Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin
Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?
Kommentit (6229)
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa joskus vegeruokien tuoteselosteita! On muuten kaukana luonnollisesta! Esanssia, suurustetta, lisäainetta, E-koodia, keinotekoista sitä sun tätä. Itse välttelen lisäaineita..
Ihmisen lajiluokitus on sekasyöjä; eli syö lihaa ja kasviksia. Se on optimaalista ihmiselle.
Kaupassa kaikki vegemössöt aina punalapuilla kun ei niitä kukaan osta.
Eei jumaliste sää oot hölömö äijä. Sanoisin että pitkiä ainesluetteloita löytää myös monista eläinperäisiä aineksia sisältävistä tuotteista mutta yritä tollaselle apinalle sit mitään järkeä puhua.
Ylimielistä käytöstä kirjoitti:
Jos tekee itse elämässään poikkeavia valintoja, niin ei pidä olettaa että kaikki muutkin yhtyisivät niihin. Oli sitten kyse ruokavaliosta tai aivan mistä tahansa asiasta. Tuo, että ette laita tarjolle normaaleja ruokia on todella halveksuvaa vieraita kohtaan, koska jyräätte omia näkemyksiänne heidän yli ikäänkuin tietäisitte muka paremmin mitä he haluavat. Aivan varmati moni suuttuisi, itse jättäisin tuollaiset häät kokonaan väliin. Ylimielistä hommaa.
Ai laitetaanko häihin sellaisia ruokia mitä vieraat haluaa? Entä onko kasvisruoka epänormaalia? Ite pidän sitä ihan yhtä normaalina ruokana kuin liharuokiakin.
Vierailija kirjoitti:
Kauramaidossa ei välttämättä ole palmuöljyä. Kallista litkua. Sen sijaan muissa maitojuomissa palmuöljyä on. Samoin esim. vispikermoissa, levitteissä, eineksissä ja juustoissa.
Monissa tuotteissa on palmuöljyä mutta monissa tuotteissa ei myöskään ole. Mee itse katsomaan vaikka foodie.fi sivustolta ainesten luetteloita jos asia kiinnostaa turha siitä on täällä jankata etenkään kun mitään oikeaa tietoa ei näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa joskus vegeruokien tuoteselosteita! On muuten kaukana luonnollisesta! Esanssia, suurustetta, lisäainetta, E-koodia, keinotekoista sitä sun tätä. Itse välttelen lisäaineita..
Ihmisen lajiluokitus on sekasyöjä; eli syö lihaa ja kasviksia. Se on optimaalista ihmiselle.
Eei jumaliste sää oot hölömö äijä. Sanoisin että pitkiä ainesluetteloita löytää myös monista eläinperäisiä aineksia sisältävistä tuotteista mutta yritä tollaselle apinalle sit mitään järkeä puhua.
Sitten tämä tyyppi syö jotain nakkimakkaraa ja meetwurstia. Niissähän ei ole lisäaineita! Pahinta roskaa mitä ihminen voi syödä eikä ole vegaanista.
Tässähän puhuttiin vegetuotteista. Siksi käyttävät palmuöljyä varsinkin vegetuotteisiin kun eivät eläinperäisiä niihin voi laittaa. Omasta mielestäni saisivat sen poistaa kaikista ihmisille tarkoitetuista ruuista. Jättäkää einekset hyllyyn ja syökää puhdasta. Pätee joka ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon eri ku ylempi. Oon syöny ja tehny paljon kasvisruokia, jonka jälkeen aloin kiinnostuun mahdollisimman luonnollisista ruuista. Aloin lukeen pakkausselosteita. Tosi moni "lihankorvike" on todella prosessoitua ja sellaisilla aineksilla mitkä ei välttämättä oo niitä parhaimpia vaihtoehtoja, jos tavoitteena on luonnollisuus. Esim maitotuotteista oon tullu siihen tulokseen, että luomu kerma ja jugurtit on parempi vaihtoehto. Niissä ei oo välttämättä yhtään "ylimääräistä" ainesosaa. Luomu voi on terveellisempää kuin kasviöljylevitteet, puhumattakaan mausta. Kyllä, eläinperäisiä tuotteita yliprosessoidaan myös todella paljon. Silti kaupasta voi löytää esim kokonaisen maustamattoman luomukanan pakastimesta, tai luomujauhelihaa ilman mitään lisäaineita.
Minä syön lihaa. Pelkkää lihaa, ei ole lisätty mitään moskaa.
Maitoa en käytä, mutta voita kylläkin. Sekään ei sisällä mitään moskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauramaidossa ei välttämättä ole palmuöljyä. Kallista litkua. Sen sijaan muissa maitojuomissa palmuöljyä on. Samoin esim. vispikermoissa, levitteissä, eineksissä ja juustoissa.
Enpä ookkaan tämmöseen pakkausselosteita lukiessa törmänny. Kai se pakkausselosteessa kuitenkin pitää mainita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon eri ku ylempi. Oon syöny ja tehny paljon kasvisruokia, jonka jälkeen aloin kiinnostuun mahdollisimman luonnollisista ruuista. Aloin lukeen pakkausselosteita. Tosi moni "lihankorvike" on todella prosessoitua ja sellaisilla aineksilla mitkä ei välttämättä oo niitä parhaimpia vaihtoehtoja, jos tavoitteena on luonnollisuus. Esim maitotuotteista oon tullu siihen tulokseen, että luomu kerma ja jugurtit on parempi vaihtoehto. Niissä ei oo välttämättä yhtään "ylimääräistä" ainesosaa. Luomu voi on terveellisempää kuin kasviöljylevitteet, puhumattakaan mausta. Kyllä, eläinperäisiä tuotteita yliprosessoidaan myös todella paljon. Silti kaupasta voi löytää esim kokonaisen maustamattoman luomukanan pakastimesta, tai luomujauhelihaa ilman mitään lisäaineita.
No et ole paljon perehtynyt aiheeseen jos jonkun härkisnyhtispaketin oot korkeintaan ns. lihankorvikkeeks ostanut. Ei tuollaisia suurin osa kasvissyöjistä joka päivä syö.
Ja edelleen, moni liharuoka on ihan yhtä prosessoitua että ihan turhaan valikoimalla valikoit jotain prosessoiduimpia kasvistuotteita ja yrität saada kasvissyönnin näyttämään pelkästään niiden syömiseltä.
tiinak kirjoitti:
Jep tämmösten urpojen kanssahan näistä ylensä saa netissä vääntää.
Mitä täällä joku puhui Ketosta? Ketossa ja VHH:lla olen syönyt enemmän kasviksia kuin koskaan. Ja terveellisimmin kuin koskaan. Taas joku ei tiedä mistä puhuu. Moni ex-vegaani on parantanut itsensä sillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä joku puhui Ketosta? Ketossa ja VHH:lla olen syönyt enemmän kasviksia kuin koskaan. Ja terveellisimmin kuin koskaan. Taas joku ei tiedä mistä puhuu. Moni ex-vegaani on parantanut itsensä sillä.
Jep just tämmöset apinat löytää aina koloistaan näihin ravintokeskusteluihin. Samaa paskaa kun jotkut äärivegaanit jotka syö esim pelkkiä banaaneita.
Vierailija kirjoitti:
tiinak kirjoitti:
Syön minä muutakin, mutta kasvisten lisäksi PUHDASTA lihaa, kalaa ja voita. Teille vegaaneille pitää kaikki vääntää rautalangasta kun ajatus kulkee niin hitaasti.
tiinak kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiinak kirjoitti:
Syön minä muutakin, mutta kasvisten lisäksi PUHDASTA lihaa, kalaa ja voita. Teille vegaaneille pitää kaikki vääntää rautalangasta kun ajatus kulkee niin hitaasti.
Hahaha no älä sano syöväs pelkkää lihaa urpo josset halua että ihmiset kuvittelee sun syövän pelkkää lihaa.
Kyllä voi ihminen olla tyhmä.
Enkä ole edes missään sanonut olevani vegaani. Ei helvetti että voi ihminen olla tyhmä hahahaha.
Siis ihmiset oikeasti syö tofua? Tiiättekö te miten epäluonnollista ja hormoonitoimintaa sekottavaa moskaa se on?
Taisi mennä tunteisiin kun apinoista ja ääliöistä alkavat puhua. Niinhän nämä hermoheikot reagoi. On kai kamalaa kuulla kun joku ei usko että vegaanius ei välttämättä ole terveellistä. Hattua nostan niille vegaaneille jotka ovat asiallisia ja ovat perehtyneet hyvin ruokavalioonsa. Nämä sipsikaljavegaanit täällä ovat äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole edes missään sanonut olevani vegaani. Ei helvetti että voi ihminen olla tyhmä hahahaha.
Mitäs täällä sitten mesoat? Taidat olla enemmän roskaruokavaliolla. Loppuko sanat kun pitää alkaa nimittelemään? Kertoo vain sinusta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mene lapsi kotiin kasvamaan.