan 5–6 täysipainoisen aterian nauttimista päivässä, koska riittävien ravintoaineiden saanti (https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01198).

Ap halusi pitää vieraita nälässä ja tarjosi häissään pelkkää laihaa vegaanista välipalaa ja sitäkin vain yhden kerran. Erittäin noloa. 

Millä perusteella suositellaan?

Vierailija
4106/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tulisi mieleenkään tarjota juhlissani mitään eläinperäistä, en haluaisi juhlapäivääni viettää lihan käryssä, sehän olisi hirvittävää kärsimystä. Hassua että lihaanit sellaista haluaisivat, kerrassaan erikoinen ajattelutapa.

Voittehan vegaanit kertoa siinä kutsussa, että tarjottavat ovat vegaanisia niin osaa jokainen kutsuttu varautua. Niin myös monet muutkin uskovaiset kertovat, mitä heidän tapahtumat ovat.

Ja lopeta tuo lihaani-sanan viljely. Eikös niitä sekaaneja ole olemassa vegaanikielellä? Aina täällä joku hokee lihaanit sitä ja lihaanit tätä. Muutenkin inhottaa tuo vegaanien asenne sekasyöjiä kohtaan, ettei tunneta edes ruokarauhaa. Ja se asennevammaisuus, jota vegaanit tartuttavat lapsiinsakin, on niin törkeää.

Anna sinäkin vegaaneille ruokarauha ja unohda asennevammaisuus. Se nimenomaan on asennevamma että ei suostu edes maistamaan vegaaniruokaa, ihan vaan jonkun päähänpinttymän vuoksi.

Varmaan suurin osa vegaaniruokaa moittivista on maistanut ja syönyt. Sori, mutta joka kerta se on ollut pahaa.

Samoin vegaanikakut ja muut leivonnaiset: ne ei maistu hyvältä ja suutuntuma on epämiellyttävä.

Siis miten _leivos_ voi olla jotenkin kasvissyöjälle kelpaamaton!? Haloo. Siis sokeria, vehnäjauhoa, voita, tiperoa; suklaata ym., mikä niissä nyt sit mättää niin ettei voi mättää??

Se vaan olisi monille sekasyöjillekin helpompaa, jos riisipiirakoille olisi ihan munavoita ja juustoa kasvisten ja hummusten lisäksi ja kahvipöydässä lehmänmaitoa maidottoman vaihtoehdon rinnalle. Ja jotkut pikkumakeat voi sitten tarjota lakto-ovovaihtoehtoina ja kakku voi olla vegaanisena vaihtoehtona, kun juhlissa voi olla myös niitä kananmuna- ja maitoallergisia. Varmasti juhlijat ovat ihan tyytyväisiä tuollaisiin pikku seikkoihin, ei tarvitse sitä uunikalaa ja karjalanpaistia tehdä. Kasvisruoasta ja vegaanisestakin löytyisi sellaisia vaihtoehtoja, jotka menisivät alas nirsoimmillekin kuten kasvislasagne- tai moussaka ja kasvissose-/tomaattikeitto jollain proteiinilisällä.

Diabeetikot eivät syö hiilaritonta ruokaa.

Vierailija
4107/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta mun mummu teki niin pahoi lihapullia että piti siellä kyläillessä mennä sit salaa syömään purilaiset. "Käydään vaan vähä ajelemassa ja kattelemassa että onko mikkään muuttunu!" sanoi isi mummulle aina silloin, tämä kun kysyi "Et sunkaas te viä kotio lähe!?".

Vierailija
4108/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja

Ap

Liian olemattomat tarjoilut koko päivän tapahtumalle. Siinä syy haukkuihin. Ei tuota voi ruokailuksi kutsua; vaikka ruokaa olisi jäänyt ylikin, ihmiset ovat jääneet nälkäisiksi. Eli jos oli luvattu ruokaa, ette täyttäneet lupausta vaan petitte sen. Ihan riippumatta siitä, oliko ruoassa eläinperäisiä tuotteita vai ei.

t. tuo joka kertoi käyneensä alkoholittomissa vegaanihäissä vuosituhannen alussa.

Vierailija
4109/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni häissä oli kasvisruokavalio( ei lihaa tai kalaa) tarjoilut kaikki ei ollut vegaanista vaan esim maitotuotteita oli joissain hyödynnetty suurinosa täysin vegaanisti. Tarjoilut olivat mielestäni oikein maistuvat ja hyvät, mutta lapsilleni ei maistunut ruuat ainoastaan kakku kelpasi eli heille joutui juhlien jälkeen käydä pitsan hakemassa. Mitä minä kuulin niin kaikki kehuivat että oli maistuvaa ja hyvää ruokaa ja meillä oli etukäteen kerrottu että tarjoilut ovat vegaaniset niin siihen oli myös osanut varautua.

Vierailija
4110/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella suositellaan?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01198

Vierailija
4111/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruokavaliosta jätetään jotain pois, täytyy poisjätetty ruoka-aine korvata jollain tai varmistaa ravintoaineiden saanti muulla tavalla. Täysipainoista kasvisruoka-ateriaa ei muodosteta vain jättämällä pois liha, kala, kananmuna tai maitotuotteet. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01198

Kuten moni vegaani täällä(kin) näyttää kuvittelevan. Olen sen verran pitkään katsonut opiskelikaverien vegaaniruokavaliota, joka sisältää päivästä toiseen: riisiä/makaroonia, soijaa eri maulla ja mausteita. Ja sama uudelleen joka aterialla. 

Vierailija
4112/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan naurettavaa miten ylimielisiä jotkut häävieraat ovat siitä, kuinka toisen ihmisen häiden pitäisi jotenkin palvella hänen toiveitaan täysillä. Olen itse lihaa rakastava ihminen, mutta ei tulisi hitto vie mieleenkään nurista siitä, että jonkun häissä en saa sitä pihviä pöytään! :D Varmaan kestän sen kauheuden, ettei häitä ollut järjestetty minun lihanhimo ja miellyttäminen edellä. :D

Koittakaa kermaperseet hyväksyä, että toisen häissä tai missä tahansa juhlissa voi olla jotain sellaista, joka ei vastaa juuri sinun omia unelmiasi kaikessa. Herranen aika mitä isoja lapsia

Ihme asennekin mennä toisen häihin naama vinossa, juhlikaa sitä hääparia ja vaihtakaa asenne, niin varmasti on oikein kivaa siellä - vaihtoehtoisesti älkää sitten menkö pilaamaan toisten juhlia. Yksinkertaista.

Mulla on ollut tosi kivaa kaikissa häissä, kun olen asennoitunut juhlimaan hääparin rakkautta. Eikä ole ollut mun unelmahäät yhdetkään, kun eivät tosiaan ole minun häät - kamalaa.

Vierailija
4113/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ruokavaliosta jätetään jotain pois, täytyy poisjätetty ruoka-aine korvata jollain tai varmistaa ravintoaineiden saanti muulla tavalla. Täysipainoista kasvisruoka-ateriaa ei muodosteta vain jättämällä pois liha, kala, kananmuna tai maitotuotteet. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01198

Kuten moni vegaani täällä(kin) näyttää kuvittelevan. Olen sen verran pitkään katsonut opiskelikaverien vegaaniruokavaliota, joka sisältää päivästä toiseen: riisiä/makaroonia, soijaa eri maulla ja mausteita. Ja sama uudelleen joka aterialla. 

Proteiinin saanti näyttää olevan tärkeintä, mutta b-vitamiinien, d-vitamiinin, seleenin, sinkin, raudan, kalsiumin ja jodin saanti jää tosi heikoksi. Ja melkein kaikki kärsivät vatsavaivoista ja väsymyksestä ja yllättäen ferritiiniarvot on huonot.  

Vegaaniruokavaliossa ravintoaineiden saannista pitää huolehtia joka hetki, kun sekaruokavaliossa taas voi ottaa tosi rennosti, sillä ravintoaineiden saanti on turvattu ihan tavallisella ruokailulla.

Vierailija
4114/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiinin saanti näyttää olevan tärkeintä, mutta b-vitamiinien, d-vitamiinin, seleenin, sinkin, raudan, kalsiumin ja jodin saanti jää tosi heikoksi. Ja melkein kaikki kärsivät vatsavaivoista ja väsymyksestä ja yllättäen ferritiiniarvot on huonot.  

Vegaaniruokavaliossa ravintoaineiden saannista pitää huolehtia joka hetki, kun sekaruokavaliossa taas voi ottaa tosi rennosti, sillä ravintoaineiden saanti on turvattu ihan tavallisella ruokailulla.

Vegaaniruokavaliossa on vaikea huolehtia ravinnon saannista, koska kasvisperäisestä ruuasta ihmisen on mahdoton saada kaikkea tarvitsemaansa.

Se vaan on biologinen mahdottomuus.

Vierailija
4115/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan naurettavaa miten ylimielisiä jotkut häävieraat ovat siitä, kuinka toisen ihmisen häiden pitäisi jotenkin palvella hänen toiveitaan täysillä. Olen itse lihaa rakastava ihminen, mutta ei tulisi hitto vie mieleenkään nurista siitä, että jonkun häissä en saa sitä pihviä pöytään! :D Varmaan kestän sen kauheuden, ettei häitä ollut järjestetty minun lihanhimo ja miellyttäminen edellä. :D

Koittakaa kermaperseet hyväksyä, että toisen häissä tai missä tahansa juhlissa voi olla jotain sellaista, joka ei vastaa juuri sinun omia unelmiasi kaikessa. Herranen aika mitä isoja lapsia

Ihme asennekin mennä toisen häihin naama vinossa, juhlikaa sitä hääparia ja vaihtakaa asenne, niin varmasti on oikein kivaa siellä - vaihtoehtoisesti älkää sitten menkö pilaamaan toisten juhlia. Yksinkertaista.

Mulla on ollut tosi kivaa kaikissa häissä, kun olen asennoitunut juhlimaan hääparin rakkautta. Eikä ole ollut mun unelmahäät yhdetkään, kun eivät tosiaan ole minun häät - kamalaa.

Tässä ap:n tapauksessa ongelma lienee ollut se, että ihmiset olivat siinä oletuksessa, että heille tarjotaan häissä lämmintä ruokaa. Tarjoilut ovat olleet liian pienet odotuksiin nähden. Sitten ap valittaa täällä siitä, että hänen korviinsa on kantautunut huhuja, että osa vieraista on ollut tyytymättömiä tarjoiluihin.

Kai niillä häävierailla on oikeus omiin tunteisiinsa ja ajatuksiinsa? Joita ei kuitenkaan ole hääparille suoraan päin naamaa lauottu. Yleensä häistä puhutaan jälkeenpäin, mutta onko nyt kyse siitä, että vain positiivisista vaikutelmista saa puhua ääneen?

Jos hääpari itse on häihinsä ja sen tarjoiluihin tyytyväinen, sehän se pääasia on, miksi pitää ottaa muiden tunteet ylipäänsä niin pahasti itseensä, jos/kun on tehnyt itsensä näköisen juhlan. Ei kaikkia voi miellyttää. Siitä toki voidaan keskustella, miten huono merkki on, jos häiden (tai minkään muun ruokatilaisuuden) jälkeen pitää mennä Mäkkärin kautta kotiin. Silloin monissa häissä vieraillut ihminen voi muistella mukavina sellaisia häitä, joissa sai vatsansa täyteen hyvää ruokaa. Mutta näinkö ei saisi tehdä? Nälästä ei saa puhua, pitää keskittyä vain positiiviseen?

Vierailija
4116/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2tyypin diabeetikotkaan eivät syö hiilarittomasti, vaikka vhh onkin heille se paras ruokavalio.

Se on vähähiilarinen, ei hiilariton. Ne hiilarit tulevat kasviksista, hedelmistä (esim. kotimainen omena, luumukin ok pieninä määrinä) ja marjoista.

Vierailija
4117/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että vegaaneilla muuttuu ruokavalion seurauksena makuaisti, kun on niin monta kertaa vegaanisti syövä ystävä sanonut, että maistuu ihan [siltä eläinperäiseltä tuotteelta] ja minä maistan vain keinotekoisuuden.

Kaikella rakkaudella ystävääni ja vakaumustaan kohtaan. Mutta usein vegaaniversio vs. eläinperäinen versio on niin kuin amerikkalainen suklaa vs. eurooppalainen suklaa.

Joo, eräs vegaani kerran kehui yhtä proteiinipatukkaa, joka maistui hänen mukaan Tuplalta. Ostin itsekin samaisen patukan uteliaisuutta. En maistanut ollenkaan Tuplaa, vaan jauhoisuuden. No, on yksi yllättävä herkku tullut vastaan: Jymyn vegaaninen minttu-suklaajäätelö, tuli Pätkis mieleen. Pelastus minulle, laktoosi-intolerantille. Ei ole laktoosittomana ollenkaan löytynyt tuota makuyhdistelmää. En tiedä valmistaako Jymy ko. jäätelöä enää.

Vierailija
4118/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole vegaaniruokaa mitään vastaan, mutta tuo on enemmän naposteltavaa. Kyllä ihmiset kaipaavat oikeaa ruokaa häissä, niin se vain on. Olisin itsekin ollut pettynyt ja lähtenyt juhlista aikaisin. On täysin ok, että on omia periaatteita, mutta tuon tason juhlissa pitäisi muitakin ottaa huomioon. 

Vierailija
4119/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Täällä on ollut paljon kirjoittelua lapsettomista häistä. Aina todetaan, että jos ei lapsenvahtia, niin sitten ei mene, jos ei lapsettomat häät miellytä. Että jokaisella on oikeus järjestää sellaiset häät kuin haluaa. Mutta ruokaan se ei näytä pätevän. Ruokatarjoilussa pitää luopua omista periaatteistaan ja miellyttää muita, ei tarjota ruokaa oman tyylin ja periaatteiden mukaan.

Vierailija
4120/6229 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni häissä oli kasvisruokavalio( ei lihaa tai kalaa) tarjoilut kaikki ei ollut vegaanista vaan esim maitotuotteita oli joissain hyödynnetty suurinosa täysin vegaanisti. Tarjoilut olivat mielestäni oikein maistuvat ja hyvät, mutta lapsilleni ei maistunut ruuat ainoastaan kakku kelpasi eli heille joutui juhlien jälkeen käydä pitsan hakemassa. Mitä minä kuulin niin kaikki kehuivat että oli maistuvaa ja hyvää ruokaa ja meillä oli etukäteen kerrottu että tarjoilut ovat vegaaniset niin siihen oli myös osanut varautua.

Tuo olisikin ok jousto. Toki huomioitava lapset ja keksittävä joku neutraali kasvisruoka, jota voi syödä nirsoimmatkin aikuiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi